728 x 90

پیک پنجم کرونا؛ مگر «منافع تولید واکسن چقدر است؟»

گسترش پیک پنجم کرونا در سطح کشور
گسترش پیک پنجم کرونا در سطح کشور

به‌جرأت می‌توان گفت ایران تحت حاکمیت آخوندها درصدر کشورهایی است که بدترین وضعیت کرونایی را دارد، طوری که زنگ خطر هشدار پیک پنجم کرونا در شهرهای مختلف ایران توسط مقامات بهداشتی و تخصصی نیز به صدا درآمده است.

خبرگزاری ایرنا وابسته به دولت روحانی در این رابطه نوشت: «ویروس کرونا بار دیگر خیز برداشته و به روایت اپلیکیشن ماسک، سایه «سیاه» مرگبار خود را در نقشه ایران به رنگ های «قرمز»، «نارنجی» و «زرد» جلوه می‌دهد و جانها می‌ستاند» (ایرنا ۱۴تیر ۱۴۰۰).

در زمینه شیوع پیک پنجم پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مصاحبه با تلویزیون شبکه دو گفت: «الان تهران وارد پیک شده به‌خاطر این‌که شما وقتی می‌بینید اورژانس یک بیمارستانی مثل مسیح دانشوری که مثلا میانگین آن ۱۵۰ تا ۱۶۰نفر است یک‌مرتبه ۲۷۰ تا در سه - چهار روز گذشته آمده این نشان می‌دهد که بیماری دارد افزایش پیدا می‌کند این قرمز شدن هم خودش نشان گر این است که بیماری تعداد بستریها دوباره رفته بالا» تلویزیون شبکه دو ۱۳تیر ۱۴۰۰).

خبرگزاری حکومتی تسنیم از شیراز خبر داد: «پیک پنجم کرونا خود را با گونه هندی کرونا نشان داد موضوعی که به تأیید کارشناسان بسیار قابل اهمیت و توجه است چرا که قدرت و سرایت بیشتری نسبت به دیگر گونه‌های شناخته شده کرونا دارد. کارشناسان امر بر این اعتقاد دارند که پیک جدید با فاصله‌یی معنادار از نقطه شروع پیک چهارم کارش را آغاز کرده قله آن هم بدون تردید بالاتر از قله پیک چهارم قرار دارد. در استان فارس هم که این روزها قرار گرفتن در آستانه بحران را تجربه می‌کند هشدار برای شیوع کرونای هندی موسوم به دلتا با جدیت مطرح است. مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در ستاد مدیریت کرونای استان از جدی و بحرانی بودن شیوع کرونای دلتا در فارس و شیراز خبر داد» (تسنیم ۱۴ تیر۱۴۰۰).

آخوندحسن روحانی هم در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: «ما در یک شرایط خاص کرونایی امروز قرار گرفتیم متأسفانه در مسیر افزایش این بیماری هستیم» (تلویزیون شبکه خبر ۱۲تیر ۱۴۰۰).

سؤال این است چرا در حالی که کرونا در سایر کشورهای جهان در حال عقب‌نشینی است در ایران آخوند زده در حال پیشروی است و حتی صحبت از پیک ششم در میان رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی مطرح است؟.

چرا خامنه‌ای پاسخگوی فتوای ممنوعیت واکسن و عواقب آن نیست؟

این در شرایطی است که پیک پنجم در سیستان و بلوچستان و در سایر شهرهای ایران قتل‌عام می‌کند.

در این رابطه خبرگزاری ایرنا نوشت: «سخنگو و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تعداد مبتلایان کرونا در ۲ موج قبلی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰نفر بود ولی در این موج جدید به یک‌هزار و ۵۰۰نفر یعنی پنج برابر تعداد موارد مثبت قبلی است» (ایرنا ۱۵تیر ۱۴۰۰).

گسترش کرونا با انواع ویروس‌های خطرناکتر آن در سراسر کشور در حالی است که رژیم آخوندی از واکسینه کردن عمومی مردم سرباز می‌زند، وعده تو خالی می‌دهد که عنقریب واکسنهای ساخت داخل وارد کار می‌شود، و اسامی ۷ واکسن را پشت سرهم ردیف کرده که با تکمیل آنها و به بهره‌برداری رسیدن آنها مشکل مردم راحل می‌کند.

در حالی‌که جدا از مورد تمسخر قرار گرفتن این ادعاها توسط رسانه‌های حکومتی، حتی متخصصان پزشکی شاغل در نظام نیز این ادعاها را به چالش می‌کشند

علیرضا زالی فرمانده ستاد حکومتی عملیات مقابله با ویروس کرونا در استان تهران در زمینه نیاز به واردات واکسن از خارج نیز گفت: «تولید واکسن داخلی نیاز کشور را رفع نمی‌کند و نیاز به واردات واکسن است. مسأله اصلی ما در برابر کرونا، واکسیناسیون است و هر چه با تعلل بیشتر صورت بگیرد ما شاهد مرگ و میر بیشتر خواهیم بود و درصد ناچیز واکسیناسیون کنترل بیماری را نیز برای ما سخت کرده است. در کشورهای همسایه ما، مقدار واکسیناسیون به عدد قابل توجهی رسیده و ما در منطقه تنها مانده‌ایم و باید دغدغه اصلی ما تولید واکسن باشد» (سایت خبر آنلاین ۱۵تیر ۱۴۰۰).

در رابطه با ادعای تولید انواع واکسن داخلی روزنامه مردم‌سالاری نوشت: «مگر یک واکسن مقابله چند نوع فرمول دارد که هر روز یکی رونمایی میشــود؟ کم کم دارد مثل مقالات چاپ شــده در کشور می‌شود! اگر بیست فرمول موجود است سوگند می‌خورم یا کپی است یا غیرعلمی و خطرناک! منافع تولید واکسن شرکتها چقدر است که کسی جلودار آنها نیست؟ تعریف خیانت چیست؟ چقدرتلفات، ترس و واهمه، نگرانی، استرس، صدمات غیرقابل جبران به اقتصاد و آموزش و مردم را باید تحمل کنیم که رخصتی فراهم اید؟

چــرا ول نمی‌کنید بروید پی درآمدی که در این دوران کسب کردید، تفاوت بودن شما با نبودن شما برای کشور چیست؟» (مردم‌سالاری ۱۵تیر ۱۴۰۰).

جواب این سؤال‌ها بسیار روشن است چون منافع نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای مانند ستاد اجرایی فرمان خمینی و سپاه پاسداران در میان است که می‌خواهند با عرضه واکسنهای غیرمعتبر منافع کلان و باد آورده به جیب بزنند.

سیاست قطره چکانی واکسیناسیون هم در ادامه سیاست چپاولگرانه و سرکیسه کردن مردم است، تا مردم مجبور شوند به بازار آزاد روی بیاورند و از نهادها و دلالهای وابسته به دولت واکسن را با قیمت گزاف بخرند.

پاسخ دیگر هم به این سؤالات این است که طفره رفتن از واکسینه کردن مردم و مطرح کردن واکسنهای غیرمعتبر یک شیوه کرونای ولایت و سردمدار آن خامنه‌ای برای گرفتن کلان تلفات کرونایی از مردم است.

در این زمینه روزنامه حکومتی مستقل نوشت: «کرونا بازی سیاسی‌ای بیش نیست هیچ بعید نیست شبیه تورم و ارزش پول ملی که از آخر در رتبه‌های بالا قرار داریم، در قربانی دادن به شهروندان و تلفات ناشی از کرونا این‌گونه در جهان رکوردار شویم و با رفتار خود بازماندگان را با تاریخی که رقم زده‌ایم سیه روی و شرمسار کنیم» (مستقل ۱۵تیر ۱۴۰۰).

در همین رابطه روزنامه حکومتی همدلی هم نوشت: «یقینا خدمتی که به کرونا می‌شود بیش از خدمتی است که باید به مردم بشود. مهم‌ترین خدمتی که باید به مردم بشود، و آن هم واکسیناسیون است، ولی نمی‌شود، به جز وعده‌های رنگارنگ بی‌پایه‌ای که هر مسئولی که تریبون دارد، با آرامش آن را بر زبان می‌آورد و به‌راحتی آب خوردن هم از وعده‌اش می‌گذرد. اما خدمتی که این روزها به کرونا می‌شود در نوع خود در دنیا نمونه است. از یک‌سو همه درها را باز می‌گذارند و طبق معمول هر مراسمی را که دلشان می‌خواهد برگزار می‌کنند، دلشان هم نمی‌آید جایی را قرنطینه کنند. ». (همدلی ۱۵تیر ۱۴۰۰). .

ملاحظه می‌شود که تنها مردم و رسانه‌های مقاومت ایران نیستند که موضوع همراهی و همنوایی نظام با کرونا را مطرح می‌کنند، بلکه این رسانه‌های وابسته به نظام هستند که به صریح‌ترین بیان اعتراف می‌کنند رژیم به جای این‌که به فکر خدمت به مردم و مقابله با کرونا باشد، در حال خدمت به کرونا با انواع ویروس‌های پیشرفته و خطرناکتر در کشور است.

خدمتی که خامنه‌ای و دولت ضدمردمی از همان ابتدای شیوع بیماری با کتمان اولیه آن از مردم، و اعمال نکردن پروتکل‌های شناخته شده جهانی از جمله قرنطینه مناطق و... همواره به کرونا کرده‌اند.

چرا که خامنه‌ای با استراتژی کلان تلفات انسانی می‌خواهد آتش قیام را خاموش کند، و تلاش برای ایجاد تجمعات و به صف کردن تحمیلی افراد در انتخابات قلابی هم نمونه آشکار برای پیشبرد این سیاست ضدمردمی و ضدانسانی است.

واکسینه نکردن مردم و موکول کردن آن به بهره‌برداری از واکسنهای غیرمعتبر ساخت حاکمیت نیز، در ادامه همین خط و سیاست شیطانی است.

هم‌چنان که باز گذاشتن مرزهای شرقی کشور و وارد شدن ویروس جهش‌یافته هندی موسوم به دلتا نیز در این رابطه است.

پیشبرد سیاست ضدمردمی و ضدانسانی کلان تلفات کرونایی، به این گمان باطل است که از این طریق جلو گسترش اعتراضات و شعله‌ور شدن آتش قیام مردم را بگیرند.

اما زهی خیال باطل چرا که در حال حاضر شعله اعتراضات مردمی در سراسر ایران در حال گسترش است.

خشم و نارضایتی مردم از سیاست حاکمیت کار را به جایی رسانده که رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی را نیز نگران کرده است و روزی نیست که نسبت به آن هشدار ندهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b30b4dc3-2acd-4631-bda1-dba668699022"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات