728 x 90

چرا باید هر چه سریع‌تر نظام جمهوری اسلامی ساقط شود؟

تصویری از قیام...
تصویری از قیام...

در حال حاضر در برهه‌ای حساس و تعیین‌کننده از تاریخ میهنمان هستیم. همان‌طور که شاهدیم با گذر ایام وضعیت اقتصادی و اجتماعی همه اقشار مردم و به‌طور کلی اوضاع مملکت نه تنها بهبودی نمی‌یابد بلکه هر روز بدتر می‌شود و در تمامی شاخصهای زندگی رو به نزول و قهقرا می‌رویم. برای این‌که از همین وضعیت تصویری جامع‌تر بگیریم به چند نمونه که در رسانه‌ها منعکس شده یا توسط مسئولان و کارشناسان نظام بیان شده نگاهی می‌اندازیم. مثلاً در مورد مسکن، سایت بهارنیوز اول خرداد۱۴۰۲ از رشد ۴۶درصدی بهای اجاره، تنها در یک سال خبر داد و از قول حسین راغفر؛ اقتصاددان نوشت: این موضوع تبدیل به «یک تراژدی برای مستاجران» شده و «گروهی به‌ناچار به حاشیه‌های شهر روی می‌آورند و گروهی هم به‌ناچار به بدمسکنی و پدیده‌هایی هم‌چون اجاره بالای پشت‌بام و خانه‌های اشتراکی سوق داده می‌شوند»

در مورد بورس خبرگزاری تسنیم ۱۸اردیبهشت۱۴۰۲ تیتر زد: «سنگین‌ترین ریزش تاریخ بورس- بازار سهام در دو روز ۱۰۰۰همت از ارزش خود را از دست داد»

درباره تورم، روزنامه شرق اول‌خرداد۱۴۰۲ می‌نویسد: «مرکز آمار ایران نرخ تورم فروردین را افشا کرد؛ عددهای تکان‌دهنده‌ای که نمود آن در زندگی مردم و گسترش فقر بوده است. تورم نقطه‌ای در فروردین به ۵۵.۵ رسیده و این شاخص برای مواد غذایی در آستانه ۸۰درصد است. بازار دارو و درمان و پوشاک هم وضعیت هشداردهنده‌ای دارد و تورم نقطه به نقطه این دو بخش از ۵۰درصد گذشته.

در خصوص گرانی روز۲۴اردیبهشت۱۴۰۲ سایت «اکو ایران» ضمن انتشار گزارشی از اداره آمار کمیسیون اروپا (یوروستات) به مقایسه تغییر قیمت نان و گوشت، در یک بازه زمانی ۶ساله در اروپا و ایران پرداخته و نوشت: بهای نان در اتحادیه اروپا در۶سال گذشته به‌طور متوسط ۴۰درصد بالا رفته که ۲۰درصد آن مربوط به یک‌سال گذشته و جنگ اوکراین بوده. اما در همین بازه زمانی افزایش قیمت نان و غلات در ایران بیش از ۶۰۰درصد بوده است! (یعنی۱۵برابر اروپا).
قیمت انواع گوشت در اتحادیه اروپا به‌طور متوسط طی۶سال گذشته
۳۴درصد رشد داشته که ۱۴درصد آن ناشی از جنگ اوکراین است اما در همین بازه زمانی، شاخص افزایش قیمت گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن در ایران، ۷۷۸درصد بیشتر شده، (یعنی حدود ۲۳برابر اروپا).
در مورد قیمت دلار روزنامه اعتماد۱۹فروردین۱۴۰۲نوشت: «قیمت دلار در کمتر از ۲سال پس از انتخاب رئیسی به ریاست‌جمهوری، از ۲۳هزار و۴۰۰تومان در اردیبهشت۱۴۰۰ به بیش از ۵۰هزار تومان در اسفند۱۴۰۱ و فروردین۱۴۰۲ صعود کرد.
بحران‌هایی که در پهنه اقتصادی دچار آن شده‌ایم اکنون تبدیل به ابر بحران شده. این موضوع را ۱۶اردیبهشت۱۴۰۲ یک اقتصاددان به‌نام علی سعدوندی برشمرد: ابر بحران بازنشستگی، ابر بحران بانکی، ابر بحران بیمه، ابر بحران آب، ابر بحران انرژی، ابر بحران ابر تورم و ابر بحران سرمایه‌گذاری

حال نگاهی کنیم به سیاست خارجی جمهوری ملاها- درباره گروههایی که در کشورهای عراق، یمن، فلسطین، لبنان و سوریه، جمهوری اسلامی از آنها حمایت می‌کند، ابراهیم رئیسی روز ۲۵فروردین۱۴۰۲ گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر حمایت از جبهه مقاومت استوار است، در آن هیچ تردیدی نداشته و مصمم هستیم. (خبرگزاری فارس)

یکی از این حمایتها را رهبر جهاد اسلامی فلسطین (زیاد نخاله) اول‌اردیبهشت۱۴۰۲ یادآور شد: «ایران سالانه به حماس ۱۵۰ میلیون دلار پرداخت می‌کند. این مبلغ را ضربدر ۱۰ سال بکنید، می‌شود، یک و نیم میلیارد دلار. و مبلغ را برای۲۰سال محاسبه کنید می‌شود ۳میلیارد دلار»

این در حالی‌ست که مطالبه‌گران از اقشار مختلف میهنمان که در فقر و فلاکت روزافزون دست و پا می‌زنند روزانه در کف خیابان‌ها فریاد می‌زنند: «سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن»

در مورد فرو نشست زمین سخنان دو عضو مجلس، عمق فاجعه‌یی که بر سر میهنمان آورده‌اند را روشن می‌کند:

پورمحمدی: آب سطحی‌مان و آبهای درون چاه تمام شد، رفتیم به ذخایری که میلیونها سال زیر زمین بود رسیدیم، داریم اونها را بالا می‌کشیم، عمده کشور داره دچار فرو نشست می‌شه، زیر راه‌آهن‌هامون، زیر اصفهان، زیر یزد داره خالی می‌شه، تهران و کرمان میره پایین
عضو دیگر مجلس: از سال۵۶ تعداد چاههای حفرشده از ۴۲هزار به یک‌میلیون چاه رسیده، به عبارتی ما کشور را تبدیل به یک آبکش‌کرده‌ایم
و یک کارشناس در برنامه تلویزیون اینترنتی گفت: ۲بار رکورد فرو نشست را در اوایل قرن ۲۱ شکسته‌ایم. از ۴میلیمتر فرو نشست زمین در سال به‌عنوان شرایط بحرانی یاد می‌شود. این در حالی‌ست‌که الآن در برخی نقاط کشور، میزان فرو نشست تا ۱۴۰برابر شرایط بحرانی رسیده.
درباره پروژه اتمی؛ این پروژه تاکنون دست‌کم یک و نیم تا۲تریلیون دلار برای ایران هزینه داشته (روزنامه آرمان-۱۳آذر۱۴۰۰) که نظام هنوز هم بی‌وقفه به آن ادامه می‌دهد و باعث تحمیل تمامی تحریم‌های سازمان ملل برای کشورمان شده. در همین رابطه چون در تحریم فروش نفت هستیم، نظام، نفت ایران را با تخفیف۱۲دلار در هر بشکه به چین می‌فروشد (خبرگزاری بلومبرگ-۶آوریل۲۰۲۳)

یک وجه دیگر در ایران امروز ما، نقض وحشتناک حقوق‌بشر است. کشورمان رکورددار اعدام در جهان است و تمامی ارگانهای حقوق‌بشری فریادشان از نقض اولیه‌ترین حقوق شهروندی در ایران به هوا بلند است.

این فجایع و مصیبتها در هر زمینه‌ای که دست روی آن بگذاریم، هست و ادامه دارد. از سوی دیگر همان‌طور که بارها شاهد بوده‌ایم متأسفانه نظام هر مطالبه و حق‌طلبی و اعتراضی را با سرکوب، دستگیری و زندان و گلوله پاسخ می‌دهد. اینجاست که هر ایرانی وطن‌پرستی باید از خود سؤال کند در قبال این وضعیت چه باید کرد؟ آیا باید بگذاریم این نظام تا نابودی کامل ایران و ایرانی پیش برود؟ همین الآن هم خیلی دیر شده و بسیاری از سرمایه‌ها و ذخایر آینده میهنمان توسط این نظام منهدم شده و از بین رفته. اگر نجنبیم و به براندازی تمامیت این نظام همت نکنیم، برای آیندگان چه پاسخی خواهیم داشت!؟

م.امید

مسئولیت محتوای مطالب وارده برعهده نویسنده است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef213c41-4e55-4a8c-8e29-f61280476f60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات