728 x 90

چرا رأی من سرنگونی- فرار مغزها

مردم ایران فریاد می‌زنند رأی من سرنگونی، طنین این فریاد آن چنان در جامعه پیچیده که حتی ایادی رژیم هم به‌خوبی پی برده‌اند که کسی در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

در طول این ۴۰سال حاکمیت ننگین، آخوندها جنایت و بلایی نبوده که بر سر مردم نیاورده باشند. این جنایات و فشارها باعث شده بسیاری ترک وطن کنند از جمله نخبه‌های این کشور. آمارها در این رابطه تکان‌دهنده است:

«۱۸۰هزار نفر از دانش‌آموختگان در سال۹۴ از کشور خارج شدند. که خسارت آن برابر با مجموع درآمد نفت است» (سایت تابناک، ۲۱آذر۹۶).

«ایران در میان کشورهای در حال توسعه، رتبهٔ اول فرار مغزها یا گردش نخبگان را دارد» (سایت دنیای اقتصاد، ۲۹فروردین۹۸ از قول محمد‌جواد رسایی مشاور قائم‌مقام وزیر علوم).

«سالانه ۱۴۵هزار نفر مهاجرت می‌کنندکه ۱۰۵هزار نفر از آنها تحصیلات دانشگاهی دارند؛ در واقع روزانه حدود ۲۰ مهندس و نخبه از کارشناسی تا دکترا از کشور خارج می‌شوند» (سایت تسنیم، ۱۲آذر۹۹ از قول محمد وحیدی نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس).

۶۰ هزار نفر از ایرانیانی که در سال۸۹ مهاجرت کرده‌اند از نخبگان بوده‌اند و این افراد غالباً از رتبه‌های برتر المپیادهای علمی یا کنکور محسوب می‌شدند (گزارش مجلس رژیم در سال۱۳۸۹).

از هر ۱۸ نفری که از سوی دانشگاه برای کسب تخصص به کشورهای توسعه یافته اعزام شده‌اند، تنها ۳نفر به ایران بازگشته‌اند (سایت حکومتی عصر خبر ۳۱اردیبهشت ۱۳۹۲).

ایران رتبه نخست در فرار مغزها، رتبه آخر در جذب استعدادها را دارد (عادل آذر رئیس قبلی مرکز آمار رژیم - سایت حکومتی عصر ایران ۲۶آبان ۱۳۹۴).

از ۱۵۰نفر از نخبگان رشته ریاضی شریف فقط یک نفر در ایران مانده و بقیه رفته‌اند.

«طبق آمار صندوق بین‌المللی پول، سالانه بین ۱۵۰تا ۱۸۰هزار نفر از ایرانیان تحصیل کرده برای خروج از ایران اقدام می‌کنند» (سایت حکومتی الف، ۲۱تیر ۹۶).

بنیاد ملی نخبگان ایران اعلام کرد که ۳۰۸نفر از دارندگان مدال المپیاد و ۳۵۰نفر از برترینهای آزمون سراسری از سال۸۲ تا ۸۶ به خارج مهاجرت کرده‌اند

مشاور قائم‌مقام وزیر علوم رژیم اعلام کرد که ایران رتبه اول فرار مغزها را دارد (روزنامهٔ حکومتی آرمان ۲۹فروردین ۱۳۹۸).

در این خصوص ۶۴درصد دانش‌آموزان ایرانی مدال‌آور المپیاد طی ۱۴سال گذشته از ایران مهاجرت کرده‌اند.

طبق آمار صندوق بین‌المللی پول، هم‌اکنون بیش از ۲۵۰هزار مهندس و پزشک ایرانی در آمریکا هستند.

سایت اقتصاد آنلاین رژیم تیرماه ۹۶ نوشت: فرار مغزها در چند سال اخیر ۳۰۰برابر جنگ ایران و عراق به اقتصاد ایران صدمه زده است (اقتصاد آنلاین ۴ تیرماه ۱۳۹۶).

خسارت ناشی از خروج سالانه ۱۵۰هزار نفر از ایران ۱۵۰میلیارد دلار است (خبر آنلاین ۲۵بهمن ۱۳۹۲).

فرار نخبگان و مغزها از کشور یکی از جنایات رژیم علیه ایران و ایرانی است. اما برای حفظ سرمایه‌های انسانی کشورمان باید ایران را از چنگال آخوندها درآورد، به همین دلیل مردم ایران فریاد می‌زنند رأی من سرنگونی.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dfdffe2d-71c5-47e2-805c-8d7ac3b9a02a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات