728 x 90

چنگ‌ها و دندانهای پوسیده

رژیم آخوندی رو به سقوط
رژیم آخوندی رو به سقوط

خامنه‌ای با چیدن سه عنصر جنایتکار در رأس سه قوه در حقیقت در برابر مردم ایران خط بست با این امید که در فاز پایانی نظامش شاید بتواند گرهی از رژیم غرقه در بحران و بن‌بست باز کند.

جلادان و همگنان ولی‌فقیه نظام نیز تلاش می‌کنند که بر تنور همین مسیر انقباض و سرکوب بدمند.

آخوند رئیسی جلاد قتل‌عام ۶۷ است درمعرفی آخوند اژه‌ای گوشخوار ضمن ابراز وحشت از وضعیت لرزان نظام و ناهنجاریهای جامعه گفت: «همکاری و همراهی برای پیشبرد امور کشور یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است»

طبعا همکاری سه جلاد در رأس قوای حکومتی چیزی نیست جز سرکوب بیشتر مردم تا به خیال خام خود مردم را از قیام و خیزش بازدارند. .

آخوند محمدی گلپایگانی رئیس دفتر خامنه‌ای این مسأله را روشن‌تر بیان کرد. وی در معرفی آخوند اژه‌ای گفت: «دوتا ویژگی را من از ایشان برای شما عرض می‌کنم. اول قاطعیت همان که امروز نیاز مندیم» (تلویزیون شبکه خبر ۱۴تیر ۱۴۰۰).

بر کسی پوشیده نیست که منظور از قاطعیت ادعایی، همان سیاست سرکوبگرانه‌ای است که آخوند اژه‌ای جنایتکار و ولایی مانند رئیسی و قالیباف طی چند دهه گذشته علیه مردم و جوانان آزاده این میهن در دادگاهها و زندانها اجرا کرده است.

چرایی این خط جنایتکارانه را رئیس دفتر خامنه‌ای آخوند گلپایگانی در همان جلسه به‌وضوح بیان کرد. او گفت: «این نعمت بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی نعمتی است که ما باید با چنگ و دندان نگهداریم» (همان منبع).

بنابراین وقتی حرف اصلی، حفظ نظام به هر قیمتی است روشن است که خامنه‌ای چرا سه «راس» نظامش را این طور چیده است. به‌خصوص که به اعتراف پاسدار قالیباف رژیم سرمایه‌های اجتماعی‌اش را از دست داده است.

پاسدار قالیباف پاسدار چماق به دست و سرکوبگر دانشجویان در جریان قیام سال۷۸ در همان جلسه معارفه اژه‌ای با اشاره به بحرانهای مختلف رژیم، به یک «واقعیت تلخ» اعتراف کرد که «سرمایه‌های اجتماعی» رژیم رو به کاهش است. اگر چه این پاسدار جانی می‌داند که چیزی به نام سرمایه اجتماعی باقی نمانده است و رژیم با یک جامعه تماماً انفجاری و متنفر از نظام روبه‌روست.

آخوند اژه‌ای گوشخوار هم در همان جلسه در اولین نطقش درست در همین مسیر حرکت کرد و با وعده تأمین امکانات نجومی برای نیروهای سرکوبگر وحشتش را از خیزش جوانان و ریزش خودی‌ها نشان داد و گفت: «بازنگری درنحوه سرویس دهی به مقامات امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی برای ایجاد امنیت که بسیار مهم است» (همان منبع).

این حرف‌ها به‌معنای نشان دادن چنگ و دندان به مردم معترض و قیام کننده‌ای است که این روزها در اعتراض به مشکلات و مصایبی که حاکمیت برای آنها به‌وجود آورده و اولیه‌ترین ضروریات زندگی یعنی آب و برق را از آنها دریغ کرده شعار مرگ بر خامنه‌ای می‌دهند.

روزنامه حکومتی همدلی در رابطه با اعتراضات این روزهای اقشار مردم و عواقب آن نوشت: « صبر مردم را آزمایش می‌کنید!؟به نظر می‌رسد اگر اوضاع به همین شکل پیش برود دامنه اعتراضات به ابعاد سیاسی و امنیتی گسترش پیدا کند. جا دارد مسئولان محترم و عالیرتبه نظام یک فلش‌بک به اعتراضات ۹۶و اعتراض به گرانی بنزین در آبان ۹۸ بزنند و بعد از مرور آن به این فکر کنند که امروز آستانه صبر مردم به‌مراتب پایین‌تر از آبان ۹۸ هست. چه بسا در آبان۹۸مسئولان پیش‌بینی می‌کردند که مردم در بعضی شهرها دست به اعتراض بزنند اما فکرش را هم نمی‌کردند آن‌قدر گسترده شود که چنان هزینه‌ای به نظام تحمیل کند.

مردم امروز به‌مراتب ناراحت‌تر از سال۹۸ هستند. آنها از گرانی‌های سرسام‌آور، شرایط بغرنج معیشتی و شرایط سخت کرونای خسته، ناامید و حتی خشمگین‌اند. کافی‌ست نگاهی بیندازند به تعداد تجمعات اعتراضی و اعتصابات در همین چند ماه اخیر و به تعدد و تنوع موضوعاتی که مردم برای آنها دست به اعتراض زده‌اند» (همدلی ۱۶تیر ۱۴۰۰).

حرف مردم معترض و شورشی که در جریان این اعتراضات شعار مرگ بر خامنه‌ای می‌دهند، پاسخ روشن آنها به گماشتن سه جلاد در رأس قوا توسط خامنه‌ای و چنگ و دندان نشان دادن آنها به‌مردم است.

طبعا مردم ایران در شعار مرگ بر خامنه‌ای، مرگ کل نظام را هدف گرفته‌اند. هدفی که بی‌تردید دور نیست روزی که محقق شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9018407-a186-4604-9f8e-ce5174a610f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات