728 x 90

چهارشنبه‌سوری، تودهنی مردم و جوانان به خامنه‌ای - سخن روز ۲۹اسفند ۹۷

چهارشنبه‌سوری، تودهنی مردم و جوانان به خامنه‌ای

به‌رغم تدابیر گسترده سرکوبگرانه، مردم و جوانان در شهرهای مختلف کشور، مراسم چهارشنبه‌سوری را به اعتراض علیه رژیم آخوندی تبدیل کردند.

این اعتراضها در شرایطی صورت گرفت که خامنه‌ای در وحشت از حرکات اعتراضی مردم روز سه‌شنبه در یک فتوای مسخره اعلام کرده بود: "چهارشنبه‌سوری هیچ مبنای شرعی ندارد و اگر مستلزم ضرر و فساد یا موجب ترویج اعتقادات باطل باشد، جایز نیست". علاوه بر این دژخیمان قضایی رژیم آخوندی در شهرهای مختلف هشدار داده بودند که با "متخلفان" با شدت عمل برخورد خواهد شد.

در تهران و بسیاری از شهرها مانند کرمانشاه، مشهد، کرج، مسجد سلیمان، خرم‌آباد، سمنان، ایلام، شیراز، اصفهان دیواندره، پاوه، رشت، تبریز، اردبیل، سنندج، شهرکرد و ماهشهر جوانان با برافروختن آتش، شعارهای مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر اصل ولایت فقیه، مرگ بر دیکتاتور، تو دیکتاتور من آرش، آتش جواب آتش سر دادند و عکسها یا مترسکهای خامنه‌ای و خمینی را در آتش سوزاندند.

در شماری از شهرها مردم با نارنجکهای صوتی و ترقه به مراکز حکومتی حمله کردند.

در دیواندره مراسم چهارشنبه‌سوری به رویارویی بین مردم و جوانان با پاسداران کشیده شد و نیروهای سرکوبگر به شلیک هوایی مبادرت کردند.

در شمار دیگری از شهرها مانند اصفهان نیز نیروهای سرکوبگر با حمله به مردم تلاش کردند مراسم چهارشنبه‌سوری را متوقف کنند اما موفق نشدند.

رژیم آخوندی برای جلوگیری از انتشار فیلمها و عکسهای اعتراضات مردمی اینترنت را در برخی از نقاط کشور قطع و در برخی نقاط به‌شدت ضعیف کرده بود.

این چهارشنبه‌سوری، در واقع تودهنی مردم و جوانان به خامنه‌ای و فتوایش بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/064c71d2-0a3e-401a-968c-65fa89b3d1c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات