728 x 90

چهارشنبه‌سوری ۱۴۰۱؛ قیام تاریخ و جغرافیای ایران علیه اشغالگران

چهارشنبه سوری - مردم دیواندره با نشان دادن علامت پیروزی  به خیابان آمدند
چهارشنبه سوری - مردم دیواندره با نشان دادن علامت پیروزی به خیابان آمدند

«ما اومدیم دوباره

خیزش ادامه داره...»

ایران‌زمین روز سه‌شنبه ۲۳اسفند تمام رشته‌های نظام اشغالگر آخوندی در یک ماه گذشته را برای به محاق بردن قیام ۱۴۰۱ پنبه کرد. روز سه‌شنبه تمام استانهای ایران به گرامیداشت جشن سوری یا جشن آتش ــ چهارشنبه‌سوری ــ توأم با برافروختن شعله‌های قیام پرداخت. لهیب آتش با فریاد علیه دیکتاتور به‌هم آمیخت.

روز ۲۳اسفند نخستین چهارشنبه‌سوری در چهار دهه‌ٔ گذشته بود که هر کوی که به برافروختن شعله شتافت، بانگ رسای «مرگ بر دیکتاتور» سر داد. صحنه‌های این جشن هیچ تفاوتی با صحنه‌های قیام ۶ماه گذشته نداشت. مردم بسیاری از آماده‌سازی‌ها را برای برگزار کردن هر چه قیامی‌تر چهارشنبه‌سوری تدارک دیده بودند.

در بسیاری از شهرها هنوز غروب آفتاب نرسیده، مردم به محله‌ها و میدانها و معابر هجوم آوردند و آتش به‌پا نمودند. شمار شهرها که گزارشات آنها پیاپی انتشار می‌یافت، هر دم افزون می‌شد: تهران [پونک، اکباتان، صادقیه، جنت‌آباد، ستارخان، تهرانپارس، سعادت‌آباد، منطقه ۱۷]، بابل، گرگان، نیشابور، سنندج، مشهد، کامیاران، بوکان، جوانرود، سقز، ایذه، تبریز، کرمانشاه، رشت، پیرانشهر، ملایر، قزوین، ساوه، کرج [گوهردشت، خرمدشت]، بروجرد، زنجان، دالاهو، مهاباد، دیواندره، اشنویه، مشگین‌شهر، بوشهر، زاهدان، دهگلان، اهواز و...

این شهرها که تازه به بخشی از آنها اشاره شد، میدانهای هماوردی مردم ایران علیه گزمه‌گان حکومتی شدند. گزمه‌هایی که در خبرهای بامداد سه‌شنبه اعلام شده بود ۴۵ هزارتایشان در آماده‌باش مقابله با چهارشنبه‌سوری بوده‌اند. با این حال شاهد فراری دادن زبونانه‌ٔ نان‌خورهای خامنه‌ای توسط جوانان دلیر آتش‌کار در چندین شهر بودیم.

صحنه‌ٔ پرشور شورش و خیزش در روز ۲۳اسفند، طنین شعارهای جدید با محوریت روشن بودن شعله‌ٔ قیام در خانه‌خانه، محله به محله و شهر به شهر ایران‌زمین توأم با تمرکز بر رأس نظام است:

ما اومدیم دوباره ــ خیزش ادامه داره

سیدعلی بی‌ریشه ــ خیزش تموم نمی‌شه

یکی از شعارها ضمن تأکید مجدد بر استراتژی قیام ۱۴۰۱، ترفندهای خارج کشوری هم‌سویان نظام آخوندی و وکلای این نظام را طرد نمود و سوزاند:

خیابون راه چاره ــ سیدعلی پاره‌پاره!

یکی از پیام‌های مهم چهارشنبه‌سوری شورآفرین ۱۴۰۱، تأکید مؤکد بر مهیا بودن مداوم شرایط عینی قیام و انقلاب برای سرنگونی نظام آخوندی و به چالش کشیدن ترفندهای ارعاب‌افکنی اتاق فکر نظام است. این پیام بر این واقعیت تأکید می‌کند که جامعهٔ ایران در قیام ۱۴۰۱ از تمامیت حاکمیت ولایت فقیه عبور کرده است و هیچ سیاست رعب و سرکوب‌گری نمی‌تواند شرایط عینیِ تثبیت‌شده‌ٔ این جامعه را تغییر دهد.

پیام مهم دیگر که در چهارشنبه‌سوری شورآفرین ۱۴۰۱ بر آن تأکید شد، شکست تلاش‌های هم‌سویان و وکلای نظام آخوندی برای منحرف کردن مطالبات و مسیر قیام است. همگان دیدند که در تمامی شهرها مردم با تمرکز بر رأس نظام آخوندی و با شعارهای مشترک «مرگ بر دیکتاتور»، «می‌ریم تا سرنگونی» و «سیدعلی بی‌ریشه ــ خیزش تموم نمی‌شه»، تمام تلاش‌ها و تقلاهای دو ماه گذشته در خارج کشور را با هدف ربودن قیام ۱۴۰۱ به چالش جدی کشیدند و پاسخ قاطع به آن دادند.

شورآفرینی‌های چهارشنبه‌سوری ۱۴۰۱، شکست ایران‌ستیزیِ ۴۴ ساله‌ٔ اشغالگران فقاهتی و ولایی را بسا قدرت‌مندتر از سالیان پیشین به‌ثبت رساند. حالا هر مناسبت ملی و میهنی و تاریخی با تداوم قیام ۱۴۰۱ پیوندی ناگسستنی خورده است. حالا تاریخ و جغرافیای ایران‌زمین به نبردی بی‌توقف برای بیرون راندن اشغالگران فقاهتی و ولایی ادامه می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fca975ae-1549-4e3d-8306-8a7553ef8c9c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات