728 x 90

«چه روز بزرگی! چه کنفرانس جهانی فوق‌العاده‌یی!»

اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۳
اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۳

«ــ چه روز بزرگی! روزی پر از امید و اراده و پر از روحیه‌ٔ شگفت مقاومت.

ــ چه کنفرانس جهانی فوق‌العاده‌یی! من بسیار تحت تأثیر ارزش‌های این جنبش قرار گرفتم.

ــ چه آنتی‌تزی‌ست خانم رجوی علیه زن‌ستیزی رژیم ایران!

ــ یک کنفرانس الهام‌بخش قدرتمند و شورانگیز. هیچ جنبشی بدون یک رهبر بزرگ نمی‌تواند پیروز شود.

ــ بزرگ‌ترین دروغ رژیم این است که تبلیغ می‌کند آلترناتیو وجود ندارد. ولی مقاومت سرسخت و استوار مثل شورای ملی مقاومت و مجاهدین وجود دارند.

ــ شیطان‌سازی رژیم آخوندها علیه مجاهدین خلق شکست خورد. آنها دروغ را اشاعه می‌دهند.

ــ اگر دولت آمریکا قرارداد جدیدی را با این رژیم ببندد، ولی سال آینده انتخاباتی دیگر در آمریکا است و طبعاً این قرارداد محکوم به شکست خواهد بود.

ــ تغییر در ایران در دسترس است.

ــ شما خطر می‌کنید برای رسیدن به آزادی و حقوق بشر. برای یک قلب شجاع هیچ‌چیز غیرممکن نیست.

ــ قلبم می‌شکند وقتی فریاد و صدای دختران و زنان را می‌شنوم که به‌خاطر آزادی مبارزه می‌کنند.

ــ به این‌جا با امیدهای زیاد آمده‌ایم.

ــ دیکتاتورها می‌آیند اما همیشه می‌افتند».

 

هر یک از این عبارات، لوحی بر گرداگرد تظاهرات و کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲ (۱۰تیر) هستند که هر کدام را شخصیتی سیاسی یا حقوقی یا فرهنگی یا ادبی بیان نموده است. این ستون عبارات کوتاه، معرف محتوای اصلی‌ترین برنامه‌ٔ کهکشان ۱۴۰۲ مقاومت ایران هستند. در این عبارات تاریخ یک مقاومت، اعتبار داخلی و جهانی آن و ارزش‌های انسانی و چشم‌انداز آرمانی آن تبلور یافته است.

 

یک وجه برجسته‌ٔ دومین روز کنفرانس و کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲، پاسخ به این پرسش بود که آیا در مقابل حاکمیت ولایت فقیه، آلترناتیوی وجود دارد؟ این کنفرانس، ویژگی‌های همه‌جانبه‌ٔ آلترناتیو دیکتاتوری آخوندی را برشمرد.

در پیوند مجموع عبارات فوق و نیز چکیده‌ٔ سخنان شخصیتها که در پیوست مقاله آمده است، می‌توان ویژ‌گی‌های زیر را در وصف آلترناتیو نظام ولایت فقیه شاهد بود:

ـ داشتن برنامه یا منشور مدونی برآمده از نیازها و اولویت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اقلیمی.

ـ داشتن بازوی اجرایی و تشکلی که بتواند برنامه یا منشور را محقق کند.

ـ داشتن مشروعیت مقاومت و پایداری با قدمت تاریخی در برابر دیکتاتوری.

ـ داشتن اعتبار داخلی و بین‌المللی.

 

این محورها تصویری جامع از آلترناتیو بالفعل نظام ملایان را ارائه می‌نماید. این محورها را باید برآیندی از قیام ۱۴۰۱ نیز دانست که در بطن استمراری چندین ماهه، همین نتایج را در معرفی آلترناتیو شایسته و ذی‌صلاح برجسته نموده است.

 

گردهمایی ۱۴۰۲ مقاومت ایران در پاریس، محل به‌هم پیوستن همه‌ٔ دست‌آوردهای سیاسی و استراتژیک مبارزه‌یی طولانی در برابر دیکتاتوری ملایان بود.

در این گردهمایی ــ اعم از تظاهرات باشکوه و کنفرانس شخصیت‌های مختلف ــ مهم‌ترین دست‌آوردهای سیاسی و اجتماعی و تشکیلاتیِ نقد و استراتژیک مقاومت و قیام برای آزاد کردن ایران مورد ارزیابی همه‌جانبه واقع شد. این گردهمایی بسیار مهم و اثرگذار و بزرگ در ادامه‌ٔ قیام ۱۴۰۱، سمت‌وسوی تحقق ایرانی آزاد و دموکراتیک همراه با وظایف مبرم ایرانیان جهت پاسخ به موقعیت کنونی را ترسیم نمود.

 

حضور گسترده‌ٔ ایرانیان آزاده با تأکید قاطع بر نفی هر گونه دیکتاتوری، وجهی از این گردهمایی بود. وجه دیگر، سخنان شخصیت‌های گوناگون به‌مثابه یک جمع‌بندی از مسیر تاریخی مقاومت برای آزادی، موقعیت کنونی تعادل‌قوای سیاسی میان مقاومت و رژیم آخوندی در آستانه‌ٔ تحول و تغییر ناگزیر در ایران‌زمین بود.

چکیده‌ٔ این سخنان، پیوست است:

مایک پنس (معاون رئیس‌جمهور آمریکا ـ ۲۰۲۱) : در این مرحله هم رژیم این‌چنین ضعیف نبوده و هم مقاومت شما چنین قوی نبوده است. بزرگ‌ترین دروغ رژیم این است که آلترناتیو وجود ندارد. ولی مقاومت سرسخت و استوار مثل شورای ملی مقاومت و مجاهدین وجود دارند.

مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا ـ‌۲۰۲۱) : این قیام‌ها توسط زنان رهبری شده و توسط جوانان فراخوان به آزادی داده شده است. رژیم آخوندی تلاش می‌کند مقاومت ایران و قیام‌کنندگان را بی‌اعتبار کند که بگوید برای بازماندگان شاه مخلوع تلاش می‌کنند. این قیام‌ها نتیجه چهل سال مقاومت سازمان‌یافته است. امیدوارم دولت و مردم آمریکا حمایت‌شان را از قیام‌ها اعلام کنند. هیچ راهی به جلو غیر از حمایت از قیام مردم وجود ندارد.

لیز تراس (نخست وزیر انگلستان ـ ۲۰۲۲): سه کار مشخص باید صورت گیرد: این رژیم نباید به سلاح هسته‌یی دست یابد. / ما باید از زنان و قیام‌کنندگان حمایت کنیم. / نباید بگذاریم گروگان‌گیری توسط این رژیم منجر به باجگیری شود.

اوبر ودرین (وزیر خارجهٔ فرانسه ـ ۲۰۰۲): خانم رجوی هوشیارانه یک جنبش بزرگ را رهبری می‌کند. شما بخشی از تاریخ ایران هستید. این بیان یک آلترناتیو است. اگر مخالفان و اپوزیسیون وحدت بیشتر ی داشته باشند خیلی مؤثر خواهد بود.

جان بولتون: می‌خواهم امروز روشن کنم که اگر دولت آمریکا قرارداد جدیدی را با این رژیم ببندد ولی سال آینده انتخاباتی دیگر در آمریکا است و طبعاً این قرارداد محکوم به شکست خواهد بود. مهم این است که جامعه جهانی با مقاومت ایران همکاری کند. اگر مجاهدین در ایران مطرح نیستد پس چرا رژیم ایران تمام تلاشش را می‌کند که آنها را سرکوب کند؟

یانس یاشا (نخست وزیر اسلونی ـ ۲۰۲۲): مردم ایران در قیامهای اخیر نشان دادند که خواهان هیچ‌گونه دیکتاتوری نیستند. دموکراسی‌های غربی باید تحریم‌های جامع علیه رژیم ایران اعلام کرده و پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهند.

دکتر رائول لوئیز (نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا) : من دقیقاً به‌خاطر زندگی خودم درک می‌کنم که شما چه رنج‌هایی برای رسیدن به حقوق‌بشر کشیده‌اید. قلبم می‌شکند وقتی فریاد و صدای دختران و زنان را می‌شنوم که به‌خاطر آزادی مبارزه می‌کنند. امروز ما مطالبات شما را برای ایران دموکراتیک تصریح و حمایت می‌کنیم. قطعنامه‌ٔ ما در کنگره‌ٔ آمریکا از قربانیان قتل‌عام سال۶۷ حمایت می‌کند. ما از برنامه ده ماده‌یی خانم رجوی حمایت می‌کنیم.

لنس گودن (نماینده کنگرهٔ آمریکا): رژیم ایران از مقاومت ایران و رهبر آن خانم رجوی می‌ترسد. مبارزه‌ٔ شما و قدرتی که شما و جنبش مقاومت برپا کرده، از ملت شما نشأت گرفته است.

پتر آلتمایر (رئیس دفتر صدراعظم آنگلا مرکل ـ۲۰۱۸) : شما قهرمانان زمانه ما هستید. شما شایسته حمایت ما هستید. برای سخت‌کوشی در همه این دهه‌ها. برای کسب آزادی و دموکراسی در ایران. پیشنهادم امروز این است که ما حول طرح ده ماده‌یی متحد شویم.

جان برکو (رئیس و سخنگوی پارلمان انگلستان ـ ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹): تغییر در ایران در دسترس است. یک بدبینی سیاسی رژیم شریر ایران این است که می‌گوید بدیل و آلترناتیوی نیست. البته که آلترناتیو و جایگزین وجود دارد. چهل سال سازماندهی دارد، رهبری دارد که به‌طور خستگی‌ناپذیر و شکست‌ناپذیر توسط خانم مریم رجوی هدایت می‌شود. چه آنتی‌تزی‌ست خانم رجوی علیه زن‌ستیزی رژیم ایران!

میشل آلیو ماری (وزیر ارشد دولت فرانسه ـ‌۲۰۱۱): شما خطر می‌کنید برای رسیدن به آزادی و حقوق بشر. وقتی که اراده‌یی هست، قطعاً راهی هست. این یک ضرب‌المثل فرانسوی است که برای یک قلب شجاع هیچ‌چیز غیرممکن نیست. پس برای شما هیچ غیرممکنی نیست.

جولیو ترتزی (رئیس کمیسیون سیاست‌های اروپا در سنای ایتالیا): در تظاهرات امروز دیدیم که شیطان‌سازی رژیم آخوندها علیه مجاهدین خلق شکست خورد. یک‌سری تلاش می‌کنند خودشان را آلترناتیو معرفی کنند. این یک استراتژی رژیم ایران است. آنها می‌خواهند بدبینی را علیه ما تبلیغ کنند. آنها دروغ را اشاعه می‌دهند.

آنا فرث (نماینده پارلمان انگلستان): به این‌جا با امیدهای زیاد آمده‌ایم. ۳۶۰۰ پارلمانتر جهان از مبارزه برای آزادی ایران و از طرح ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی حمایت کرده‌اند. دیکتاتورها می‌آیند اما همیشه می‌افتند. ما در آستانه‌ٔ ایران آزاد هستیم.

جوزف لیبرمن (کاندیدای معاون ریاست‌جمهوری آمریکا): این یک کنفرانس الهام‌بخش قدرتمند و شورانگیز در ۲۰۲۳ است.

یک اشتیاق عظیم در ایران برای آزادی وجود دارد و شما در شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین و شما جنگجویان در ایران هستید که رژیم را می‌ترسانید شما تهدید بقای این رژیم هستید، به‌این خاطر آنها این همه پول صرف می‌کنند تا شما را متوقف کنند، جلو تظاهرات شما را بگیرند، آیا در رابطه با ایران راه‌حلی هست؟ البته که هست سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت. من از شما سؤال می‌کنم که آیا گروه و سازمان دیگری هست که این‌چنین رهبران جهان را از سراسر دنیا در اینجا جمع کند؟ این مقاومتی است که توسط خانم رجوی و مسعود رجوی طی دهها سال رهبری شده. آنها شایستهٔ حمایت هستند. هر کشور دنیا باید از طرح ۱۰ماده‌یی خانم رجوی حمایت کند. در تاریخ شورشها و قیامها در سراسر جهان هرگز هم‌چون این مقاومت نبوده که این‌چنین بایستد و چنین گذاری را به سوی آزادی امکانپذیر کند.

ژنرال وسلی کلارک (کاندیدای ریاست‌جمهوری ـ ۲۰۰۴): چه کنفرانس جهانی فوق‌العاده‌یی! من بسیار تحت تأثیر ارزش‌های این جنبش قرار گرفتم. شما ترس در قلب آخوندها و تروریستها در ایران انداخته‌اید. شما در حال کسب تحسین مردم در غرب هستید. شما اراده و اصول برتر را دارید. مطمئنم پایان این رژیم نزدیک است و هیچ بازگشتی به دیکتاتوری سابق وجود ندارد.

اینگرید بتانکور (کاندیدای ریاست‌جمهوری ـ ۲۰۰۴): چه روز بزرگی! روزی پر از امید و اراده و پر از روحیه شگفت مقاومت. خیلی تلاش کردند به شخصیتها بگویند که به‌دلیل امنیتی نیایند. چه فشارها روی ما آوردند که در این کنفرانس شرکت نکنیم. این جنبش روی ارزش‌های آزادی و دموکراسی ایستاده است. شما به ما یاد دادید که یک رهبر واقعی کسی است که در سخت‌ترین شرایط راه را کشف می‌کند و نشان می‌دهد. او زنی‌ست که در مقابل خونخواران و جانیان نرینه در ایران ایستاده است. احساسات و ایمان ما می‌گوید شورای ملی مقاومت شتاب گرفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0fc4b55e-41dc-42a6-a699-a5f4280c2e8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات