728 x 90

چه کسانی در فضای مجازی «همه چیز را به هم می‌ریزند» ؟

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

یکی از موضوعات مهم حرف‌های خامنه‌ای با مداحان حکومتش در باب «جهاد تبیین»، هراس او از فضای مجازی و «انبوهی رسانه‌ها»، و مضرات آن برای نظام بود. که دشمنان نظام تلاش می‌کنند با آنها «در نظام جمهوری اسلامی افکار را برگردانند، مذاق‌ها را برگردانند، ایمانها را و باورها را تضعیف کنند، تخریب کنند».

این ابراز هراس از تلاش دشمن در فضای مجازی، به‌دلیل این است که مردم به‌ویژه جوانان شورشی و برانداز «جنگ بی‌امانی» را علیه حکومتش راه انداخته‌اند تا حدی که باعث رعب و سست شدن باور آنها به نظام شده و خامنه‌ای را مجبور کرده به «جهاد تبیین» فراخوان بدهد.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) در زمینه ضرورت مقابله با فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی براندازانه در فضای مجازی نوشت: «با توجه به این‌که در فضای سایبری مقابله با حملات سایبری، جنگ نرم، جنگ رسانه‌یی، جمع‌آوری و کنترل اطلاعات برای هدایت جنبش‌های سیاسی و اجتماعی معاند و برانداز، مواجهه با تبعات احساس امنیت ذهنی و کاذب فضای مجازی از چالشهای جدی امنیتی در سطح کشور است، بنابراین مهمترین فلسفه وجودی تکمیل شبکه ملی اطلاعات را می‌توان در ایجاد امنیت و مدیریت فضای مجازی برای مواجهه با تهدیدات روزافزون دانست» (تسنیم ۶بهمن ۱۴۰۰).

 

واقعیت این است که نفرت اجتماعی از نظام آخوندی آن‌چنان بالاست که این تقلاهای مذبوحانه تحت عنوان «جهاد تبیین» هیچ تاثیری روی فعالیت مردم و جوانان شورشی در فضای مجازی علیه رژیم ندارد. چنان‌چه امام جمعه خامنه‌ای در امیرکلا ضمن آه و فغان نسبت به حضور دشمن در فضای مجازی و ضرباتی که نظام خورده، در رابطه با حضور گسترده دانش‌آموزان در فضای مجازی ابراز نگرانی کرد و گفت: «با حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی، مشکلات فرهنگی بالایی در کشور به‌وجود آمده و ضربه بالایی به دین (بخوانید نظام آخوندی) مردم زده شده است» (خبرگزاری ایرنا ۶بهمن ۱۴۰۰).

واضح است که منظور از ضربه بالا به دین مردم، ضربه به تتمه باورهای نیروهای وابسته به رژیم است، که تاکنون منافع‌شان ایجاب می‌کرده نسبت به شرع ضدمردمی نظام ولایت فقیه ابراز هواداری کنند، وگرنه عامه مردم نه تنها از برداشت‌های خرافی و ارتجاعی آخوندی از دین و مذهب بیزارند، بلکه خواهان سرنگونی نظامی هستند که پایه و اساس آن بر جهل و خرافه‌پراکنی و تحمیق است.

 

چنین وضعیتی است که روزنامه حکومتی رسالت در راستای «جهاد تبیین» مورد نظر علی خامنه‌ای، هراس خود را از افشای جنایات رژیم در فضای مجازی ابراز داشته و نوشته است: «امروز ملت ما درگیر یک جنگ رسانه‌یی تمام‌عیار هستند. در این جنگ «اسلامیت» و «جمهوریت» نظام توأمان مورد هدف است.

امروز یگان ویژه دشمن در فضای مجازی مشغول شست‌وشوی مغزی و مدیریت اذهان در یک جنگ شناختی از طریق عوام‌فریبی هوشمند است»

این روزنامه حکومتی پرده از نگرانی و دغدغهٔ اصلی خامنه‌ای که باعث اعلام «جهاد تبیین» توسط وی شده است را کنار زده و نوشته است: «ضد انقلاب به سرکردگی منافقین مشغول عملیاتی کردن این معرکه هستند» (رسالت ۶بهمن ۱۴۰۰).

واعظی یکی از نزدیک‌ترین مداحان وابسته به بیت ولایت و مجری برنامه دیدار خامنه‌ای با مداحانش، نیز نگران فعالیت کسانی در فضای مجازی است که «هزاران آدم» از آنها «پای کامپیوترها و سیاست‌هایشان در فضای مجازی می‌نشینند و همه چیز را به هم می‌ریزند». وی سپس عاجزانه گفت:

«ایشان (خامنه‌ای) به‌خاطر وضعیت کنونی و شرایط زمانه توقع تبیین دارند» (خبرگزاری ایرنا ۵اسفند ۱۴۰۰).

 

پیش از این نیز پاسدار سنایی راد معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح خامنه‌ای در هراس از این جنگ براندازانه و ضرورت مقابله با آن و مقابله با مجاهدین هشدار داد «گروه‌های برانداز جنگ ترکیبی پرشدنی را سازمان داده» که «در رأس آنان مجاهدین هستند» (روزنامه جوان ۲بهمن ۱۴۰۰).

جنگ ترکیبی که در جامعه و در کف خیابان توسط جوانان شورشی پیش برده می‌شود. کسانی که با شعارهای براندازانه و به بیان سردمداران حاکمیت و قلم به دستان آن با «شعارهای ساختارشکنانه» خود، باعث ترس و انفعال در میان نیروهای وارفته نظام می‌شوند که عمدتاً بسیجی‌ها، پاسداران، انتظامی‌چی‌ها و... شده‌اند.

اما واقعیت این است که کار نظام از این حرف‌ها گذشته و به فرض محال که رژیم بتواند فضای مجازی را سانسور کند، نمی‌تواند با خشم و خروش مردم در کف خیابان‌ها و با خیزشها اجتماعی ادامه‌دار مقابله کند.

 

خیزشهایی که مردم در آنها به صراحت سرنگونی نظام را خواستار می‌شوند، واز آنجا که سرکوب کارآیی گذشته را ندارد که مردم را وادار به سکوت و انفعال کند، لاجرم شعله‌های سرکش قیام بیش‌از‌پیش زبانه می‌کشد و می‌رود تا ریش و ریشه نظام را از بن بسوزاند، و خاکستر آنرا در امواج بادهای بهاران خجسته آزادی مردم ایران محو و نابود سازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d366768e-5b16-4f36-8a4c-65189c734064"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات