728 x 90

کالای ایرانی، فانتزی روی صحنه و واقعیت پشت صحنه

قاچاق حکومتی در ایران،  قاتل تولید ملی
قاچاق حکومتی در ایران، قاتل تولید ملی

گفته‌اند سالی که نکوست از بهارش پیداست. و طنازان افزوده‌اند که ماست ترش هم از تغارش پیداست. ببینیم در مورد حمایت از کالای ایرانی که از فردای سخنرانی نوروزی خامنه‌ای لقلقهٴ زبان مقامات و رسانه‌ها شده، و قرار است «بهار» آن فرا برسد، رژیم چه پیشرفتهای مشعشعی داشته است:

تلویزیون رژیم در روز 10فروردین۹۷به‌نقل از نوبخت، رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت حمایت از کالای ایرانی ضرورت حیاتی برای کشور است.

تا این جا فهمیدیم حمایت از کالای ایرانی ضرورت حیاتی برای کشور است. اما این حمایت چطور انجام می‌شود؟ از طریق ارشاد مردم! در نمایشهای جمعه اغلب گماشته‌های خامنه‌ای، پروژکتور را انداختند روی مردم که چرا کالای خارجی می‌خرند و در این مورد هم فهیمدیم مردم مقصر رکود و تعطیلی تولید ایرانی و افزایش قاچاق هستند! کما این‌که در  سوانح جاده‌یی و سقوط هواپیما هم مقصر راننده و خلبان اند. پس ضمن ارشاد مردم بد نیست با قاچاق مبارزه کرد. اما چطور؟ توسط مرزبانان نیروی انتظامی! همانها که هیچ لنج داری از آتش قهرشان  و هیچ کولبری از دم تیرشان جان سالم به در نمی‌برد.

تلویزیون رژیم در روز10فروردین۹۷از «افزایش ۹برابری کشفیات کالای قاچاق در مرزهای کشور» خبر داد و ضمن نشان‌دادن کالاهای ته لنجی کشف شده! افزود: «فرمانده مرزبانی ناجا افزود در مورد هدفمند‌کردن واردات کالاهای یاد شده و با توجه به تجهیزات وارد شده در ناوگان دریایی پیش‌بینی می‌شود امسال کشفیات کالاهای قاچاق افزایش مضاعفی داشته باشد».

منحصر کردن قاچاق کالا به ته لنجی ها، فقط برای مدعی آن بی‌آبرویی می‌آورد. توجه کنید به تلویزیون رژیم در روز 10فروردین چه گزارشی از قاچاق کالا می‌دهد:  

« روش ورود این حجم از کالا را شاید جای دیگری باید جستجو کرد،

  • کفشا جفتی چنده اینا؟
  • 39هزار تومن
  • بازار یکی از مناطق آزاد کشور
  • اگه من بخوام ۴۰جفت بگیرم چقدر حساب می‌کنید؟
  • 25هزار تومن
  • تهران اینا رو چقدر میشه فروخت
  • اینو مثلاًً میشه ۵۰فروخت
  • روش بسیار راحتی است برای قاچاق. خرید و فروش عمده و خروج منطقه آزاد با بازرسی که فقط محدود می‌شود به نگاه کردن صندوق عقب خودرو.
  • بر اساس آمارها در سال 95 فقط به دو منطقه آزاد انزلی و ارس 78میلیون دلار پوشاک و کیف و کفش وارد شده است اما تنها 5/1میلیون دلار آن از گمرک ترخیص شده». 

مناطق آزاد در انحصار باند آخوند روحانی است و بنا‌به گزارش تلویزیون رژیم یکی از علل تضعیف کالای ایرانی همین مناطق آزاد هستند که البته با کمک مردم که سی چهل جفت کفش و این چیزها را از این مناطق «می‌ریزند تو صندوق عقب ماشین و می‌آورند به شهرها »کالای ایرانی تضعیف می‌شود!

ناظران می‌گویند ‌که این ظاهر سازیها برای این است که  قاچاقچی اصلی یعنی نهادهای زیر دست خامنه‌ای یعنی سپاه را در ببرند.  در دعواهای باندی اسمی از اسکله های  غیرمجاز سپاه برده نمی‌شود. چیزی در مورد فرودگاههای اختصاصی در دست سپاه گفته نشده. اما نا خواسته به‌صورتهای دیگری به این موضوع اعتراف می‌کنند.

محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع در روز17اسفند 96 گفته بود: «مروز معادل ارزش نفتی که می‌فروشیم، واردات کالای قاچاق داریم. می‌گویند واردات کالای قاچاق از ۲۵میلیارد دلار به ۲۰میلیارد و ۱۵میلیارد دلار رسیده است، اطلاعاتی که ما داریم این ارقام را تصدیق نمی‌کند، رقم واقعی قاچاق کالا حدود ۲۲میلیارد دلار است».

 

سیدحسن حسینی شاهرودی، عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع هم پیش از او اعتراف کرده بود: «محموله لنج‌های بزرگ حامل کالای قاچاق از مبادی که طبق قانون اجازه واردات ندارند، وارد کشور می‌شود. بیشتر کالاهای قاچاق از مبادی رسمی وارد می‌شود. گفته می‌شود حجم واردات کالای قاچاق از 25میلیارد دلار به 15میلیارد دلار رسیده، این یک گمانه زنی است. هیچ وقت از مبادی غیررسمی نمی‌توان دهها کانتینر کالای قاچاق را وارد کشور کرد، حجم قاچاقی که کوله‌برها از مرز وارد می‌کنند مقداری  نیست که بتوان کانتینری وارد کشور کرد،  دهها کانتینر کالای قاچاق نشان می‌دهد که از مرز غیررسمی وارد نشده‌اند».  

حشمت الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع هم در روز۳فروردین ۹۷گفت:  قاچاق کالا به‌صورت سیستماتیک انجام می‌شود. کسانی که به باندها  وصل هستند قاچاق را انجام می‌دهند و به سیاست مقابله با قاچاق می‌خندند. کسانی که کالای آنها ثبت و ضبط می‌شود، قاچاقچیان کوچک هستند، اگر دستهای قدرت پشت پرده نباشد، قاچاق کالا به این راحتی صورت نمی‌گیرد، در کشور ما خیلی از کالاهای ممنوعه حتی یک کیلو، رصد و جلوی آن گرفته می‌شود، ولی می‌بینیم که با کشتی و تریلی قاچاق وارد می‌شود که این نشان می‌دهد که دستهایی پشت پرده هستند».

چند سال قبل در دعواهای باندی، خبرگزاری حکومتی ایسنا، طی گزارشی لیست ۸۰اسکله غيرمجاز متعلق به سپاه پاسداران را تحت عنوان «اسکله‌های دردسر ساز» منتشر کرد. احمدی‌نژاد هم همان موقع گفت:  «رقم قاچاق کالا یه‌قرون، دوزار نیست». احمدی‌نژاد با اشاره به ۲هزار میلیارد تومان هزینه مصرف سیگار در ایران گفته بود: « این رقم همه قاچاقچیهای درجه یک دنیا را به طمع می‌اندازد، چه برسد به برادران قاچاقچی خودمان».

البته «برادران قاچاقچی» احمدی‌نژاد که همان پاسداران باشند، بلافاصله به جرم این فاش‌گویی یک فقره از پرونده قاچاق سیگار مارلبورو توسط مشایی را رو کردند تا احمدی نژادی‌ها یاد بگیرند موقع سهم‌خواهی اسرار مگو را نگویند.

حالا با این اوصاف خامنه‌ای مانده است و ادعای حمایت از کالای ایرانی و سردمداری قاچاق توسط سپاه. علاوه بر این تحریم بانکی و قراردادهای پایاپای تحمیلی که به جای نفت هر چه دلشان خواست بنجل مصرفی به رژیمی می‌دهند درد بی‌درمان دیگر نظام است. به این ترتیب باید دید خامنه‌ای نمایش فانتزی حمایت از کالای ایرانی را که روی صحنه رسانه‌ها به راه انداخته با این واقعیتهای پشت صحنه چطور می‌خواهد به پایان ببرد. البته او در این زمینه کم تجربه ندارد. قبلاً در زمینه اقتصاد مقاومتی به اندازه کافی آبرو باخته شده و علی الظاهر در این راه هم با همین «نیت خالصانه» وارد شده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/099b0afb-a062-4dc8-abce-8773b32f2a65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات