728 x 90

کالبدشکافی یک نامهٔ محرمانه به رئیسی

تجمع اعتراضی کارکنان مخابرات
تجمع اعتراضی کارکنان مخابرات

یکی دیگر از سندها افشا شده، نامهٔ محرمانهٔ مدیرعامل شرکت مخابرات به ابراهیم رئیسی است. در این نامه -که تاریخ ۶شهریور ۱۴۰۲ را بر پیشانی خود دارد- مدیرعامل شرکت از پرداخت حقوق کارکنان و نیز بازنشستگان ابراز ناتوانی می‌کند و خواهان «اجرای عاجل مصوبات شورای امنیت کشور» می‌شود.

مضمون این نامه هراس حاکمیت از اعتراضات خیابانی کارکنان شرکت مخابرات و بازنشستگان است. رونوشت آن به دفتر خامنه‌ای، ریاست سه قوه، سپاه پاسداران، دبیر شورای عالی امنیت ملی، ستاد اجرایی فرمان خمینی و وزیر کشور، از این فوبیای علاج‌ناپذیر رونمایی می‌کند.

 

سیاهه‌یی از تصمیم‌های سرکوبگرانه

خروجی جلسهٔ تشکیل شده برای بررسی آخرین وضعیت شرکت مخابرات و تجمع اعتراضی بازنشستگان با شرکت نمایندگان ارگانهای سرکوبگر افزودن بیشتر به سرکوب است. نگاهی به مهم‌ترین مواد این جلسه منظور این یادداشت را بیشتر روشن می‌کند:

«با توجه به وضعیت موجود خصوصاً تلاش عناصر معاند و ضد انقلاب برای زنده نگه‌داشتن تجمعات غیرقانونی خیابانی با جهت‌دهی به مطالبات صنفی پیشنهادات زیر ارائه می‌شود:

- تشکیل کار گروهی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، افزایش تعرفه تجاری توسط وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، عدم اخذ مالیات از واریزی تحت عنوان «رفاهیات» بازنشستگان، اقناع و امید آفرینی در میان بازنشستگان و ایثارگران، به حداقل رساندن نقش آفرینی عناصر معاند

- دستگاههای اطلاعاتی امنیتی با محوریت قرارگاه ثارالله در تهران و ادارات کل استانی وزارت اطلاعات در سایر استانها نسبت به شناسایی لیدرها و محرکین تجمعات بازنشستگان.

- شرکت مخابرات و برخورد قانونی با آنها اقدام و نتایج را به دبیرخانه شاک (شورای امنیت کشور) گزارش نمایند.

- فرماندهی انتظامی از شکل‌گیری هر گونه تجمع غیرقانونی در مقابل وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره و سایر اماکن مرتبط جلوگیری نماید

- وزارت اطلاعات، اطلاعات نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه نسبت به شناسایی و غیرفعال نمودن کانال‌ها و ادمینهای وابسته به گروه‌های معاند و برخورد قانونی با آنها اقدام لازم را به‌عمل آورند.

- موضوع راه‌اندازی یگان حفاظت به‌طور جدی توسط این وزارتخانه پیگیری و تعیین‌تکلیف شود

-تا زمان راه‌اندازی یگان مذکور، یک برنامه جامع برای مراقبت از حوضچه‌های مخابراتی از سوی حراست وزارتخانه تدوین و اجرایی شود

- قوه قضاییه همکاری لازم را با ضابطین قضایی در خصوص بازداشت لیدرها و محرکین به‌ویژه آن دسته از لیدرهایی که مقاصد سوء امنیتی دارند را به‌عمل آورد» (نقل شده از متن سند).

 

چند نتیجه‌گیری

کالبدشکافی این نامه محرمانه، چند موضوع مهم را بارز می‌کند:

۱- این رژیم مافیایی هیچ برنامهٔ مشخصی برای ارتقای زیرساخت‌های معیوب و شرکت‌های ورشکستهٔ خدمات‌رسانی ندارد. اولویت آن و دولت گماشته فقط و فقط اوجب واجبات یعنی حفظ سلطنت خامنه‌ای است.

۲- اعتراض بازنشستگان و دیگر اقشار هستی‌باخته در کف خیابان، در هر شهری تمامی حاکمیت را به لرزه درمی‌آورد. کارگزاران این حاکمیت مافیایی از بالغ‌شدن کوچک‌ترین تجمع خیابانی به بهانه‌یی برای قیام و خیزش سخت می‌هراسند و برای آن در بالاترین سطح به چاره‌اندیشی می‌پردازند.

۳- صدر تا ذیل حاکمیت (از ولی‌فقیه تا مأموران امنیتی او) به جای رسیدگی به وضعیت معیشتی کارکنان زحمتکش شرکت مخابرات و دیگر ارگانهای حکومتی به جای اختصاص بودجه برای حل این مشکل ریشه‌یی، آن را امنیتی کرده و مطالبات زحمتکشان گرسنه و خانواده‌های بی‌گناه آنها را با بگیر وببند، باتون و گلوله پاسخ می‌دهند.

۴- شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین دغدغهٔ حاکمیت هستند زیرا می‌توانند برای فراخوان به اعتراض و قیام مورد استفادهٔ همگانی قرار گیرند.

***

آنچه باعث ایجاد این قشقرق در داخل حکومت شده، اعتراض بازنشستگان شرکت مخابرات است.

 

با توجه به آنچه گفته‌شد می‌توان دریافت که تنها راه احقاق حقوق بازنشستگان و دیگر زحمتکشان هستی‌باخته در این نظام مافیایی و سراپا فاسد قیام است و اعتراض. سرکوب در وضعیت انفجاری ایران ناکارآمدتر از آن است که بتواند خشم عمومی را کنترل کند و بر زمینه‌های قیام فائق بیاید.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3f58d0c-c441-4509-a554-176e3d39735b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات