728 x 90

کانون‌های شورشی؛ نشانه‌هایی درخشان از آتشفشان انقلاب

سخن روز
سخن روز

چهل و پنج سال از پایان سلطنت موروثی و جنایتکار شاه و سرقت انقلاب توسط خمینی دجال و آغاز ولایت مطلقهٔ شیخ گذشت.

خمینی که ولیعهد و دنبالهٔ شاه بود، با شامهٔ ضدانقلابی‌اش از همان آغاز حس می‌کرد که استقرار سلطنت و ولایت مطلقه او در گرو از میان برداشتن همان کسانی است که تومار دیکتاتوری مطلق‌العنان شاه را برای همیشه بستند. خودش به صراحت گفت در هزار احتمال یک احتمال هم نمی‌دهد که مجاهدین حاضر باشند سهمی بگیرند و با استبداد دینی تفاهم کنند، بلکه دمار از روزگار شاه سلطان ولایت هم درمی‌آورند. به همین خاطر، روزبه‌روز عرصه را بر مجاهدین تنگ‌تر کرد و با جنگ ضدمیهنی و گسترش سرکوب، با تمام قوا کوشید انقلاب را بر سر نیروهای آزاد شده‌اش آوار کند و راه را بر جوانان و قیام‌آفرینان ببندد.

او با فتوای هدر بودن جان و مال مجاهدین و هوادارنشان قبل از سال ۶۰، با کشتارهای وحشیانه در ابتدای دههٔ شصت و صدور حکم قتل‌عام زندانیان مجاهد در تابستان۶۷ اراده کرده بود که «هر کس در هر مرحله اگر بر "سر موضع" مجاهدین باشد» نابود شود». اما مجاهدین از جوشش خون شهیدان، در قامت ارتش آزادیبخش ملی روییدند. ارتشی پولادین که در عملیات کبیر فروغ جاویدان هیولای استبداد را تا آستانهٔ سقوط هدایت کرد و آینده جنبش و آلترتانیتو دموکراتیک را تضمین نمود. خمینی یک سال بعد مرد و از آن روز تا امروز خامنه‌ای با هزاران تهدید و توطئه، تلاش کرد نسل شورش و آتش و انقلاب را براندازد.

به فرمان خلیفهٔ ارتجاع، مزدوران سپاه و سربازان بد‌نام اطلاعات، در کنار شکنجه و گلوله و موشک، با تولید هزاران جلد کتاب و مقاله و فیلم و سریال و نمایشگاه و... تا توانستند بر طبل شیطان‌سازی علیه مجاهدین کوبیدند تا مانع رستن و پیوستن جوانان به کانون‌های قیام و انقلاب شوند.

مقصد روشن بود! «کسانی که در سراسر کشور بر سرموضع (مجاهدین) پافشاری کرده و می‌کنند محارب و محکوم به اعدام می‌باشند...». هدف شکستن نسل قیام و به مسلخ بردن آتش و انقلاب بود. اما مجاهدین در استراتژی «هزار اشرف» و «کانون‌های شورشی» روییدند. نسلی بالنده و بی‌باک در جامعه‌یی جوشان و خروشان و به راستی آتشفشان، که برای به زیر کشیدن ستمگران ولایت فقیه عزم جزم دارد و به‌رغم خفقان و سرکوب، در قیامهای پیاپی به‌ویژه در دی۹۶ و آبان۹۸ و ۴۰۱ شیرازهٔٔ نظام را دریده و خلیفهٔ خون‌آشام را تا لبهٔ پرتگاه سرنگونی کشانده است.

رژهٔ شکوهمند کانون‌های شورشی در سالروز مقاومت سراسری و کهکشان ایران آزاد، نمایش شکوفایی استراتژی «هزار اشرف» و رویش نسل انقلاب بود. نسلی که با سلسله عملیات بی‌وقفه و اختناق‌شکن علیه پایگاههای سرکوب و جنایت پاسداران و بسیج و قضاییه جلادان نشان دادند؛ «انقلاب در راه است».

روز شنبه ۲۱بهمن ۱۴۰۲، قهرمانان کانون‌های شورشی، در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی، با به آتش کشیدن بنرها و تصاویر منحوس خمینی و خامنه‌ای در تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، گرگان، زاهدان، کرمانشاه، یاسوج، دزفول، آستارا و خواف خراسان رضوی، بار دیگر برق از سر پاسداران و سرکردگان نظام پراندند.

کانون‌های قهرمان با پرتاب کوکتل به پایگاه بسیج طلاب برای سرکوب زنان در کرمانشاه و به آتش کشیدن پایگاه بسیج سپاه پاسداران در اصفهان و کرمانشاه و شعله‌ور کردن آثار ارتجاع و تصاویر خمینی ملعون، نمادهای شاه سلطان ولایت را در شهرهای مختلف به آتش کشیدند. کانون‌های قهرمان شورشی در تهران و نیشابور نیز با آتش زدن پایگاه بسیج ضددانش‌آموزی زنگهای خطر را برای پاسداران ارتجاع خون‌آشام به‌صدا درآورند.

در همین روز، شورشگران آزادی در تهران (پیشوا) و زهک (سیستان و بلوچستان) با انفجار در شهرداری غارتگر، پاسخی آتشین به تخریب کپرها و خانه‌های مردم محروم دادند. آنها نشان دادند اگر چه انقلاب به سرقت رفت اما هرگز نمرد و خاکستر نشد. بلکه «هم‌چنان سرسخت و شعله‌ور و فروزان در رگهای نسل انقلابی ما جریان دارد».

در شبانگاه ۲۲بهمن کانون‌های قهرمان شورشی ضمن تصویرنگاری از رهبری مقاومت به‌مناسبت سالروز انقلاب ضدسلطنتی در تهران، مشهد، شیراز، رشت، کرمانشاه، کرج، البرز و بندر انزلی، پیام پایداری و ایستادگی و انقلاب دادند. آنان با شعارهای شاه سلطان ولایت مرگت فرا رسیده و تنها ره رهایی سلاح و سرنگونی، درفش شعله‌ور قیام و انقلاب را در شهرهای میهن برافراشتند.

هم‌زمان با شعله‌های فروزان کانون‌های شورشی در چهل و پنجمین سال انقلاب ضدسلطنتی، ایرانیان شریف و آزاده در کشورهای مختلف، با فریاد «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» و حمایت از کانون‌های شورشی، مشعل فروزان انقلاب دموکراتیک مردم ایران را در سراسر جهان روشن کردند.

خانم مریم رجوی در پیامی خطاب به شرکت‌کنندگان در کارزار بزرگ آزادی گفت: «به فعالیت‌ها و عملیات کانون‌های شورشی، به قهرمانی شورشگران فداکار بنگرید! این یکی از مهم‌ترین برآمدهای آمادگی انقلابی جامعه ایران است. چه نشانه‌یی از این واضح‌تر که آتشفشان انقلاب ایران در آستانه فوران است. بله انقلاب در راه است. .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/093c3e82-07bd-4297-97ec-9073f9a1959b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات