728 x 90

کتاب «فراخوان به عدالت»؛ کیفرخواست فوری ایران

کتاب ندای به عدالت
کتاب ندای به عدالت

در جهانی اشباع شده از مماشات با دیکتاتورها و تعامل پایاپای با منافع متقابل، آیا یک کتاب می‌تواند یک جانیِ بالفطره با حرفهٔ نسل‌کشی را به دادگاهی بین‌المللی بکشاند؟

در جهانی که سیاست دست‌مایهٔ تجارت، عدالت قربانی تعامل منافع اقتصادی و حقوق‌بشر چون قناری لب جوی با دشنه‌یی بر گلویش است، آیا مبادی حقوق بین‌الملل جانب قربانیان جنایت علیه بشریت را نگاه می‌دارد؟

در جهانی که دیکتاتوریهای سیاسی و مذهبی و جنسیتی با رشوه‌های کلان به شرکتها و کارتل‌های اقتصادی، دمندگان گرد مرگ اخلاق‌اند، آیا وجدانهای بیدار بشری برای صیانت از حقوق، شرافت، اخلاق و دادخواهی متحد و هم‌صدا می‌شوند؟

 

روز پنجشنبه ۱۴مرداد۱۴۰۰ / ۵ اوت ۲۰۲۱ از کتابی رونمایی شد که عنوانش «ایران: فراخوان برای عدالت ـ پرونده حسابرسی از ابراهیم رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت» است. کتاب را علیرضا جعفرزاده معاون دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا طی یک کنفرانس آنلاین معرفی نمود.

این کتاب حاوی مدارک ۷ گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد و سازمان عفو بین‌الملل و نیز فراخوان خانواده‌ها و بستگان قربانیان قتل‌عام تابستان ۶۷ برای محاکمهٔ ابراهیم رئیسی به‌دلیل ارتکاب جنایت در یکی از بزرگ‌ترین قتل‌عام‌ها در قرن بیستم است.

در این کنفرانس جفری رابرتسون رئیس سابق دادگاه جنایی سیرالئون گواهی داد که قتل‌عام تابستان ۶۷ «قابل مقایسه است با آنچه در ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم انجام شد. در این رابطه باید در نظر گرفت که کسانی که عامل جنایت علیه بشریت هستند، شامل مصونیت نیستند. روش‌های شناخته شده‌یی وجود دارد که امکان این حسابرسی بین‌المللی را میسر می‌کند. این‌ها بهترین اسنادی هستند که باید بر آنها متمرکز شد».

 

کتاب «ایران: فراخوان به عدالت»، یک چراغ روشن بر ویرانه‌های جنایت‌کاران در منظر جهانیان انداخت.

این کتاب می‌گوید تمام نشانه‌ها و آثار جنایت تابستان ۶۷ و آمران و عاملان آن دم دست هستند.

این کتاب می‌گوید و به جهان گزارش می‌دهد که ابراهیم رئیسی از کجا آمده و با چه مراحلی از جنایت‌گری به موقعیت و مقام کنونی رسیده است.

این کتاب می‌گوید و گواهی می‌دهد که محاکم بین‌الملل، هیچ ادله‌یی برای به محاکمه کشاندن جانیان تابستان ۶۷ کم ندارند.

این کتاب می‌گوید اگر محاکم بین‌المللی به فراخوانهای مندرج در این کتاب رسیدگی بالفعل نمایند، از سراسر ایران‌زمین چه سیل‌واره‌یی از کتاب‌ها و شاهدان علیه جنایات خمینی و خامنه‌ای و عمله‌هایشان چون ابراهیم رئیسی و هیأت مرگ به‌راه خواهد افتاد.

این کتاب پژواک ۳۳سال ندای دادخواهی ایران‌زمین است که فتوای خمینی به‌عنوان دستورالعمل عاملان قتل‌عام، یک فرمان مذهبی بوده که هیچ مبنای حقوقی و قضایی نداشته است.

این کتاب از جانب میلیون‌ها ایرانی می‌گوید: جنبش دادخواهی مردم ایران وقتی به گل و بار خواهد نشست که جلادانی مثل ابراهیم رئیسی و هم‌قطارانش در هیأت مرگ، به محاکم بین‌المللی کشانده شوند.

این کتاب، ندای کیفرخواست فوری ایران‌زمین است.

 

این کتاب می‌پرسد که اکنون با دم دست بودن انبوه اسناد و شهود نسبت به‌وقوع بزرگ‌ترین قتل‌عام در قرن بیستم، وظیفهٔ صاحبان قدرت در ممالک آزاد جهان در قبال آمران و عاملان این قتل‌عام و اشغالگران ایران چیست؟

در پاسخ به این پرسش آقای جفری رابرتسون رئیس سابق دادگاه جنایی سیرالئون در کنفرانس معرفی کتاب فوق، بر چنین راه‌حلی تأکید نمود:

«نباید این توجه را شامل مرور زمان کنیم که این جنایات مثل نمونه هیتلر ادامه پیدا بکند. رئیسی برای یک عملکرد ریاست‌جمهوری انتخاب نشده است. ریاست رئیسی باید عاملی برای هر گونه معامله یا نزدیکی به این رژیم قرار گیرد. جهان نباید با چنین جنایت‌کاری کنار بیاید. سیاست‌مداران از نزدیکی به رئیسی باید پرهیز کنند که در صورت انجام آن، اعتبار خود را از دست می‌دهند».

 

آقای مایکل موکیزی وزیر دادگستری سابق آمریکا حین رونمایی از کتاب «ایران؛ فراخوان به عدالت»، بر زبان قاطع بین‌المللی جهت حسابرسی از آمران و عاملان قتل‌عام ۶۷ تأکید کرد:

«اگر کسی فکر می‌کند مقامات این رژیم به‌طور داوطلبانه از سرکوب دست می‌کشند، خیال‌پردازی خواهد بود».

 

سناتور جوزف لیبرمن نیز حین رونمایی از این کتاب، تضمین آینده را بازخوانی درست و مسؤلانهٔ گذشته توصیف نمود و چنین پاسخ داد:

«این گفته‌یی از چرچیل است که اگر به عقب برگردیم، می‌توانیم بفهمیم در آینده به کجا خواهیم رفت. نباید این عمل را به زمان بسپاریم و بگذاریم ادامه پیدا کند. بنابراین رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت، بایستی به‌دست عدالت سپرده شده و حتماً محاکمه شود».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e6e9fb9-a988-4003-80f9-644bf5214047"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات