728 x 90

کرونا؛ تور بزرگ استتار برای بحران موجودیت

چالش خرید واکسن در نظام آخوندی
چالش خرید واکسن در نظام آخوندی

«سوگ‌مندانه باید اذعان نمود موضوع واکسن در کشور ما به موضوعی سیاسی تبدیل شده است. بیش از آن‌که متخصصان و دانشمندان میدان‌دار باشند، سیاسیون وسط آمده‌اند» (روزنامه حکومتی مستقل، ۱۲بهمن ۹۹).

***

پدیدهٔ کرونا را باید یکی از سیاسی‌ترین موضوعات یک سال گذشته در ایران دانست. رژیم آخوندها از کرونا ترفندی ساخت تا تهدید آن علیه سلامت مردم را سلاح حافظ نظام و خدمتگزار تداوم عمر آن کند.

اکنون در تداوم همین سیاست ضدمردمی، واکسن کرونا نیز تبدیل به یکی از سیاسی‌ترین موضوعات روز ایران شده است؛ طوری که در ایران یک جبهه پزشکی ـ سلامتی و یک جبهه سیاسی ـ دولتی شکل گرفته است. اما در این میان آن جبهه‌ای که هیچ اهمیتی به سلامتی و پزشکی و بهداشتی نمی‌دهد، دربارهٔ کرونا تصمیم می‌گیرد و بر سر واکسن غیراستاندارد روسی معامله می‌کند، جبهه سیاسی ـ دولتی زیر نظر خامنه‌ای است.

 

دنبال واکسن روسی بودن و تلاش برای تحمیل آن به جبهه پزشکی ـ سلامتی، اکنون موضوع جنگی میان این دو جبهه و نیز برخی از رسانه‌های حکومتی شده است؛ جنگی که افشاگر زوایایی از معاملهٔ کثیف سیاسی خامنه‌ای علیه سلامت مردم ایران است. در همین زمینه هم شخص خامنه‌ای بیش از همیشه سوژهٔ زد و خورد باندهای نظام می‌باشد. خامنه‌ای که حکم مرگ مردم ایران را با فتوای نخریدن واکسن اروپایی و آمریکایی صادر کرد، اکنون در جریان معامله با روسیه برای خرید واکسن، هدف طعن و کنایهٔ رسانه‌های حکومتی شده است:

«وقتی با منطق عدم اعتماد به کشورهای خارجی برای وارد کردن واکسن‌هایی که انواع آزمایشات علمی و بالینی را طی کرده‌اند، از خرید آنها اجتناب می‌شود، چه اطمینانی به روسیه هست؟!» (روزنامه مستقل، ۱۲بهمن ۹۹)

 

واقعیت این است که دنبال واکسن روسی رفتن از جانب خامنه‌ای و روحانی، فقط و فقط جنبهٔ سیاسی دارد. جنبه‌ای همراه با خیانت آشکار هم از نظر سیاسی و هم از منظر سلامتی. واکسنی که هنوز مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی نیست، ولی موضوع معاملهٔ بین روسیه و نظام آخوندی قرار گرفته است.

این معامله آن‌قدر سیاسی، ضدایرانی و ضدسلامتی است که رسانهٔ حکومتی مستقل ضمن درج عبارت «با روسیه تا کجا؟»، به وجهی از یک خیانت آشکار را اعتراف می‌کند:

«اگر واکسن روسی به درد می‌خورد، چرا آن را به مردم خودشان تزریق نمی‌کنند که این همه تلفات ندهند؟».

همین مضمون را با بیان جزئیات بیشتری از زوایای آن ــ که گویای خیانت و معاملهٔ کثیف خامنه‌ای می‌باشد ــ روزنامهٔ آفتاب یزد در شماره ۱۲بهمن ۹۹ شرح می‌دهد:

«رفتار مسئولان در مورد واکسن کرونای روسی به‌شدت تخریبی و اعتمادسوز است. آیا واکسن روسی به تأیید مراجع بهداشتی و علمی جهان رسیده است؟ شواهد و قرائن که می‌گوید چنین نیست. اگر نیست بر اساس کدام پشتوانه علمی چنین واکسنی خریداری شده است؟».

 

در ادامه مشخص می‌شود که خامنه‌ای عجلهٔ بیشتری از مقامات روسی برای استفاده از واکسنی دارد که هنوز خود روسی‌ها آن را آزمایش نکرده‌اند! معامله و مذاکره آن‌قدر سیاسی است که خامنه‌ای دارد پیشدستی می‌کند تا آزمایش واکسن روسی روی مردم ایران انجام شده و نتایج آن به مقامات روسیه اعلام شود! دقت کنید:

«هنوز مقامات بهداشتی روسیه اعلام نکرده‌اند از زمان آغاز واکسیناسیون در این کشور چه نتایجی گرفته‌اند و چقدر واکسن فوق موفق بوده است. طرح این است که در واقع این واکسن جهت تست به ایران می‌آید» (همان).

 

جای هیچ تردیدی باقی نمی‌ماند که کرونا برای جمهوری اسلامی آخوندی، بزرگ‌ترین دستاویز خیانت علیه سلامت و سیاست در ایران بوده و ادامه دارد. از طرفی این بزرگ‌ترین تور استتار بحران موجودیت نظام آخوندی، تبدیل به بزرگ‌ترین جبهه سرنگونی از هم‌اکنون تا پساکرونا خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/777c27bd-d4fa-416a-973c-4518cf3d19fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات