728 x 90

کرونا، آمار واقعی قربانیان و واکسنهای بی‌کیفیت - مروری بر رسانه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی چهارشنبه ۲۴شهریور، از یک‌سو دعواهای باندی بر سر مذاکره با آمریکا از سوی دیگر ادعای اقتدار دولت رئیسی جلاد در کنار انبوهی تیترهای مربوط به بحرانهای اقتصادی اجتماعی دیده می‌شود. موضوع کرونا و آمار واقعی قربانیان هم‌چنین واکسنهای بی‌کیفیت از دیگر مطالب قابل توجه روزنامه هاست که در مورد آن یکدیگر را تهدید کرده‌اند و هشدار داده‌اند.

واکنش با شیوه و روشی ناآرام!

در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه پر است از تیترهایی مثل «چرا رئیسی توانست، روحانی نتوانست؟» که رسالت آورده و در روزنامه‌های باند مغلوب هم پاسخ به این ادعا با تیترهای «چه کسی واکسن خرید و چه کسی مانع شد» داده شده. در روزنامه‌های باند خامنه‌ای پیگیری دو تن از اعضای مجلس رژیم مبنی بر شکایت از روحانی برای تعلل در خرید واکسن برجسته شده و روزنامه‌های باند مغلوب هم پاسخش را داده‌اند.

«سیاست‌ورزی و توهم اخلاقی» عنوان سرمقاله ابتکار است که نوشته: «سیاستمداران تصور می‌کنند کارشناس همه مسائلند و اجازه دارند که نسبت به همه ‏چیز اظهارنظرهای کارشناسی داشته باشند. نخستین پیآمد این وضعیت بروز پدیده «نخبه‌کشی» در جامعه خواهد بود». در ادامه هم نسبت به ادامه این روند به‌صورت سربسته به حاکمیت تهدید قیام را گوشزد کرده و هشدار داده که «نکته نگران‌کننده آنجا است که این «کهنه‌زخم‌» ها زمانی سر باز می‌کنند و ممکن است با شیوه و روشی ناآرام واکنش نشان دهند. در صورت تجمیع این واکنش‌ها نگرانی‌هایی جدی و اساسی به‌وجود خواهد آمد».

«کیفیت واکسن خط قرمز باشد» عنوان مطلب روزنامه همدلی است در مقابل ادعاهای باند خامنه‌ای مبنی بر کاهش تلفات کرونایی، با اشاره به واردات واکسنهای بی‌کیفیت فاش کرده که: «شواهد از آغاز پیک ششم بیماری این بار در استانهای شمالی کشور خبر می‌دهد». در ادامه هم نوشته: «باید وضعیت کشور در خصوص کیفیت واکسنهای وارداتی و داخلی راستی‌آزمایی شود و تمامی جمعیت واکسینه شده و واکسینه نشده را تحت‌نظر داشت و سپس صحبت از بازگشایی‌ها به‌ویژه مدارس و دانشگاهها کرد».

مقاله ستاره صبح هم در پاسخ به این جنگ باندی که رئیسی را برنده واکسیناسیون اعلام کرده نوشته است: «بودجه‌ای که روحانی باید صرف خرید واکسنهای خارجی می‌کرد توسط برخی نهادها و شرکت‌های واکسن ساز که تبلیغات زیادی نیز درباره آنها انجام می‌شد پیشخور شد. از سوی دیگر کسانی که امروز در حال وارد کردن واکسن به کشور هستند در زمان روحانی برعلیه واردات واکسن سخن می‌گفتند و اجازه نمی‌دادند واکسنهای معتبر وارد کشور شود».

تداوم غارت و چپاول در اوج انزوا و ورشکستگی

صحنه روزنامه‌های حکومتی وضعیت فوق متناقض رژیم را به‌خوبی نشان داده‌اند. دود و دم روزنامه‌های باند خامنه‌ای در مورد سفر رئیسی به «دوشنبه» و ملاقات با پوتین با مقالهٔ «مرد نخست کرملین به شانگهای نمی‌آید» در آفتاب یزد، نقش برآب شده. این روزنامه نوشته «یک دیپلمات وزارت امور خارجه که نخواست نام او فاش شود به آفتاب یزد گفت: «عدمِ حضور «پوتین» در اجلاس «شانگهای» که قرار است در «دوشنبه» پایتخت «تاجیکستان» برگزار شود آن هم به‌دلیل کرونا یک بهانه‌ٔ عجیب و غریب است زیرا به‌نظر می‌رسد «پوتین» آینده نگرانه، می‌کوشد با مقامات عالیرتبه‌ٔ تهران رو در رو نشود و این مسأله ارتباط مستقیم به تحولات و تعاملاتِ سیاسی تهران و ۱+۵ و نیز آژانس انرژی اتمی دارد»... .

در مورد بحرانهای اقتصادی جالب این جاست که روزنامه‌های هم‌سو با خود رئیسی جلاد زیر آب ادعاهای مهره‌های رئیسی را زده‌اند. جوان در مطلب خودش با عنوان «میرکاظمی به‌دنبال ریشه‌کن کردن «خلق پول» به چاپ اسکناسهای بدون پشتوانه برای جبران کسری بودجه اشاره کرده و نوشته است «وقتی بودجه دولت در سال‌جاری کسری بودجه‌یی بالغ بر ۵۰۰‌هزار‌میلیارد‌تومان دارد و بانک‌های زیان‌ده نیز از امتیاز پرداخت سود علی‌الحساب به سپرده‌گذاران برخوردارند، باید از میر‌کاظمی پرسید چگونه می‌خواهد خلق پول ماهانه حدود ۱۰۰هزار میلیارد‌تومان را ریشه‌کن کند؟!»...

روزنامه‌های باند خامنه‌ای که تلاش کرده‌اند عقب‌نشینی نظام در مقابل آژانس را لاپوشانی کنند اما نتوانسته‌اند از پیآمد راهی که دولت رئیسی در مقابل آژانس برداشته ابراز وحشت نکنند.

«غرب و سراب تحمیل برجام یک‌طرفه» عنوان مطلب رسالت است که با نگرانی در مورد تشدید انزوای رژیم نوشته است «بازیگران غربی و آژانس در حال تقویت اهرم‌های فشار علیه (نظام) با هدف «پذیرش توافقی یک‌طرفه» از سوی (جمهوری اسلامی) هستند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ea3e7d6-7162-42de-bf5f-99cfd0ad03b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات