728 x 90

چه کسی جنگ‌طلب است؟ (۲)

جه کسی جنگ طلب است
جه کسی جنگ طلب است

در شماره گذشته به برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳در تاریخ ۲۹ژوئن ۲۰۱۹(۸تیر ۹۸) اشاره کردیم که در آن مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به همراه شماری از شخصیت‌های اروپایی و استرالیا تحت عنوان «رژیم آخوندی منبع جنگ و بی‌ثباتی در منطقه، مقاومت ایران پیام‌آور صلح و آزادی» به سخنرانی پرداختند. یکی از موضوعات اصلی و مهم در این کنفرانس و در سخنرانی مریم رجوی، موضوعی تحت این سؤال بود که «چه کسی جنگ‌طلب است».

دیکتاتوری آخوندی و لابی‌های رنگارنگ و مماشات‌گران با این رژیم قرون‌وسطایی در یک فرار به جلو در پی آنند که مقاومت ایران را جنگ‌طلب معرفی کنند. اما یک حقیقت سرسخت و در عین‌حال روشن در ۴دهه عمر ننگین این حکومت سرکوبگر نشان می‌دهد که از قضا:

 

«جنگ‌طلب نامیدن مقاومت و مردم ایران خیانت به واقعیت است. واقعیتی که جا به جا و مورد به مورد جنگ‌طلبی رژیم را اثبات می‌کند».

 

رژیمی که به‌علت ضدیت با مطالبات انقلابی دموکراتیک مردم در انقلاب ضدسلطنتی و برای امحاء انقلاب و سرقت رهبری آن دست در خون مردم کرد و برای پوشاندن سرکوب داخلی به جنگ خارجی و صدور تروریسم و بحران متوسل شد. امری که ممکن است در یک نگاه اولیه و سطحی، به توانمندی و قدرت این رژیم تعبیر شود، در حالی‌که تمامی سیاست سرکوب و صدور بحرانش، آن روی سکه ضعف و ناتوانی رژیم ارتجاعی و ضدتاریخی آخوندی در پاسخ به مطالبات برحق مردم و انقلابشان بوده و هست.

بر همین مبناست که مریم رجوی در گردهمایی کهکشانی مقاومت در اشرف ۳گفت: «خامنه‌ای جنگ جنایتکارانه خود در سوریه یا یمن و لبنان را «بخش مهمی از امنیت نظام» خود توصیف کرده است. او و سایر سران رژیم بارها اعتراف کرده‌اند که سوریه و یمن و عراق و… عمق استراتژیک نظام محسوب می‌شوند و بدون جنگ‌افروزی در خارج مرزها «باید در کرمانشاه و همدان» یا «در سیستان، آذربایجان، شیراز و اصفهان» یعنی با جامعه بپا خاسته ایران بجنگند. واقعیت این است که یک جنبش عظیم اجتماعی در مقابل آخوندها صف‌آرایی کرده و آماده خیز برداشتن است، جنبش رزمنده جوانان آگاه و محروم‌، توفان خواست‌های سرکوب شدگان، غارت‌شدگان و تهیدستان. جنبشی که در دل خود کانون‌های شورشی را رویان و شکوفا کرده است. آتش گدازانی در زیر خاکستر،‌ که یک آمادگی و عصیان اجتماعی و انبار باروت را برای رژیم تدارک می‌بیند. همین موقعیت انفجاری جامعه است که آخوندها را عمیقاً به بحران‌سازی نیازمند کرده است».

در این نوشته تلاش می‌شود برخی از مهم‌ترین حرکت‌های جنگ‌طلبانه و تروریستی رژیم یادآوری گردد.

 

تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم آخوندی در سال‌های اخیر

ارتباط با القاعده

«…این عناصر القاعده که از عربستان می‌رفتند می‌خواستند بروند افغانستان… دم مرز تقاضا می‌کردند که شما مهرتون رو تو پاسپورت ما نزنید، چون اگه دولت عربستان بفهمه ما به ایران آمدیم ما رو اذیت می‌کنه. بعضی از اینها هم دولت ما قبول می‌کرد مهر رو نزنه، چون ترانزیت بودند، ولی توی اطلاعات آمد و رفت شون رو داشتند». (تلویزیون شبکه ۲رژیم- گفتگوی ویژه-محمدجواد لاریجانی- دبیر ستاد به‌اصطلاح حقوق‌بشر قضاییه رژیم- ۹خرداد ۹۷)

 

دخالت در عراق

روز جمعه ۱۲ژانویه ۲۰۰۷برابر با ششم بهمن ۱۳۸۵شورای ملی مقاومت ایران طی سه کنفرانس مطبوعاتی بزرگ و همزمان در پاریس، لندن و برلین، سند به کلی سری سپاه پاسداران شامل اسامی و مشخصات ۳۲هزارحقوق بگیر رژیم آخوندی در عراق و اطلاعات تکان دهنده‌یی در مورد شبکه نیروی قدس سپاه پاسداران برای ارسال سلاح و مهمات به عراق را افشا کرد.

۱۹روز بعد از افشاگری مقاومت ایران، جرج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در یک مصاحبه بی‌سابقه گفت:

«با اطمینان بگویم مواد انفجاری و تسلیحاتی که در عراق پیدا شده‌اند توسط نیروی قدس که بخشی از دولت ایران است به آن کشور فرستاده شده و علیه نیروهای ما استفاده گردیده است… از این ساده‌تر نمی‌توان گفت: این سلاحهای نیروی قدسِ دولت ایران است که دارد نیروهای ما را در عراق به‌قتل می‌رساند». (جرج بوش - خبرگزاری رویترز- ۱۴فوریه ۲۰۰۷- ۲۵بهمن ۱۳۸۵)

 

حزب‌الله لبنان

رژیم ایران سالانه مبلغ ۷۰۰الی ۸۰۰میلیون دلار به فعالیت‌های تروریستی شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان کمک مالی می‌کند. (مؤسسه بین‌المللی دفاع از دموکراسی- ۲۵ژانویه ۲۰۱۸- ۵بهمن ۱۳۹۶)

حسن نصراله سرکرده حزب‌الشیطان لبنان:‌«خیلی ساده و شفاف به شما بگویم، صادقانه بگویم، ما سالیان سال است داریم می‌جنگیم تمام امکانات ما از قرص، دارو بگیرید تا موشکهای‌مان همین جمهوری اسلامی ایران بود، اگر نبود ما نمی‌توانستیم… درست است خب ایران حزب‌الله را کمک می‌کند، حماس را کمک می‌کند، جهاد اسلامی [کمک می‌کند]… در سوریه در لبنان در یمن در بحرین [کمک می‌کند]». (حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله- تلویزیون رژیم، شبکه خبر- ۱۷بهمن ۱۳۹۷)

 

دخالت در لیبی

«به گزارش روزنامه الدستور، احمد المسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی روز سه‌شنبه ۲۳ژانویه در یک کنفرانس خبری، ایران را به دخالت در امور داخلی کشورش متهم کرد و گفت: "ایران نقشی بسیار مخفیانه‌ در لیبی ایفا می‌کند و دلایلی دال بر دخالت ایران در بحران لیبی در دست است". این مسئول نظامی لیبیایی افزود: "ایران در سودان کارخانه دارد و مسئول قاچاق سلاح از مرزهای سودان به لیبی است». (سایت العربیه فارسی- ۲۴ژانویه ۲۰۱۸- ۴بهمن ۱۳۹۶)

 

دخالت در یمن

کمک بلا وقفه به شبه‌نظامیان حوثی با انواع سلاحها و موشکها و حتی پهپاد و دمیدن در جنگ داخلی یمن با هزاران کشته مسأله‌ای نیست که بر کسی پوشیده باشد و رژیم هم رسماًً اعتراف و تأیید کرده است

«ارتش یمن روز چهارشنبه ۲۴ژانویه ۲۰۱۸با پشتیبانی نیروهای ائتلاف عربی توانست ضمن آزادسازی مناطق پیرامون شهر الیتمه در منطقه جوف، ۱۳فروند موشک نوع زلزال۱را که به شیوه‌ای آماتور ساخته شده و توسط کارشناسان رژیم ایران توسعه داده شده، کشف و ضبط کند.» (سایت العربیه فارسی- ۲۴ژانویه ۲۰۱۸- ۴بهمن ۱۳۹۶)

 

دخالت در جمهوری آذربایجان

«سپاه پاسداران ایران و شبه‌نظامیان شیعه آذری مرتبط با (هاسدی شابی) (افراد تبعه آن کشور) را برای گردآوری اطلاعات و تبلیغات علیه دولت باکو در کشور آذربایجان عضوگیری کردند». (روزنامه الشرق‌الأوسط، لندن - ۲۵ژانویه ۲۰۱۸- ۵بهمن ۱۳۹۶)

 

دخالت در تاجیکستان

«بر اساس اطلاعیه وزارت کشور تاجیکستان روز یک شنبه ۲۹ژوئیه ۲۰۱۸(برابر با ۷مرداد ۱۳۹۷) در منطقه دَنغَره واقع در ۱۰۰کیلومتری جنوب دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، یک خودرو، چهار دوچرخه سوار خارجی را عمداً زیر گرفت و سرنشینان خودرو سپس با چاقو به دوچرخه سواران حمله کردند. دو شهروند آمریکایی، یک هلندی و یک شهروند سوئدی در دم جان باختند و سه شهروند خارجی دیگر از جمله یک فرانسوی نیز زخمی شده‌اند. بر اساس اطلاعیه وزارت کشور تاجیکستان افراد حزب نهضت اسلامی تاجیکستان به رهبری حسین عبدالصمدف که چهار بار در قم و مازندران آموزشهای عقیدتی و نظامی دیده است اقدام به‌قتل این جهانگردان کرده‌اند». (سایت کردستان۲۴- ۲اوت ۲۰۱۸)

 

 

دخالت در کشور آفریقایی کنیا

«گروهی از تروریستهای ایرانی گفته می‌شود مخفیانه وارد شرق آفریقا شده‌اند تا که تروریست‌های ایرانی محکوم شده در کنیا را آزاد کنند. به نیروهای امنیتی کنیا گفته شده است بعد از این‌که روشن شد طرح فراری برای دو متهم ایرانی که در نایروبی با مواد انفجاری در سال ۲۰۱۲دستگیر شده بودند وجود دارد، در آماده‌باش کامل قرار گیرند». (سایت کنیانز- ۴ژوئیه ۲۰۱۸- ۱۳تیر ۱۳۹۷)

 

دخالت در بوسنی هرزه گوین

آوریل ۲۰۱۳: دو دیپلمات ایرانی به جرم جاسوسی و ارتباط با تروریزم از بوسنی هرزه گوین اخراج شدند.

 

دخالت در بلغارستان

ژوییه۲۰۱۲: یک عامل نیروی قدس سپاه توسط مقامات بلغاری دستگیر شد.

 

اینها فقط شمه‌ای و قطره‌ای و مشتی از خروار اقدامات جنگ‌افروزانه و تروریستی رژیم آخوندی منطقه و در سراسر جهان بود که در حوصله این مقاله گنجید.

شایان یادآوری است که در برابر تمامی این اقدامات تروریستی و جنگ‌طلبانه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران، بانیان سیاست مماشات در مقام خیانت به شهروندان خود و مالیات‌دهندگان کشورهای متبوع خودشان، حتی از افشای بسیاری از این عملیات تروریستی و جنگ‌افروزانه رژیم خودداری کرده و با سرپوش گذاشتن بر عملیات جنایتکارانه رژیم، به رژیم این امکان را داده‌اند که دشمن سیاست‌های تروریستی و دشمن سیاست‌های جنگ‌طلبانه خودش یعنی مجاهدین و مقاومت ایران را آماج اتهامات تروریستی قرار دهد.

.

نتایج سیاست مماشات

همانگونه که رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳متذکر شد اگر از آغاز، این سیاست فاجعه‌بار در کار نمی‌بود؛

  • در این صورت قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی با سکوت مواجه نمی‌شد،
  • تأسیسات بمب‌سازی اتمی رژیم امکان پیشروی پیدا نمی‌کرد،
  • آخوندها هرگز قادر به‌ اشغال پنهان عراق و برقراری سلطه ویرانگر خود بر آن نمی‌شدند.
  • تراژدی سوریه با نیم میلیون کشته و میلیون‌ها آواره به‌وجود نمی‌آمد.
  • و مهم‌تر از همه عمر این رژیم قرون‌وسطایی با لیست‌گذاری و سرکوب مقاومت ایران طولانی نمی‌شد.

اما خوشبختانه مقاومت ایران با پشتیبانی مردم ایران بر‌ همه این توطئه‌ها غلبه کرد،

  • تنور جنگ‌طلبی آخوندها در جنگ خانماسوز هشت ساله با عراق را گل گرفت،
  • پروژه ساخت بمب اتمی را برای نخستین بار افشاء کرد،
  • دخالت‌ ملاها را در عراق را افشاء کرد،
  • اقدامات تروریستی سپاه پاسداران و نیروی قدس و نقش جنگ‌افروزانه دیپلمات تروریست‌هایش را در سراسر جهان افشاء کرد و… آخوندها را مات و مبهوت بر جای گذاشت و بر آنان پیشی گرفت.

آری، تروریست، جنگ‌طلب و جنگ‌افروز طی ۴دهه همانا دیکتاتوری ولایت‌فقیه است و این واقعیتی است انکارناپذیر که با عوام‌فریبی و دجالگری مماشات‌گران و پاسداران سیاسی این رژیم خون‌ریز هرگز مخدوش نخواهد شد.

 

ادامه دارد

چه کسی جنگ طلب است؟ (۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3e6c1ce-dae3-465c-b07e-7475502b830b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات