728 x 90

کشیدن گوش مجلس تا بدانند تفاهم‌نامه با آژانس از کجا آمده - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

روزنامه‌های حکومتی در روز ۵اسفند نمایشگاه بن‌بست شخص ولی‌فقیه است. روزنامه‌های باند ولی‌فقیه، با حمله به دلواپسان مجلس ارتجاع به‌خاطر اعتراضشان در مورد تفاهم‌نامه رژیم با آژانس که در آن از مصوبه مجلس برای بیرون کشیدن از پروتکل الحاقی، عقب‌نشینی کرده و سه ماه مهلت داده است، مستقیم و غیرمستقیم تلاش کرده‌اند آنها را متوجه کنند چنین عقب‌نشینی فقط از خامنه‌ای بر می‌آید و با پریدن به دولت روحانی بیشتر آبروی نظام را نبرند.

کشیدن گوش مجلس تا بدانند تفاهم‌نامه با آژانس از کجا آمده

کیهان خامنه‌ای در یادداشت روزش به قلم پاسدار حسین شریعتمداری نوشته است: «گله دوستانه‌ای از نمایندگان معترض در میان است! و آن این‌که توافق مورد اشاره اگر چه امضای رئیس سازمان انرژی اتمی را در پای خود دارد ولی باید می‌دانستند که مسأله‌ای با این اهمیت نمی‌تواند بدون دخالت و نظر شورای عالی امنیت ملی تهیه شده باشد». شورای‌عالی امنیت در این موارد یکی از اسم مستعارهای خامنه‌ای است.

رسالت اما در سرمقاله‌اش صریح‌تر تفاهم‌نامه با آژانس را کار ولی‌فقیه دانسته و گماشتگان خامنه‌ای در مجلس را مورد حمله قرارداده و با اشاره به وقایع روز گذشته در مجلس رژیم در مخالفت با تفاهم‌نامه با آژانس از جمله نوشته است: «اتفاقی که می‌توانست به رویدادی پرافتخار بدل شود، با تنگ‌نظری برخی مدعیان انقلابی‌گری به دوصدایی و انشقاق تبدیل شد». این روزنامه در ادامه با عصبانیت از مخدوش شدن هژمونی ولی‌فقیه نوشته است «نام انقلابی به خود می‌دهند ولی به‌صراحت با امام امت مخالفت می‌کنند! عنوان انقلابی را از کسانی که رهبر انقلاب، آنان را انقلابی نامیده می‌گیرند و خود را یگانه مرجع تشخیص انقلابی و غیر انقلابی می‌دانند». در ادامه هم به افزوده است: «به کدام انقلاب معتقدند و خود را به آن منتسب می‌کنند که حرف و مشی آنان مخالف ولی‌شان است؟ رسماً اعلام می‌کنند ما یک وظیفه داریم و رهبر یک وظیفه! بگویید رهبر هم دیپلمات است و فقط ما انقلابی هستیم! شرم و حیا که ندارید».

عقب‌نشینی؟ انگشت‌ها به سوی خامنه‌ای

روزنامه‌های باند مغلوب ضمن دفاع از عقب‌نشینی از مصوبه مجلس و دادن مهلت سه ماهه به آژانس مستقیم به خامنه‌ای به‌عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی اشاره کرده‌اند. آفتاب یزد به‌نقل از فرجی راد دیپلمات پیشین رژیم نوشته است «تصمیماتی در چنین سطح، قطعاً با مشورت با بزرگان نظام اتخاذ خواهد شد».

ستاره صبح آدرس گماشتگان ولی‌فقیه را به رخ دلواپسان مجلس می‌کشد که همه حاکی از تأیید خامنه‌ای برای عقب‌نشینی از مصوبه مجلس است. این روزنامه نوشته: «دبیرخانه شورای‌عالی امنیت‌ملی اعلام کرده «توافق دولت با آژانس برخلاف قانون مجلس نیست و البته اجرای قانون مجلس هم به‌معنای قطع هم‌کاری با آژانس و پایان برجام نیست». عبدالله گنجی سردبیر روزنامه جوان هم با هشتگ «هم‌صدایی»، توافق دولت و خصوصاً این‌که ایران خودش فیلم مرکزهای هسته‌ای‌اش را برای سه‌ماه ضبط می‌کند، هوشمندانه خواند و از آن استقبال کرد».

شرق هم به‌نقل از پزشکیان عضو مجلس ارتجاع از باند مغلوب نوشته است: «از آنجا که شورای عالی امنیت ملی داریم و مقام معظم رهبری هم در جریان امر به‌طور دقیق قرار دارند، تصمیمات در سطح کلان گرفته و ابلاغ می‌شود».

جهان صنعت هم زیر عنوان «تدبیر دولت برای کاهش پیچیدگی‌ها» عقب‌نشینی فعلی و بعدی خامنه‌ای برای مذاکرات آتی با آمریکا اشاره کرده و نوشته است: «اگر اکنون در تفاهم با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک مهلت سه ماهه برای تداوم بازرسی‌ها در نظر گرفته است، حتماً با اجازه رهبری بوده است واکنش‌های تند مجلس به این تفاهم بیشتر در راستای حفظ هواداران خود و افکار عمومی است... می‌دانیم که اگر (نظام) اکنون از پروتکل خارج می‌شد، این امکان وجود داشت که مسأله هسته‌یی پیچیده‌تر از قبل شده و حتی به شورای امنیت برود و دوباره ذیل فصل هفتم قرار بگیریم. سه ماه مهلت تعیین شده اما این ظرفیت را ایجاد می‌کند که بتوان از طریق مذاکره به یک نقطه مشترک رسید. ».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5efc8ea4-7040-4667-bef8-8d6ba3a27f90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات