728 x 90

کلان‌ضربه قیام مردم عراق به مطامع رژیم

تظاهرات مردم عراق علیه فساد دولتی
تظاهرات مردم عراق علیه فساد دولتی

تظاهرات و قیام مردم عراق به‌رغم ۵روز کشتار و سرکوب بی‌رحمانه هم‌چنان ادامه دارد. قیامی که در اعتراض به فقر، بیکاری، تبعیض، چپاول و غارت و جنایت حکومت عراق آغاز شد اما به‌سرعت به شعار «الشعب یرید اسقاط النظام» و شعار «رژیم ایران اخراج اخراج» بالغ شد. قیام‌کنندگان عراقی ضمن درهم‌کوبیدن دفاتر گروه‌های شبه‌نظامیان دست‌ساز رژیم و مراکز ایادی و وابستگان رژیم در عراق خواستار اخراج رژیم و مجازات مزدورانش از عراق هستند، طنین شعارهای قیام‌کنندگان عراقی آخوندها را به وحشت انداخته و به زوزه سردادن به‌خاطر احتمال برهم‌خوردن نمایش دجالگرانه رژیم در اربعین واداشته است.

در جمعه‌بازار دماوند آخوند فتاح دماوندی، امام‌جمعهٔ خامنه‌ای، گفت: «اعتراض به بیکاری و مشکلات اقتصادی در عراق چرا دقیقاً در آستانه اربعین شکل می‌گیرد؛ ردپای مجاهدین (دیده می‌شود که) جوانان عراقی را برای شورش تحریک می‌کنند». وی در ادامه گفت: «اعتراضهای کنونی در عراق شباهت‌های زیادی به اعتراضات دیماه سال ۱۳۹۶ در ایران دارد و همزمان شدن آغاز تظاهرات در عراق با آغاز حرکت مردمی برای راهپیمایی اربعین اصلاً اتفاقی و تصادفی نیست».

در جمعه‌بازار بروجرد آخوند علی حسینی گفت: «موج‌سواری و خرابکاری(مجاهدین) برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در کشور عراق برای برگزاری مراسم اربعین حسینی، واضح است». در حالی که قیام‌کنندگان عراقی اغلب از شهرهای شیعه‌نشین عراق بوده که نفرتشان را علیه رژیم ابراز می‌کنند این آخوند حکومتی تلاش کرد قیام‌کنندگان را غیرعراقی معرفی کرده و هدف از قیام را به خطر انداختن نمایش اربعین جلوه دهد. وی گفت: «سوءاستفاده دشمنان از اعتراضات مردمی در آستانه اربعین و شروع پیاده‌روی مشهود می‌باشد. دشمنان با موج‌سواری و سوء‌استفاده از اعتراض‌های مردم در عراق قصد دارند بین مردم ایران و این کشور تفرقه ایجاد کرده و با ترساندن عزاداران، از حضور در پیاده‌روی اربعین جلوگیری کنند». وی برای تسهیل سرکوب قیام‌کنندگان به دست ایادی رژیم قیام را به بیگانگان نسبت داد و گفت: «شواهد حاکی است که برخی ناآرامی‌ها در عراق زیر سر این شیطانها است».

در جمعه‌بازار ورامین آخوند محسن محمودی: «شنیده‌ها حاکی است، دشمنان (مجاهدین) مردم را تحریک کردند که در مسیر، به زبان عربی به زائران ایرانی توهین کنند و درگیری به راه بیاندازند و ضمن خدشه وارد کردن به جبهه مقاومت، راهپیمایی اربعین را تحت تاثیر قرار دهند».

در جمعه‌بازار بخش بهمن در ابرکوه هم آخوند رضا علیزاده با اشاره به قیام مردم ایران گفت: «در آستانه اربعین حسینی دشمنان برای کم‌رنگ کردن مراسم میلیونی این روز، تحت عنوان مشکلات اقتصادی و بیکاری مردم عراق، به‌دنبال اختلاف‌افکنی و جنگ داخلی در عراق هستند و این همان نسخه‌ای است که برای ایران پیچیده بودند».

آخوند ترابی، گماشتهٔ خامنه‌ای در جمعه‌بازار گنبدکاووس هم از درهم‌کوبیده شدن مراکز ایادی رژیم توسط قیام‌کنندگان عراقی ابراز نگرانی کرد و گفت: «متأسفانه به‌دلیل عدم هوشمندی برخی معترضان که به‌دلیل مشکلات معیشتی به خیابان آمده بودند عناصر نفوذی جبهه استکبار و رژیم‌های مرتجع عربی با رخنه در صفوف مردم اعتراضات آرام مردم را به آشوب علیه حشدالشعبی و شعارهای انحرافی علیه نظام کشاندند». وی افزود: «هدف نخست دشمن در راستای نقشه‌های کلان آنها برای تضعیف جبهه مقاومت، عراق و سوریه است و هدف دوم آنها نیز تاثیر بر مراسم پیاده‌روی اربعین است».

در جمعه‌بازار اراک آخوند دری نجف‌آبادی با ابراز وحشت از قیام مردم عراق گفت: «در آستانه اربعین قرار داریم، متأسفانه در چند روز گذشته شاهد اتفاقاتی در عراق بودیم». وی با اذعان به حضور و دخالت‌های رژیم در عراق افزود: «امیدواریم عراق و جوانان آن فریب توطئه‌های دشمنان اسلام و قرآن را نخورند، ایران در عراق هدفی جز خدمت ندارد. اگر شایعاتی وجود دارد همه توطئه‌های دشمنان ایران، اسلام و قرآن است، مردم عراق مراقب باشند که فریب دشمنان را نخورند».

جمعه‌بازار نهاوند هم به سوزوگدازهای آخوند مغیثی اختصاص داشت. وی از جمله گفت: «اگر توطئه دشمن دفع نشود نظام به خطر می‌افتد». وی افزود: «امروز شیاطین بیکار ننشسته‌اند و به‌دنبال ایجاد ناآرامی در عراق هستند تا اربعین را کم‌رنگ کنند».

در جمعه‌بازار گرگان آخوند نورمفیدی با فرافکنی جنایتهای رژیم در سوریه گفت: «دشمنان می‎خواهند همان اقداماتی که در سوریه اتفاق افتاده را در عراق نیز انجام دهند و به‌طور قطع عامل این اتفاقات در خارج از عراق است».

آخوند عظیم ابراهیمی هم در جمعه‌بازار رودسر با اشاره به ناآرامی‌های ایجاد شده در عراق، آن‌هم در آستانه اربعین از این‌که نمایش دجالگرانه رژیم در اربعین در اثر قیام مردم عراق به‌هم‌ریخته برآشفته و گفت: «نظام سلطه به کمک ایادی خود در عراق و برخی از رسانه‌ها تلاش کرده تا با ایجاد هرج‌ومرج مراسم اربعین را تحت‌الشعاع قرار دهند و شیعه را بترسانند.

آخوند جواد رکنی در جمعه‌بازار بندر لنگه از سیلی قیام شیعیان عراق به رژیم آه و ناله کرد و گفت: «حوادث اخیر در عراق و مطالبات صنفی در عراق و در یک کشوری که ادعای دموکراسی دارد عجیب نیست اما در پشت صحنه و در آستانه اربعین و در مناطق شیعه‌نشین عجیب است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6307af5-a919-4fed-ab1b-01d8c8e2517b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات