728 x 90

کنفرانس جهانی ایران آزاد ـ آلترناتیو دموکراتیک

سخن روز
سخن روز

کنفرانس جهانی ایران آزاد در نخستین روز برگزاری سلسله جلسات کهکشان که روز جمعه ۹تیر ماه در پاریس برگزار شد، به‌موضوع آلترناتیو دموکراتیک و بدیل سیاسی رژیم رو به‌سقوط آخوندی پرداخت.

در این کنفرانس که با مدیریت دکتر رامش سپهرراد آکادمیسین و مدیر امنیت سایبری برگزار شد، سخنرانان به‌بحث درباره آلترناتیو واقعی حکومت آخوندی و سیاست‌های ارتجاعی و استعماری برای قالب کردن آلترناتیوهای دست‌ساز برای انحراف قیام مردم ایران و از صحنه خارج کردن آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران پرداختند.

سخنرانان این کنفرانس عبارت بودند از: سناتور رابرت توریسلی، تونی کلمنت وزیر پیشین خزانه‌داری و وزیر صنایع کانادا، لیندا چاوز مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید، مارک شورت رئیس دفتر مایک پنس معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا، سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای معاون ریاست‌جمهوری آمریکا (در سال۲۰۰۰).

سخنرانان در این کنفرانس دربارهٔ آلترناتیو حی و حاضر و آمادهیی که در ایران وجود دارد و ویژگی‌های مختلف آن سخن گفتند. آلترناتیوی که رژیم با تمام قوا تلاش می‌کند وجود آن را انکار کند یا با مطرح کردن آلترناتیوهای قلابی، آن را تحت‌الشعاع قرار دهد

سناتور لیبرمن گفت: «مردم ایران یک جمهوری دموکراتیک می‌خواهند. در حال حاضر در ایران آلترناتیوی آماده وجود دارد. آلترناتیوی که توان و صلاحیت تغییر دموکراتیک در ایران را دارد. آنها کسانی هستند که علیه شاه و بعد هم علیه رژیم آخوندی مبارزه کردند. در این راه بسیاری جان خودشان را فدا کردند. سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ساختار و برنامهٔ آماده دارند. هیچ گروه دیگری نتوانسته برنامه‌یی این‌چنین کامل ارائه کند».

سناتور توریسلی در سخنان خود ویژگی‌های آلترناتیو دموکراتیکی را که مقاومت ایران ارائه می‌دهد، برشمرد و گفت: به‌مردم در ایران نگاه کنید. جوانانی که در خیابانهای ایران هستند می‌گویند نه شاه نه شیخ. می‌گویند ما به‌گذشته برنمی‌گردیم. گذشته پاسخ ما نیست. جنبش انقلابی چه چیزی را ایجاب می‌کند؟ عزم و اراده و جرأت پرداخت هر قیمتی برای رسیدن به‌هدف. کسانی که کاملاً به‌اهدافشان متعهد هستند. من این ویژگیها را تنها در سازمان مجاهدین خلق یافتم. جنبش و قیام مردم ایران نیاز به‌افرادی دارد که عزم جزم داشته و متعهد باشند و با تمام وجود حاضر به‌مبارزه باشند و این را من در سازمان مجاهدین یافتم. یک جنبش نیاز به‌برنامه‌یی منسجم و جامع دارد و این را من در برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی یافتم. یک جنبش نیاز به‌نیرو در داخل ایران دارد. کانون‌های شورشی که جنبش را در داخل ایران هدایت می‌کنند، بخشی از سازمان مجاهدین خلق هستند و من یقین دارم که این آلترناتیو تغییر را محقق می‌کند. این آلترناتیو تا پایان به‌این مبارزه ادامه خواهد داد و ما هم تا پایان با آن هستیم».

لیندا چاوز مدیر پیشین روابط عمومی کاخ‌سفید نیز گفت: «جنبشی که خانم رجوی رهبری می‌کند، آلترناتیوی را ارائه کرده که من نظیرش را در هیچ جای دیگر ندیده‌ام؛ نه در بچه شاه و نه در میان کسانی در درون رژیم که به‌اصطلاح میانه‌رو هستند».

خانم لیندا چاوز با اشاره به قیام مردم ایران افزود: «مردم ایران قیام کردند چون به‌این نتیجه رسیده‌اند که تا آخوندها بر سر کار هستند، به‌آزادی نمی‌رسند. مردم ایران مقاومتی را می‌خواهند که این تغییر را ایجاد کند. شورای ملی مقاومت و خانم مریم رجوی و برنامه ۱۰ماده‌یی ایشان مورد حمایت مردم ایران است».

تونی کلمنت نیز با رد ادعای «برخی که می‌خواهند بگویند آلترناتیوی وجود ندارد» به‌بیان ویژگیهای آلترناتیو دموکراتیک موجود پرداخت و گفت: «ما می‌توانیم روی برنامه ۱۰ماده‌یی برای ایران آزاد حساب کنیم. پارلمانهای مختلف از این برنامه حمایت کرده‌اند. برنامه ۱۰ماده‌یی به‌این آلترناتیو قدرت و اعتبار می‌بخشد. این آلترناتیو به‌ارزشهای دموکراتیک اعتقاد دارد. خواهان جدایی دین از دولت است. مبارزان این جنبش در آلبانی، برای ایجاد تغییر در کشورشان، از همه چیز خود در زندگی گذشته‌اند... مجاهدین با تمرکز روی یک هدف یعنی تغییر رژیم مبارزه را پیش می‌برند. این یک اپوزیسیون سازمان‌یافته است که ارگانها را بنا کرده و یک برنامه برای آینده دارد. اگر رژیم ایران از مجاهدین و شورای ملی مقاومت وحشت نداشت این میزان انرژی برای شیطان‌سازی علیه آن نمی‌گذاشت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e582b518-7c54-4ac9-b8dc-9b40b9922202"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات