728 x 90

کنفرانس در پارلمان اروپا

سخن روز
سخن روز

روز چهارشنبه سوم خرداد خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران در کنفرانس «ایران: چشم‌انداز تغییر و سیاست اتحادیه اروپا» که در مقر پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد، شرکت کرد. در این کنفرانس دهها نماینده پارلمان اروپا از گروه‌های گوناگون سیاسی از کشورهای مختلف شرکت داشتند و ۱۵تن از آنها سخنرانی کردند.

در آغار کنفرانس، خاویر سارسالخوس رئیس مشترک کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا از اسپانیا گفت: «برای من افتخاری ویژه است که در اینجا در کنار خانم رجوی حضور دارم. صداقت و تعهد او نمونه‌یی الهام‌بخش برای همه ماست که به‌طور مستمر آن چه را که در مبارزه برای دموکراسی و مبارزه برای ایران آزاد مورد نیاز است ارائه می‌کند. اینجا خانه دموکراسی اروپایی است. این بزرگترین پارلمان منتخب دموکراتیک در جهان است. ما به این موضوع بسیار افتخار می‌کنیم و می‌خواهیم آن را به اشتراک بگذاریم».

استانیسلاو پولچاک نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک ضمن اشاره به ضرورت فداکاری و پرداخت قیمت در مبارزه با دیکتاتوری گفت: «بسیاری از شما می‌دانید که خواهر خانم رجوی توسط رژیم شاه کشته شده است. خواهر دوم او در حالی که باردار بود توسط رژیم کنونی به طرز وحشیانه‌یی شکنجه و اعدام شد. هزاران عضو مجاهدین خلق ایران در جریان قتل‌عام سال۶۷ اعدام شدند. بنابراین وقتی از پرداخت هزینه صحبت می‌کنیم، خانم رجوی یک الگو و سمبل واقعی است. باید اضافه کنم که تا این لحظه بیش از ۳۶۰۰نفر از مبارزان و اعضای مجاهدین خلق پس از شروع اعتراضات سراسری دستگیر و ناپدید شده‌اند. این برای ما بسیار نگران‌کننده است. اعضای جنبش او تنها اپوزیسیون فعال رژیم بودند و در زندگی شخصی خود فداکاریهای زیادی برای آرزوهای خود برای ایران آزاد کردند»

یان زهرادیل نماینده دیگر پارلمان اروپا از جمهوری چک و معاون کمیسیون تجارت بین‌المللی پارلمان اروپا نیز تأکید کرد: «آنچه لازم است حمایت کنیم و باید از آن حمایت کنیم، تغییر واقعی رژیم است که به‌معنای دموکراسی واقعی است، نه حمایت از نوعی تغییر ظاهری یا جایگزینی رژیم آخوند‌ها، حکومت دین‌سالاری استبدادی با سلطنت خودکامه»

خانم آنا فوتیکا وزیر خارجهٔ سابق لهستان و عضو کمیسیون خارجی پارلمان اروپا به برنامهٔ مقاومت و چشم‌انداز ایران آینده اشاره داشت و گفت: «من فکر می‌کنم که چشم‌انداز دولت آزاد، دموکراتیک با جدایی دین از دولت که شما همین چند لحظه پیش به پارلمان اروپا ارائه کردید، رؤیای دیرینه مردم ایران، به‌ویژه جوانان، خانواده‌ها، و کسانی است که در سال۱۹۸۸ [قتل‌عام ۶۷] جان باختند و همه کسانی که در تمام این سالها اعتراض کردند»

در کنفرانس «ایران: چشم‌انداز تغییر و سیاست اتحادیه اروپا»، خانم مریم رجوی ضمن قدردانی از نمایندگان ملت‌های اروپا که به دفاع از مبارزه مردم ایران برای آزادی و دموکراسی برخاسته‌اند، درباره ضرورت اتخاذ یک سیاست درست در مقابل رژیم آخوندی، گفت:

«هر ساعت تعلل در اتخاذ سیاست درست در مقابل استبداد مذهبی در ایران باعث اعدام بیشتر برای مردم ایران، گروگانهای بیشتر برای جهان و پهپادهای بیشتر برای اروپاست.

مقاومت مردم ایران اتحادیهٔ اروپا را فرامی‌خواند که با تجدید نظر در سیاست قبلی خود نسبت به ایران اقدامات زیر را انجام دهد:

  • قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی
  • فعال کردن مکانیزم ماشه و بازگرداندن تحریم‌های مصرح در ۶ قطعنامه شورای امنیت علیه این رژیم
  • این رژیم را به‌عنوان تهدید مبرم صلح و امنیت جهان مشمول ماده ۴۱ فصل هفت منشور ملل متحد کند.
  • به‌رسمیت شناختن حق مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم و نبرد مشروع جوانان ایران با پاسداران اشغالگر.
  • در آخر از شما نمایندگان محترم می‌خواهم که از دولتهایتان بخواهید به کارزار بین‌المللی برای توقف اعدام در ایران بپیوندند و در کنار مردم ایران قرار گیرند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a82ddfc8-aba4-4aa7-b9c6-5c26c7b34beb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات