728 x 90

کهکشان مقاومت؛ جبهه‌ای جهانی

سخن روز
سخن روز

لشکرکشی سیاسی-اجتماعی مقاومت ایران طی ۳روز گردهمایی بزرگ جهانی ایران آزاد به پایان رسید اما زوزه‌های ممتد و سوزناک حاکمیت آخوندی ادامه دارد!

یکی می‌نالد که «کنفرانس سالانهٔ مجاهدین فرصتی برای کشورهایی شده که بتوانند دشمنی و مواضع ضد (نظام) خود را مطرح کنند» (روزنامهٔ حکومتی آرمان-۲۱تیر) و می‌گوید مجاهدین به‌عنوان آلترناتیو واقعی دیکتاتوری آخوندی، بستر و امکانی هستند برای هرآنکس در جهان که خواستار پایان رژیم ولایت فقیه است. آن یکی گیج از ضربات سنگین، با اشاره به حضور شخصیت‌های برجستهٔ آمریکایی می‌گوید: «توسل به مجاهدین نشان‌دهنده بحران در ادراک یا حوزه سیاست‌گذاری نسبت به (نظام) است!» (روزنامهٔ حکومتی اعتماد-۲۱تیر). ارگان سپاه پاسداران هم که تا چندی پیش از شکاف‌های عمیق میان دو حزب اصلی آمریکا داد سخن می‌داد، اکنون ناگزیر اذعان می‌کند: «دمکراتها و جمهوریخواهان شانه به شانه در (برنامهٔ‌) مجاهدین!» (جوان-۲۱تیر)؛ و ارگان دلواپسان باند خامنه‌ای هم در واکنش به تعهد مقاومت ایران برای ریختن جام‌زهر حقوق‌بشر به حلقوم نظام ولایت، با وحشت می‌گوید «مقامات غربی که این روزها مشغول پرونده‌سازی حقوق‌بشری علیه ایران هستند، در (برنامهٔ) مجاهدین شرکت کردند!» (وطن امروز-۲۱تیر).

 

این واکنش‌های هیستریک، آن هم پس از تقلاها و یقه‌ پاره کردن جواد ظریف و آویختن به جوزف بورل؛ هم‌چنین ناسزاگویی دیوانه‌وار سخنگوی وزارت‌خارجهٔ نظام به مقامات سیاسی شرکت‌کننده در این گردهمایی، نشان می‌دهد لشکرکشی مقاومت ایران چه کلان‌ضربه سنگینی بر فرق خامنه‌ای و نظامش وارد آورده و تا چه حد آخوندها را نسبت به آینده تیره و تار نظامشان هراسان کرده است.

در نقطهٔ مقابل واکنش‌های جنون‌آمیز آخوندها‌، لشکرکشی بزرگ جبهه برانداز آخوندها طوماری بسیار بلند از بازتابهای گسترده بین‌المللی را در پی داشت که از «قدرت بازو» ی مقاومت ایران گفتند (ایندیپندنت-۲۰تیر) و این‌که: «آنچه امروز مشاهده کردیم بخشی از نمایش قدرت ۳روزهٔ جهانی شورای ملی مقاومت ایران است که خواستار سرنگونی رژیم ملاها می‌باشد» (فاکس نیوز-۲۱تیر).

 

اما علت بازتابهای گستردهٔ رسانه‌های بین‌المللی، از یک‌سو و واکنش‌های هیستریک آخوندها از سوی دیگر چیست؟

۱-اهمیت گردهمایی بزرگ جهانی ایران آزاد: ابعاد اجتماعی و سیاسی این گردهمایی و حضور بیش از هزار شخصیت سیاسی از کشورهای جهان.

۲-حضور فعال و گستردهٔ کانون‌های شورشی: پیام‌های آتشین شورشگران و کانون‌های شورشی در این گردهمایی که گواه پایگاه گستردهٔ مجاهدین و مقاومت ایران و قدرت سازماندهی و تأثیرگذاری آن در داخل کشور است.

۲-تأثیرگذاری بر سیاست‌های جهانی؛ در شرایطی که رژیم خودش را به در و دیوار می‌کوبد تا از فرصت تغییر دولت در آمریکا برای لغو تحریم‌ها استفاده کند، تأکید یکپارچهٔ بالاترین سطوح سیاسی شرکت‌کننده در کهکشان بر عدم مشروعیت توافق با رژیم قتل‌عام، هر چه بیشتر رژیم را منزوی و جبهه شکست‌خوردهٔ مماشات را ناکاراتر می‌کند.

۳-پیوند با مسائل و بحرانهای جهانی؛ در شرایطی که رژیم تروریستی آخوندی به‌یکی از بحرانهای امنیتی جهان تبدیل شده، گردهمایی مقاومت ایران پاسخ و آنتی‌تز این تهدید همگانی را به جهان ارائه می‌دهد.

بدین سان ۳روز لشکرکشی مقاومت ایران، رونمایی از جبهه جهانی گسترده‌یی بود که در کنار مردم و مقاومت ایران قرار گرفته و از خواست آنها برای سرنگونی آخوندها و استقرار یک جمهوری دمکراتیک حمایت می‌کند.

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d23ceb3-d702-459d-b20a-cf0dae261eb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات