728 x 90

گروگان گرفتن مردم ایران برای باجگیری از صندوق بین‌المللی پول

صندوق بین_المللی پول
صندوق بین_المللی پول

کشور ایران یکی از معدود کشورهایی است که منابع زیرزمینی و روزمینی بسیار غنی دارد که تابه‌حال میلیاردها دلار از این امکانات خدادادی توسط نظام ولایی به باد فنا رفته است. ایران می‌بایست جزو کشورهایی می‌بود که کشورهای فقیر برای بهبودی شرایط زندگی و تولیدشان یاری می‌رساندند اما فساد، ناکارآمدی و هدر دادن منابع خدادادی، ایران تحت حاکمیت آخوندها را به نقطه‌ای رسانده است که نیازمند کمک و قرض گرفتن از نهادهای بین‌المللی است.

صندوق بین‌المللی پول در شرایطی که ویروس کرونا همه‌گیر شده است به کشورهای نیازمند وعده کمک‌رسانی داده است اما رژیم آخوندی از این فرصت استفاده می‌کند تا با ترفند گروگان گرفتن مردم ایران در وخیم‌ترین شرایط زندگی‌شان از این نهاد بین‌المللی باج‌گیری کند حتی این فرصت را غنیمت شمرده و می‌خواهد از طریق کانال‌های بین‌المللی بلکه بتواند تحریم‌های ناشی از یاغی‌گریها و صدور تروریسم و بنیادگرایی‌اش را کاهش دهد.

رژیم آخوندی در واماندگی و استیصال کامل از مقابله با ویروس کرونا که علاوه بر گرفتن تلفات گسترده در بین عموم مردم، بسیاری از پرستاران و کادرهای پزشکی در سرتاسر ایران را نیز به کام مرگ فرستاده است از صندوق بین‌المللی پول، درخواست ۵میلیارد دلار وام نموده است.

«خانم کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق جهانی پول چندی پیش اعلام کرده بود که این صندوق ۵۰میلیارد دلار به کشورهای نوظهور دارای درآمد پایین برای مقابله با ویروس جدید کرونا کمک می‌کند و متعاقب آن همتی نامه‌یی برای صندوق فرستاده و درخواست رژیم برای ۵میلیارد وام را مطرح می‌سازد».(مردم‌سالاری-۲۴اسفند ۹۸)

همتی گفت: «در نامه هفته پیش خود به رئیس صندوق بین‌المللی پول خواستار استفاده از حق ایران برای بهره‌مندی از طرح ۵۰میلیارد دلاری تسهیلات سریع آن صندوق برای پیشگیری و درمان و مقابله با آثار اقتصادی ویروس کرونا شده‌ام».

ظریف هم فرصت را مغتنم شمرد و سعی در استفاده از آب گل‌آلود کرونا نمود و از طریق حساب کاربری خود در توئیتر گفت: «کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، تأکید کرد که از کشورهای متأثر از کووید ۱۹، با ابزار سریع مالی پشتیبانی خواهد شد. صندوق بین‌المللی پول و هیئت‌مدیره آن باید به دستور صندوق پایبند باشند، در طرف صحیح تاریخ قرار بگیرند و مسئولانه عمل کنند.» (مردم‌سالاری-۲۴اسفند ۹۸)

ظریف در نامه دیگری به گوترش دبیرکل سازمان ملل، توقف فوری‌ تروریسم اقتصادی دولت ایالات‌متحده علیه مردم ایران را الزامی دانسته است.

 

تهدید ظریف برای باجگیری

ظریف دست به دامن گوترش و سازمان ملل شد تا با استفاده از حربه شیوع ویروس کرونا و تلفات زیاد انسانی به‌واسطه گستردگی آن در ایران، آمریکا را مقصر تام و تمام تلفات انسانی دانسته و بعد از مقدمه‌چینی طولانی نتیجه می‌گیرد که اگر تحریم برداشته شود رژیم خواهد توانست کرونا را شکست دهد.

وی در این نامه تأکید کرده است که تحریم‌های ایالات‌متحده بر تجارت قانونی و پیش‌شرط‌های اخیر مقامات ایالات‌متحده برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع کووید-۱۹ در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

به بیان بسیار ساده رژیمی که سیاست خارجی آن با گروگان گرفتن اتباع خارجی و بمب‌گذاری در اماکن عمومی و بمبهای کنار جاده‌یی و یا ترور مخالفان و ایجاد کردن جنگ فرقه‌یی و... پیش می‌رود اینک که تحت‌ فشارهای بین‌المللی قرار گرفته است این بار و با زبان معکوس از گروگان گرفتن مردم خود صحبت می‌کند و تهدید می‌کند که اگر وام‌ها داده نشود و تحریم آمریکا برداشته نشود تلفات مردم در ایران ادامه‌دار خواهد بود. چرا که رژیم مدعی است توانمندی مبارزه با کرونا را دارد اگر امکانات مورد نظرش به او داده شود.

 

البته پیدا کردن ذره‌یی شرم در سخنان ظریف، مخصوصاً در زمانی که از توانمندی کشور در مبارزه با کرونا صحبت می‌کند بسیار سخت است.

آیا اعلام به‌موقع ورود و شیوع ویروس کرونا به کشور نیازمند داشتن توانایی و گرفتن الزامات از کشورهای دیگر بود؟

آیا قرنطینه کردن شهر قم به‌دلیل کانون شیوع ویروس کرونا هم به‌شدت تحریم‌ها ربط دارد؟

و یا این‌که هواپیمایی سپاه پاسداران (ماهان) را از جابه‌جایی مستمر اتباع چینی منع کردن، هم نیازمند به لغو تحریم است؟

شاید ظریف فراموش کرده است که او اولین نفری بود که در پیام‌های پی‌درپی توئیتری از چین در مبارزه علیه کرونا پشتیبانی می‌کرد و با قرار دادن رژیم ایران در کنار دولت دوست چین سعی در تحریک چین در رویارویی با آمریکا داشت. این تلاشی بود که قبل از هر چیزی برای خروج از انزوای سیاسی انجام می‌گرفت.

به همین دلیل است که صلاح‌الدین هرسنی کارشناس سیاسی رژیم در یک جواب طنز به‌ درخواست ظریف برای گرفتن وام از صندوق بین‌المللی پول که آمریکا در آن نفوذ دارد می‌نویسد: «باید چنین کمکی را از چین تقاضا کند، چون این آشی است که چین آن را برای ایران پخته است».(جهان صنعت- ۲۴اسفند ۹۸)

اما با تمام این اوصاف باز هم این‌که رژیم بتواند به این وام‌ها دست پیدا کند بسیار ضعیف است چرا که قواعد زیادی بر صندوق بین‌المللی برای پرداخت چنین حجم پولی حاکم است و از جمله پذیرش قواعد اف.ای.تی.اف.

 

پرونده سیاه آخوندها در سازمانهای بین‌المللی

سازمانهای بین‌المللی به رژیم آخوندی که با اتهامات سیاسی بین‌المللی در رابطه با پول‌شویی و کمک به گروه‌های تروریستی مواجه است، با شک و تردید نگاه می‌کنند مهم‌ترین دلیل برای عدم امکان رژیم ایران برای دستیابی به چنین وام کلانی عدم شفافیت رژیم در نحوه استفاده از آن است چرا که پرونده رژیم در این رابطه سیاه است. وجود مافیاهای بزرگ گسترده در ساختار اقتصادی کشور که هر کدام باند و دسته‌بندی‌هایی را در حاکمیت نمایندگی می‌کنند، نشان از یک سیستم بوروکراتیک سرتاپا فاسد دارد که انجام هر عملی را در ریل قانونی و درستش غیرممکن می‌سازد مانند انبار کردن ماسک‌های بهداشتی در روزهای اولش شیوع کرونا و به قیمت ۵برابر به مردم فقیر اما نیازمند فروختن.

به‌طور قطع و یقین با وجود هر کنترلی هم که صندوق بر چگونگی هزینه کردن این پول‌ها داشته باشد به‌دلیل ساختار به‌غایت فاسد و جنایتکار حاکم، پول‌ها هزینه درمان نمی‌شوند بلکه در جاهایی استفاده می‌شود که مورد نظر ولی‌فقیه و سپاه پاسداران او است. به‌عبارت دیگر سر از نیروی تروریستی قدس و سوریه و... در می‌آورند.

«سازمان شفافیت بین‌المللی در آخرین گزارش خود اعلام نمود که ایران در سال ۲۰۱۹ از حیث میزان «فساد مالی» به رتبه ۱۴۶ از میان ۱۸۰کشور در جهان سقوط کرده است. این در حالی است که این سازمان در سال ۲۰۱۸ ایران را در رده ۱۳۸ قرار داده بود و در سال ۲۰۱۷ رتبه ۱۳۰ را داشته است یعنی یک جهش نسبتاً قوی به سمت قهقرا!»

 

سرپیچی از امضای توافقنامه اف.ای.تی.اف سیستم بانکی رژیم را زیر ذره‌بین قرار داده است و آن را از کارآیی خود انداخته است؛ مگر این‌که رژیم تحت‌فشار امکانات پولی و پایان یافتن ذخیره‌های دلاری‌اش به خواسته‌های قانونی صندوق بین‌المللی پول تن دهد.

مشکلات سیاسی و فنی و تأثیرگذاری آمریکا بر این نهاد هم از عوامل دیگر تیره‌وتار بودن دستیابی رژیم به چنین وامی است. علاوه بر آن حملات اخیر نیروهای نیابتی رژیم در عراق به نیروهای آمریکایی تنش را بین این دو کشور بالابرده است و باز هم یک پارامتر منفی در برقراری مناسبات عادی با جامعه جهانی است.

 

واقعیت چیست؟

مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران، در پیام شماره۲۲ خود به تاریخ ۱۷ اسفند ۹۸ خطاب به رژیم و خامنه‌ای راه‌حل تأمین مالی برای مقابله با ویروس کرونا را روشن کرده است:

«۴-خامنه‌ای باید ۱۰۰میلیارد دلار سرمایه و دارایی‌های «ستاد اجرایی فرمان خمینی» ملعون و ثروت عظیم انباشته در تعاونی‌های سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و بنیاد مستضعفان و پولهایی را که در عراق و سوریه و یمن و غزه و لبنان هزینه می‌کند به بهداشت و درمان مردم ایران اختصاص دهد.

۵-رژیم با همین سرمایه و پول می‌تواند از طریق بهداشت جهانی و صلیب‌سرخ بین‌المللی بدون هیچ محدودیتی برای مقابله با کرونا دارو و تجهیزات پزشکی تهیه کند و در اختیار بیمارستانها و مردم قرار بدهد.

۶-بودجه اتمی و موشکی رژیم و سرمایه‌ها و امکانات هلال‌احمر که برای صدور ارتجاع و تروریسم مراکز متعددی در خاورمیانه و آفریقا دایر کرده است، باید صرف درمان مبتلایان کرونا و بیماران محروم شود».

 

 

 

اولویت مردم ایران، جارو کردن کرونای ولایت

به‌طور قطع مبارزه با ویروس کرونا احتیاج به یک بسیج همگانی داخلی و جهانی دارد و در همبستگی و اتحاد عمل است که امکان موفقیت می‌یابد و بسیار طبیعی است که کشورها امکانات و تجارب خود را در اختیار همدیگر قرار دهند؛ اما در این میان کشور ایران که یک رژیم قرون‌وسطایی بر آن حاکم است، حتی در این شرایط سنگینی که بر مردم حاکم شده به چیزی جز منافع و ادامه حاکمیت خود نمی‌اندیشد و تمام تلاش او بر این است که بحرانهای اقتصادی و حیاتی که از عملکردهای همین رژیم نشأت می‌گیرد. در این مقطع زمانی تبدیل به یک شورش و قیام همگانی نشود.

اما درست به عکس این همان پیامی است که مردم ایران به همه جهان فرستاده‌اند که اولویت و تمام همت مردم ایران در قدم اول جارو کردن حاکمیت آخوندی و کرونای ولایت از این مرزوبوم است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15230693-aa80-48a8-bed2-18dc24d0bf44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات