728 x 90

گسترش روزافزون کارتن‌خوابی در نظام ولایت

گسترش روزافزون کارتن‌خوابی
گسترش روزافزون کارتن‌خوابی
  • سایت حکومتی الف: «به‌طور متوسط روزانه ۹معتاد در ایران جان خودشان را از دست می‌دهند. که متأسفانه اکثر آنها در سنین کار و تولید قرار دارند».
  • سایت حکومتی بهداشت نیوز: «توقع بی‌جایی است در خصوص پدیده‌هایی مانند کارتن‌خوابی انتظار آمار شفاف داشته باشیم».
  • خبرگزاری ایلنا: «طی ۲۵سال فاصله بین اعتیاد و کارتن‌خوابی بین ۱۵ تا ۲۰سال بود، اما در حال حاضر این فاصله به ۵ و حتی در مواردی به ۴سال رسیده است».

 

در کنار افزایش و شتاب روزافزون فقر، بیکاری، حاشیه‌نشینی، با فرارسیدن فصل سرما، پدیده شوم کارتن‌خواب‌ها و بی‌سرپناهان که به سرتاسر میهن اشغال شده تعمیم یافته است بار دیگر نمود گسترده‌تری پیدا کرده و به یکی از بحرانهای دردناک و عمیق اجتماعی روز رژیم تبدیل شده است.

هر چند که از تعداد دقیق کارتن‌خوابهای ایران آماری در دست نیست و رسانه‌های رژیم در این رابطه با وقاحت تمام اعلام می‌کنند که: «تجربه سال‌های اخیر ثابت کرده که توقع بی‌جایی است در خصوص پدیده‌هایی مانند کارتن‌خوابی انتظار آمار شفاف داشته باشیم».(سایت حکومتی بهداشت نیوز ۱۵دیماه ۹۶)

اما ناگفته پیداست که دیکتاتوری غارت و چپاول آخوندی در وحشت از خشم و اعتراض روزافزون مردم و در هراس از تبعات و بازتاب منفی اجتماعی این پدیده شوم از دادن آمار دقیق و شفاف در این رابطه طفره می‌رود.

در توضیح ابعاد روزافزون این پدیده شوم و ویرانگر در حاکمیت فاسد آخوندی کافی است خاطرنشان کنیم که روزنامه حکومتی جوان آنلاین ۲۱فروردین ۹۷ این‌گونه اعتراف می‌کند: «پدیده کارتن‌خوابی به‌حدی گسترش پیدا کرده که دیگر نمی‌توان چشم بر آن بست. علاوه بر این طی چند سال اخیر شاهد کاهش سن کارتن‌خوابها و افزایش زنان کارتن‌خواب هستیم».

در یک اعتراف دیگر خبرگزاری حکومتی ایلنا ۱۹اسفند ۹۶ ابعاد تکان‌دهنده این پدیده شوم را این‌چنین برملا نموده است: «طی ۲۵سال فاصله بین اعتیاد و کارتن‌خوابی بین ۱۵ تا ۲۰سال بود، اما در حال حاضر این فاصله به ۵ و حتی در مواردی به ۴سال رسیده است».

نگاهی کوتاه و گذرا به اعترافات رسانه‌های حکومتی و آمارهای ارائه شده از سوی آنها ابعاد وسیع و تکان‌دهنده این پدیده شوم را که تماماً محصول بلافصل حاکمیت منحوس آخوندی و سیاست‌های غارتگرانه و ضد‌مردمی آنها در ۴دهه گذشته می‌باشد را به‌خوبی برملا می‌نماید.

سایت حکومتی مراسم انلاین ۱۰شهریور ۹۷ با اعتراف به این‌که پژوهش‌های اخیر خبر از وقوع «زنانه شدن» پدیده کارتن‌خوابی می‌دهد اضافه می‌کند: «تعداد زنان بی‌خانمان و کارتن‌خواب رو به افزایش است و برخی آمارها به حدود ۲۵۰۰۰کارتن‌خواب در کلان‌شهر تهران اشاره دارد که آمار بسیار نگران‌کننده‌ای است».

- خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به باشگاه خبرنگاران جوان ۱۴مرداد ۹۷: «حدود ۲۰هزار معتاد متجاهر در تهران حضور دارند که از خانه، کاشانه، خانواده، جامعه و... جدا شده‌اند و به‌صورت کارتن‌خوابی در شهر تهران زندگی می‌کنند».

- خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۹آبانماه ۹۷: «تاکنون ۲۷۰۰نفر زن بی‌خانمان در اهواز شناسایی شده‌اند که این افراد هیچ‌گونه محلی برای شب‌خوابی ندارند».

- خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۸آبان ۹۷: «طبق آمار رسمی ارائه‌شده توسط نهادهای متولی ۵هزار معتاد کارتن‌خواب در کلانشهر ۳.۵میلیون نفری مشهد زندگی می‌کنند».

- خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس ۲۰شهریور ۹۷: «آمار دقیقی از زنان معتاد کارتن‌خواب در شیراز و حتی کشور به‌دلیل ملاحظات مختلف ارائه نمی‌شود، اما اثرات سوء اعتیاد در زنان و کارتن‌خوابی زنان معتاد در کلان‌شهرها به‌ویژه در بافت مرکزی و تاریخی شهر، قابل نادیده‌گرفتن نیست».

سایت حکومتی تابناک ۷آذز ۹۷: «بالغ بر ۱۳ هزار نفر کارتن‌خواب از ابتدای امسال تاکنون در گرمخانه متعلق به شهرداری همدان اسکان داده شدند».

-ارگان تروریستی قدس موسوم به تسنیم ۱۹تیر ۹۷ با وقاحت تمام تحت عنوان «سکونت در خانه اموات» اعتراف می‌کند: «هنوز بعد از گذشت چند سال به‌حال بیش از ۱۰۰۰گورخواب زابل فکری نشده است».

تحت تاثیر این واقعیتها که دیگر قابل کتمان و پوشیدنی نیست رسانه‌های رژیم مجبور شده‌اند طی ماهها و هفته‌های اخیر ضمن پرده‌برداری از گسترش روزافزون فقر اخبار و گزارشات متعددی پیرامون وضعیت فاجعه‌بار کارتن‌خوابان و بی‌سرپناهان در شروع فصل سرما منتشر کنند که خود به‌خوبی گویای ابعاد عمیق و تکان‌دهنده این فاجعه می‌باشد.

سایت حکومتی سلامت نیوز ۲۹آبانماه ۹۷ تحت عنوان «اشباح سرگردان در پیاده ‌وهای یخ‌زده» این‌چنین مجبور به اعتراف می‌شود: «کارتن‌خواب‌ها مثل اشباحی سرگردان از تاریکی بیرون می‌آیند تا ظرفی غذای گرم بگیرند. از همان ابتدای پارک پراکنده روی صندلی‌ها نشسته‌اند. زن و مردی تنگ هم روی صندلی مشغول کشیدن شیشه‌اند. مردی که توی آلاچیقش روی زمین سرد خوابیده، با سر و صدای نایلون غذا دست دراز می‌کند و غذا می‌خواهد اما نای بلند شدن ندارد. مردان و زنانی که معلوم نیست از کجا می‌آیند و کجا ناپدید می‌شوند. هر چه جلوتر می‌روم تعدادشان بیشتر می‌شود. انتهای پارک جای متفاوتی است. تعداد زیادی گوش تا گوش دیوار و روی چمن‌ها دراز کشیده‌اند».

سایت حکومتی سلامت نیوز ۱۳آبان ۹۷ بعد از اقرار به مرگ ۲کارتن‌خواب به‌دلیل سرمازدگی در روزهای اخیر در توصیف موقعیت دردناک این محرومان می‌نویسد: «مرگ کارتن‌خواب‌ها در تهران» شاید دیگر نه کسی از این اخبار تعجب می‌کند و نه سازمانی آن را تأیید و تکذیب می‌کند، اما واقعیت این است که با فرارسیدن فصل سرما، افراد بسیاری در کوچه پس‌کوچه‌های شهر، زیر پل‌ها و در پارک‌ها با کابوس سرما شب را به صبح می‌رسانند».

خبرگزار حکومتی مهر ۱۹آبان ۹۷در توصیف این ارمغان شوم آخوندها که تابع مستقیمی از فقر روزافزون مردم می‌باشد بعد از تأکید به این‌که «امسال با وجود شرایط اقتصادی آمار کارتن‌خوابها افزایش پیدا می‌کند» این‌چنین اعتراف می‌کند: «کارتن‌خوابها تقریباً در تمام مناطق پایتخت حضور دارند و مناطق مختلف تهران، از غرب و شمال و یا حتی در بلوارها محل اسکان کارتن‌خوابها در شبها شده است. در بین این افراد بی‌خانمان همه گروه‌های سنی از ۱۸سال گرفته تا بیش از ۹۰سال مشاهده می‌شود اما بیشتر افراد بی‌خانمان در گروه سنی ۳۵ تا ۴۰سال هستند».

این منبع در ادامه با تأکید مجدد به این‌که امسال با وجود شرایط اقتصادی آمار کارتن‌خوابها افزایش پیدا می‌کند اضافه می‌کند: «هر سال حدود ۳۰هزار مددجوی سالمند، متکدی، کارتن‌خواب، کودک و... از مراکز حمایتی شهرداری تهران استفاده می‌کنند اما در حال حاضر ظرفیت مددسراهای شهرداری ۳هزار نفر است که در فصل سرما تا ۵هزار در این اماکن اقامت دارند».

ملاحظه می‌شود در حالی‌که مطبوعات همین رژیم به صراحت اعتراف می‌کنند که ظرفیت مددسراهای شهرداری تهران یا سرپناه‌های سازمان بهزیستی کفاف بی‌سرپناه‌ها و کارتن‌خواب‌های شهر تهران را نمی‌دهد اما حاکمیت تبهکار آخوندها در این زمینه هم هیچ اقدامی نمی‌نماید تا آنجا که سایت حکومتی الف به‌نقل از به‌اصطلاح دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌نویسد: «به‌طور متوسط روزانه ۹معتاد در ایران جان خودشان را از دست می‌دهند. که متأسفانه اکثر آنها در سنین کار و تولید قرار دارند».

از سوی دیگر با شروع فصل سرما پدیده شوم کارتن‌خوابی صرفاً به «بدسرپناهان» برنمی‌گردد، بلکه «همراهان بیماران» را که به‌دلیل فقدان امکانات پزشکی در استانهای مختلف بیماران خود را به تهران می‌آورند به کارتن‌خوابی و چادرخوابی در کنار بیمارستانها وادار نموده است. سایت حکومتی سلامت نیوز ۲۶تیر ۹۷ تحت عنوان کارتن‌خوابی از نوع بیمارستانی در تکمیل این فاجعه دردناک پرده دیگری از فساد و غارت در حاکمیت جهل و جنایت آخوندها را این‌گونه برملا می‌نماید: «اگر اول صبح و موقعی که خورشید هنوز بالا نیامده است، گذرت به سمت بیمارستانهای امام خمینی(ره) و شریعتی در تهران بیافتد، افرادی را می‌بینی که روی چمنهای اطراف و پیاده‌روهای این دو بیمارستان خوابیده‌اند. برخی زیرانداز دارند و عده‌ای روی تکه‌ای کارتن دراز کشیده‌اند. اما، با سرد شدن هوا، مشکلات این افراد که همگی همراهان بیماران بستری در این دو بیمارستان هستند، دوچندان می‌شود».

این منبع در ادامه اضافه می‌کند: «اغلب این افراد از خدماتی که در بیمارستانهای محل زندگی خود دریافت می‌کنند، رضایت ندارند و لاجرم، سختی سفر به پایتخت و کارتن‌خوابی در جوار بیمارستان را به‌خاطر بیمارشان به‌جان می‌خرند... زیرا اکثریت مراجعان شهرستانی، از اقشار کم‌درآمد و محروم جامعه هستند که توان پرداخت هزینه اقامت در هتل یا مسافرخانه را ندارند. از همین رو مجبورند شبها را یا در اتومبیل شخصی صبح کنند و یا این‌که در اطراف و محوطه این بیمارستانها، استراحت کنند».

نیاز به توضیح ندارد که ابعاد فقر دامن‌گیر اکثریت مردم و آسیب‌های ناشی از آن، بسیار فراتر از اعتراف رسانه‌ها و مهره‌های رژیم است و چپاول و غارت مردم و توزیع ناعادلانه ثروت در حاکمیت قرون‌وسطایی ولایت فقیه، تا آنجا عرصه زندگی را بر مردم محروم ایران تنگ کرده است که بنیانهای جامعه تماماً در معرض تهدید و فروپاشی قرار گرفته است و این در حالی است که میهن دربندمان یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان به‌شمار می‌آید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92a162c2-2b1e-4ee3-a98e-a2f5ff654fb4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات