728 x 90

گمنامی صاحبان‌ میلیاردها دلار ارز برنگشته؟

جا زدن کارتن‌خواب به جای صادر کننده
جا زدن کارتن‌خواب به جای صادر کننده

از اواسط دهه هشتاد خورشیدی انزوای داخلی و خارجی نظام ولایت فقیه وارد مدار جدیدی شد. رژیم آخوندی با تحریم‌های بین‌المللی مواجه شد و صادرات نفت و گازش، به مشکل خورد و دیگر نمی‌توانست بدون پرداخت هزینه اقدام به صدور تروریسم و بنیادگرایی کند؛ بنابراین برنامه فروش مشتقات نفتی و گازی به نام محصولات پتروشیمی را به‌طور جدی در دستور کار قرار داد. به معادن کشور چنگ انداخت و هر سنگ و کلوخ قابل فروش به دوستان آسیایی‌اش را سوار کشتی کرد. به سراغ فرش و گلیم و زعفران و صنایع دستی و چوب درختان جنگل‌های باقی مانده از هزاره‌ها هم رفت. صنایع کالاهای مصرفی برای بازارهای کشورهای همسایه به قیمت محرومیت مصرف کننده داخلی را از طریق بنیادهای تحت‌امر خامنه‌ای روغن کاری کرد... خلاصه هر چیزی که قابل عرضه به بازارهای پیرامونش بود با مدیریت و هدایت آقازاده‌های بی‌نام و مقامات امنیتی و سربازان گمنام و بنیادهای پاسداران تاجر پیشه، برای کسب دلارها و ارزهای مورد نیازش، روانه مراکز فروش کرد.

پس از یک دهه از این تجارت پر سود، دیگر شرایط داخلی و خارجی امکان تداوم فروش منابع و ذخایر و داراییهای مملکت را به‌راحتی نمی‌دهد و کفگیر خزانه دولتی ته دیگ خورده است. نفت سقوط کرده است و تحریم‌ها و انزوای جهانی گسترده‌تر شده است و صادرات غیرنفتی نیز به دست‌انداز خورده و دلارهای صادرات غیرنفتی برنگشته است. ...

چند میلیارد دلار برنگشته است؟

در جمهوری اسلامی که هیچ چهارپایی صاحبش را نمی‌شناسد، مشخص کردن میزان ارز برنگشتی کار حضرت فیل است. تا این ساعت معلوم نیست ارز برنگشته ۲۷میلیارد دلار است و یا ۱۶میلیارد یورو و یا ۲۰میلیارد دلار و یا ۷میلیارد و خلاصه چند میلیارد دلار نیامده است و یا توی راه است و یا اصلاً قرار نیست بیاید!... و این یکی از مناقشات و دعوای دولت آخوند روحانی با طرف حساب‌هایش است.

چرا از ۱۲هزار صادر کننده بدون کارت سخنی نمی‌گویید؟

دولت روحانی سروقت تولیدکننده‌ها و تجاری که زیر بال و پرش به نوایی رسیده‌اند رفته و با اصرار از آنها می‌خواهد در شرایط سخت به کمکش بیایند. برای این منظور حساب و کتابهای ساختگی جلویشان گذاشته و آنها هم دیگر اندوخته‌ای برای پیش کش به حضرت اقدس نظام ندارند.

حسین سلاح ورزی نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران در این رابطه می‌گوید از ۱۵هزار نفری که صادر کننده نامیده می‌شدند ۳هزار نفرشان وابسته به اتاق بازرگانی بودند و بقیه ربطی به ما ندارند و باید از آنها دلارهای صادراتی بگیرید. وی می‌گوید: «تا اواخر شهریور و اوایل مهرماه بر اساس اعلام بانک مرکزی، رفع تعهد ارزی حدود ۱۵هزار و ۳۶۶ شناسه مربوط به صادر کنندگان در حد صفر بوده که ۳۱۶۱نفر از شناسه‌ها دارای کارت بازرگانی فعال بوده‌اند. اما به مابه‌التفاوت این دو رقم، یعنی حدود ۱۲هزار و ۲۰۵نفر که کارت معتبر نداشته‌اند، اصلاً پرداخته نمی‌شود» (اعتمادآنلاین. ۳ آبان۹۹).

کارتن خوابهای صادراتچی وارد صحنه می‌شوند

موضوع جالب‌تر در این نظام فاسد، ورود و خروج هر قشر و صنفی به جنگ و نزاع های باندهای متخاصم در وقت مقتضی است. به‌تازگی و برای زهر چشم گرفتن از صادراتچی‌هایی که ارزها را بر نمی‌گردانند، پای کارتن خواب‌هایی را به میدان باز کرده‌اند که از قضا میلیاردها دلار پول به جیب زده‌اند!

«پس از آن که چند ماه قبل بانک مرکزی اعلام کرد که رقم بازنگشته ارز حاصل از صادرات بیش از ۲۷میلیارد دلار بوده و به‌دنبال آن، اعضای اتاق بازرگانی با رد این عدد اعلام کردند که عدد مربوط به دارندگان کارت‌های بازرگانی بسیار کمتر بوده، حالا اظهارنظر جدید همتی درباره کارتن خواب بودن تعدادی از صادر کنندگان بار دیگر اختلافات را افزایش داده است» (ایسنا . ۳آبان ۹۹).

رئیس کل بانک مرکزی که در این مدت مشغول شمارش کارتن خوابهای میلیاردر بوده است تصویر جدیدی از صحنه ارائه می‌دهد و می‌گوید: «باید در نظر داشت که در این مدت ۲۵۰صادر کننده حتی یک دلار ارز را نیز به کشور بازنگردانده‌اند. این در حالی است که این افراد باید هفت میلیارد دلار تعهد ارزی را اجرایی می‌کردند. بررسیها نشان داد که ۷۰نفر از این افراد کارتن‌خواب بوده‌اند و با استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف این صادرات انجام شده است؛ از این رو بانک مرکزی نام این متخلفان را به قوه قضاییه تحویل خواهد داد» (گسترش نیوز. ۲۹ مهر۹۹).

کارتن خوابها از کجا کارت بازرگانی گرفته‌اند؟

کار که به اینجا کشید طرف مقابل (اتاق بازرگانی) هم ضربه نرمی به همتی نواخت و به کنایه گفت کارتن خواب از خودتان است بیخود آدرس غلط ندهید!

نایب‌رئیس اتاق ایران گفت: «اگر این افراد واقعاً کارتن‌خواب هستند چطور برای آنها کد مالیاتی صادر شده یا حساب بانکی به نام‌شان گشوده شده، چگونه آنها کد تأمین اجتماعی دریافت کرده و مهم‌تر از آن، بعد از بررسی اتاق‌های بازرگانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نیز صدور کارت این افراد را تأیید کرده است؟... رقم ۷۰ کارتن‌خواب در مقابل این ۱۲هزار صادر کننده بسیار ناچیز است. بنابراین به‌نظر می‌رسد، اصل موضوع فراموش شده و تنها برخی اعداد و ارقام بزرگ‌نمایی می‌شود» (ایسنا. ۳ آبان۹۹)

۱۲۰۰۰ صادر کننده جعلی

بحث و جدل دولت آخوند روحانی با بخش خصوصی کمرشکسته، موضوع جذابی برای رسانه‌های باندهای حاکمیت شده است. همه می‌دانند رژیم دیگر دسترسی سهل و آسانی به دلارهای باد آورده از منابع مملکت را ندارد. یا حساب‌های بانکی‌اش در خارج مسدود شده است و یا نمی‌تواند پول اجناسی را که فروخته است را بر گرداند و یا زورش به باند‌هایی که ارزها را برای منافع شخصی و گروهی از کشور خارج ساخته‌اند نمی‌رسد و یا نهایتاً خرج گروه‌های نیابتی و دیگر مخارج کمرشکن نظام در اقصی نقاط عالم کرده است. بنابراین هر رسانه‌ای به گوشه‌ای از صحنه نزاع غارتگران و سارقان داراییهای ملت، نگاهی می‌اندازد.

روزنامه شرق (۵ آبان۹۹) در این رابطه می‌گوید: «فعالان بخش خصوصی اظهارات بانک مرکزی را نوعی فرافکنی توصیف می‌کنند. آنها بر این باورند که بانک مرکزی برای ادعاهایش باید سند و مدرک پذیرفتنی ارائه دهد نه این‌که صرفاً ادعا کند که ۷۰ کارتن‌خواب، کارت بازرگانی دریافت کرده‌اند.بررسی‌های اتاق نشان می‌دهد ۱۲هزار و ۲۰۵نفر افرادی هستند که بانک مرکزی هم درباره هویت آنها اطلاعات درستی در اختیار ندارد. نمی‌دانیم این افراد پیله‌ور هستند یا در قالب ملوانی و بازارچه مرزی فعالیت می‌کنند».

حاکمیت آخوندی در این چهل سال هر چه توانست سرمایه‌های مردم ایران را یا غارت کرد و یا در مسیر سرکوب و جنگ و تروریسم به‌هدر داد.

۱۲هزار و ۲۰۵نفری که هویتشان معلوم نیست و میلیاردها دلار ارز دریافت کرده‌اند و یا کارتن خوابهایی که کارت بازرگانی و انبوهی دلار خارج کرده‌اند، آیا امروز ابهامی وجود دارد که آدرس آنها کجاست و خلاصه نام مستعار کدام مهره غارتگر در نظام سراپا فاسد آخوندی هستند. مردم ایران فراموش نمی‌کنند داستان پیرزن‌هایی که وارد کننده ۷۰۰ پورشه بودند و یا ... و بعد معلوم شد چه کسانی تحت همین چگونه پول پارو کرده‌اند.

واقعیت این است که این ترفندها برای مردم ایران‌زمین مدتهاست برملا شده است و روشن است که کارتن خواب و پیرزن و ... همه و همه نام مستعار مهره‌های وابسته به حاکمیت غاصب ولایت فقیه هستند.

بنابراین به یقین روزی فرا خواهد رسید که پرونده همه این دروغ و دغلها در برابر ملتی که اراده کرده است آزاد باشد، گشوده خواهد شد. روزی که برای ظالمان و غاصبان حق و حاکمیت مردم ایران بسا سخت خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/246f9ffd-c24a-4e5b-b242-e777719e1859"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات