728 x 90

گواهی یازده وزیر خارجهٔ سابق

گواهی یازده وزیر خارجه سابق
گواهی یازده وزیر خارجه سابق

معرفت‌شناسان  می‌گویند پنج منبع شناخت معتبر وجود دارد که شامل: ادراک حسی، عقل، حافظه، شهود و گواهی است. انسان‌ها با این منابع به شناخت و معرفت خود، طبیعت و دیگران نائل می‌گردند. هر کدام از این منابع ویژگی خاصی دارند که بی‌جایگزین است. مثلا گواهی دادن (شهادت دیگری) نسبت به رخداد‌ها و یا توصیف پدیده‌ها می‌تواند کم و کیف آگاهی و دانش ما را چنان ارتقا دهد که تلاش‌های فردی آدمی هرگز نمی‌تواند جای آن را بگیرد. بسیاری از اطلاعات و دانسته‌های بشری حاصل علوم و دانش افراد متخصص و خبره‌ای است که در حوزه مشخصی صلاحیت اظهارنظر و تصمیم‌گیری دارند. نمونه آشکار آن پزشکان و مهندسان و کارگران ماهری هستند که زندگی انسان را به پیشرفت و تکامل رسانده‌اند.

دانشنامه فلسفه استنفورد هر کدام از منابع شناخت را با انواع مثال‌ها تشریح و تنقیح نموده است. عموم فیلسوفان مسلمان نظیر ابن‌سینا، سهروردی و ملاصدرا هم در مورد این منابع، آرای خود را به تفصیل بیان نموده‌اند. سهرودی در مورد گواهی می‌گوید: «مقصود از گواهی در معرفت شناسی، نوشته یا گفته‌ای است که شخص دیگری را به معرفت یا توجیه معرفتی درباره گزاره دیگر برساند. سهروردی برای اثبات ادعای خود از گواهی دیگران نیز بهره می‌گیرد» (فصلنامه هستی و شناخت. شماره۱۵- ۱۴۰۰).

همگان می‌دانند که یکی از منابع مهم کشف حقایق در دادگاهها، گواهی و شهادت دادن شهود است که می‌تواند منجر به آشکار شدن حقیقت ماجرا شود. 

 

گواهی دادن یازده متخصص در سیاست انسانگرا

در نبرد شکوهمند و تاریخی بین مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران با فاشیسم دینی سلطه یافته در ایران‌زمین، هزاران انسان آگاه و مشتاق آزادی و بهروزی ملت ایران به خاک و خون کشیده شدند. در زندانها و دخمه‌های دژخیمان خامنه‌ای شکنجه شده، مورد هتک حرمت قرار گرفته و قتل‌عام شده و می‌شوند. مردم ستمدیده ایران هم در چهل سال گذشته از هستی و زندگی معمول خود ساقط گردیده و آینده‌شان با وجود رژیم آخوندی بر فناست. مقاومت سراسری و خستگی‌ناپذیر این خلق، وجدانهای آگاه و شرافتمند و حقوقدانان و سیاستمداران حقیقت طلب و خیراندیش ملت‌های آزاده را فرا‌می‌خواند تا در برابر نظام ضدانسانی ولایت مطلقه فقیه فعالیت مناسب و بهنگام داشته باشند. انصافاً که بسیاری از این وجدانهای برانگیخته از شور و همت رهبری و اعضای مقاومت در برابر فاشیسم دینی، نقش و وظیفه خود را به‌خوبی ایفا می‌کنند. نمونه تحسین‌برانگیز آن آلخو ویدال کوادراس نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپاست.

 

نامهٔ یازده وزیر خارجه سابق به رهبران جهان

به تازگی یازده وزیر خارجه سابق کشورهای اروپایی و کانادا در نامه مهم و تاریخی به نماینده عالی اتحادیه اروپا، وزیر خارجه آمریکا، دبیرکل ملل متحد و رهبران ۲۷کشور اتحادیه اروپا، گواهی دادند که مقاومت عادلانه و استوار مردم ایران در برابر رژیم آخوندی، برای یک ایران آزاد و دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت و غیرهسته‌یی، مورد تأیید و حمایت ماست.

برنارد کوشنر (فرانسه)؛ جان برد (کانادا)؛ ایو لترم (بلژیک)؛ دیک اسپرینگ (ایرلند)؛ آندری اولچوفسک (لهستان)؛ پیتر بالاز (مجارستان)؛ آئو درونیوس آژوبالیس (لیتوانی)؛ تونیو بورگ (مالت)؛ فرانسیس زامیت دیمچ (مالت)، آرتیس پابریکس (لتونی) و انور هو جای (کوزوو) خواهان همبستگی رهبران جهان و جامعه بین‌المللی با مردم ایران و آرمانهای برحقشان گردیدند.

آنها خواستار در لیست تروریستی قرار گرفتن سپاه پاسداران جنایتکار شدند؛

آنها خواستار حمایت از شورای ملی مقاومت ایران شدند؛

آنها از طرح ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی حمایت کردند؛

آنها خواستار پایان یافتن هر نوع دیکتاتوری سلطنتی و دینی شدند؛

آنها نگرانی خود را از جنگ‌افروزی و نیابتی سازی و بمب و موشک‌پرانی رژیم آخوندی اعلام کردند؛

آنها خواهان کنار گذاشتن سیاست مماشات و ایجاد یک سیاست قاطع و مستحکم در برابر فاشیسم دینی شدند؛

آنها حمایت خود از خواست دموکراتیک مردم ستمدیده ایران را اعلام کردند؛

و آخر این‌که خواستار رسیدگی به ۴۰ سال اجرای نقض فاحش حقوق‌بشر و قتل‌عام زندانیان توسط خامنه‌ای و رئیسی و دیگر جلادان حاکم بر ایران شدند.

 

سیاستمدار بیطرف، به طرف فاشیسم کشیده می‌شود

بارها و در فرصت‌های مقتضی بسیاری از شخصیت‌های حقوقدان، روشنفکران و سیاستمداران با وجدان بیدار و حامی مقاومت، به خانم رجوی گفته‌اند که ما در واقع برای حفظ پرنسیپ‌های خود و ارزش‌های اخلاقی مورد قبول بشریت، از مقاومت مردم ایران حمایت می‌کنیم و گواهی صلاحیت و حقانیت آرمانهای شما را می‌دهیم، وگرنه فضای غیرسالم سیاست و مماشاتگری کدخدایان عالم، ما را نیز به ورطه سقوط می‌کشاندند.

خانم ایون شرت عضو هیأت علمی دپارتمان فلسفه‌ٔ دانشگاه آکسفورد در کتاب تاثیرگذارش، «فیلسوفان هیتلر» به نخبه‌های آلمان، شخصیت‌های ادبی، هنرمندان، سیاستمداران و خصوصاً فیلسوفان حامی هیتلر پرداخته است.

در این کتاب، چگونگی به سقوط کشیده شدن امثال کارل اشمیت، برترین فیلسوف سیاسی قرن، در پیوستن به ارتش خبرگان هیتلری، نمایان گردیده است؛ و این‌که بزرگترین فیلسوف قرن بیستم، مارتین هایدگر چگونه باورداشت که هیتلر ناجی ملت آلمان است؟!... اگر این نخبه‌های برجسته از هیتلر حمایت نمی‌کردند و جانب مقاومت ضدفاشیستی را می‌گرفتند، میلیون‌ها انسان بی‌گناه به خاک و خون کشیده‌نمی‌شدند.

گواهی و حمایت یازده وزیر خارجه سابق به اضافه صدها اندیشمند و سیاستمدار شریف از مردم و مقاومت ایران، دارای اهمیت تاریخی در جهان معاصر است. این‌که اگر در برابر ستمگران پنهان‌شده در پرده دین و تکیه داده بر دیوار حاکمان دنیای سوداگری، ایستادگی نکنیم، توجیه‌گر ابتذال شر خواهیم شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb9e4303-a58d-4660-a54a-f561b3a85762"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات