728 x 90

گوشه‌یی از کارنامه کرونای ولایت -مروری بر رسانه ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی دوشنبه ۲۹شهریور، بحرانهای اقتصادی اجتماعی بیشترین عنوانها را به خودشون اختصاص داده‌اند. در کنار آن موضوع برجام و مذاکره با آمریکا تبدیل به یک دعوای باندی شده است. هم‌چنین روزنامه‌ها در پرداختن به موضوع پیمان شانگهای بیش‌از‌پیش بن‌بست نظام را در عرصهٔ جهانی و منطقه‌یی بارز کرده‌اند. در روزنامه‌های باند خامنه‌ای و برخی از روزنامه‌های باند مغلوب یک موضوع مشترک هست آن هم اتفاق‌نظر در مورد حذف یارانه‌های پیدا و پنهان با این بهانه که بیشتر آن به قشر مرفه می‌رسد. که در این میان یک روزنامه باند مغلوب فاش کرده این ترفند برای جبران کسری بودجه است، و در صورت اجرای این طرح تورم چنان شتابی می‌گیرد که نانی به سفرهٔ مردم نمی‌ماند.

 

گوشه‌یی از کارنامه کرونای ولایت

تداوم سیاست‌های ضدمردمی در مورد کرونا درنحوهٔ واکسن زدن از یک‌سو و عوارض اجتماعی کرونا از طرف دیگر برجسته‌ترین موضوعات هستند.

«خانواده‌ها تا چه زمانی زیر بار مالی کرونا و نوسانات ارزی دوام می‌آورند؟» عنوان مطلبی است در اعتماد که از جمله نوشته: «معاون وزیر بهداشت گفته بود که «در یک‌سال اخیر حدود ۶۱۲هزار نفر به‌دلیل تأمین هزینه‌های درمان به زیر خط فقر رفته‌اند آن‌قدر که هزینه‌های کمرشکن سلامت زیاد شده است. در سال۹۶ میزان پرداختی هزینه‌های درمان از جیب مردم به ۳۲.۶ درصد رسید اما متأسفانه به‌دلیل وضع کشور میزان پرداختی مردم به ۴۰درصد افزایش یافت».

جهان صنعت هم در مطلبی با عنوان «فاجعه پساکرونا» نوشته: «آمارهای رسمی سازمان بهزیستی کرونا ۵۱هزار کودک را یتیم کرده، ۳۰هزار نفر به تعداد زنان سرپرست خانوار افزوده، ۶۱۲هزار خانوار را به زیر خط فقر برده و منجر به افزایش ۲۵درصدی اختلافات حاد خانوادگی شده است. ». .

عنوان طنز گونه «ادامه راه شهید نمکی» عنوان مطلب مستقل است که به تداوم سیاست‌های ضدمردمی نظام در عرصه کرونا اشاره کرده و از جمله نوشته: «سیاست بازی با کرونا هم‌چنان ادامه دارد روزی نوبت قطار کردن صف واکسنهای داخلی و پدیده شدن و اول شدن و نمونه شدن با آنها بود تا سعید نمکی بتواند وظایف خاکساری خود به قدرت و ثروت را به‌خوبی اجرا کند و حال نوبت قطار کردن صف واردات واکسن و شکستن رکوردهای تزریق شده است. سیاست بازی با کرونا می‌تواند حکمران را ارضاء کند ولی هم او و هم ما را قربانی می‌کند».

 

جنگ «لال‌ها»

بالا‌گرفتن جنگ گرگها در بن‌بستهای اقتصادی اجتماعی و روابط خارجی رژیم قابل توجه‌ترین مقالات را به خودش اختصاص داده. «حالا چه کسی لال است؟» عنوان مطلب آفتاب یزد است که نوشته: «حسین شریعتمداری در روزهای ابتدایی تشکیل دولت رئیسی در کنایه‌ای به اصلاح‌طلبان نوشته بود این دولت لال شفا می‌دهد!منظور وی آن بود که حالا که دولت حسن روحانی به اتمام رسیده فعالان رسانه‌یی به یاد نقد دولت و مسئولان اجرایی در قدرت افتاده‌اند و به‌قول معروف زبان‌شان باز شده است». در ادامه نوشته «در مقابل باید گفت گویا دولت رئیسی برخی را لال کرده است! درست در روزی که محمد مخبر معاون اول دولت به صنایع لبنی سر می‌زند و ساعاتی بعد کره خوراکی ۴۰درصد به یکباره گران می‌شود و رسانه‌های اصول‌گرا و حامی دولت چشم شان را بر این موضوع می‌بندند».

«راه برجام از شانگهای می‌گذرد» عنوان مطلبی است در همدلی که به «خام‌خیالان باند خامنه‌ای گوشزد کرده خوش خیالی هایشان در مورد پیمان شانگهای روی کاغذ هم نتیجه می‌دهد. بعدنوشته: «هم اعضای پیمان شانگهای و هم (نظام) و از سوی دیگر جامعه جهانی می‌دانند زمانی جمهوری اسلامی می‌تواند در این سازمان به تبادل اقتصادی بپردازد و موفق باشد و روی همکاری سیاسی و اقتصادی و حتی یارگیریهای سیاسی با آنها حساب باز کند که بتواند قضیه برجام و اف‌. ای‌. تی‌اف (Fatf) را به سامان برساند».

«گردش به عقلانیت» عنوان مطلبی است از اعتماد که به چرخشمداری باند خامنه‌ای پرداخته و نوشته: «مهدی فضائلی، معاون دفتر حفظ و نشر آثار (خامنه‌ای) در یادداشتی

ابتدا از «اصرار آمریکا و متحدانش به ازسرگیری مذاکرات» نوشت و در ادامه، نه‌تنها خواهان پرهیز جمهوری اسلامی از این مذاکرات نشد، بلکه با تأکید بر «بهره‌برداری هوشمندانه از این نیاز»، تلویحا از لزوم پیگیری مذاکرات از جانب نظام گفت و نوشت: «جمهوری اسلامی، بدون ذوق‌زدگی در از سر‌گیری مذاکرات، درصدد تهیه مقدمات لازم برای شروع مجدد مذاکرات وین است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d28f3191-0f37-4864-82e3-aad5719076da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات