728 x 90

۱۲میلیون زندانی، محصول ناگزیر رژیم آخوندی

تصویر  زندانیان
تصویر زندانیان

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت، در اطلاعیهٔ شمارهٔ ۶ خود به تاریخ ۲خرداد ۱۴۰۱ با افشای اطلاعات قضاییه جلادان، نقش به‌سزایی در جبهه مردم ایران در افشای اقدامات سرکوبگرانه رژیم داشت. این افشاگری یک‌بار دیگر پوسیدگی رژیمی را نشان داد که حتی قادر نیست از اطلاعات فوق محرمانه خود حفاظت کند. بار دیگر اثبات شد که قدرت کانون‌های‌شورشی و مقاومت سازمان‌یافته ملت ایران در برابر این رژیم به سقفی بالغ شده که می‌تواند به حفاظت‌شده‌ترین صندوق‌خانه‌های رژیم آخوندی نیز دسترسی پیدا کند. این توانمندی می‌تواند اطلاعاتی را که کارگزاران آخوندی از چشم مردم ایران پنهان کرده‌اند، در دید همگان قرار دهد.

این ضربه گیج کننده و نیز سایر ضربه‌های کاری اخیر کانون‌های شورشی، بر ولی‌فقیه درمانده رژیم به قدری گران آمده است که تمام مزدوران و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی خود را برای اقدامات متقابل و ضربه زدن به مجاهدین و مقاومت ایران بسیج کرده و به اقدامات مذبوحانه‌ای دست‌زده است. این اقدامات نیز در اطلاعیهٔ ۱۰ خردادماه ۱۴۰۱ شورای ملی مقاومت افشا گردید. به‌این ترتیب درماندگی و استیصال رژیم آخوندی بیش‌از‌پیش از پرده بیرون افتاد.

نگاهی اگر چه گذرا به بخشی از اطلاعات افشا شده از قضاییه خامنه‌ای از پنجره واقعیتهای سیاسی و اجتماعی، به گویاتر شدن آمارهای به دست‌آمده کمک می‌کند:

 

واقعیت سیاسی زندانیان میلیونی در رژیم آخوندی

اطلاعات افشا شده حاکی از این است که در بازه زمانی ۳۰ خردادماه ۱۳۶۰ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ فقط تعداد زندانیان و دستگیر شدگان قضاییهٔ آخوندی بیش از ۱۲میلیون نفر است. در حالی که زندانهای رژیم، منحصر به قوه قضاییه نیست و علاوه برآن، وزارت اطلاعات و سپاه و انواع و اقسام دستگاههای سرکوبگر نیز بازداشتگاه و زندان دارند.

اما همین رقم شوکه‌کننده ورود ۱۲میلیون نفر به زندانهای قضاییه آخوندی گویای یک بحران عمیق سیاسی اقتصادی اجتماعی برعلیه رژیم در جامعه ماست

به‌طور مثال در کشور جمهوری فدرال سوئیس با جمعیتی نزدیک به ۹میلیون نفر، تعداد زندانیان در بازه زمانی سال۲۰۲۱ بین ۶۳۰۱ تا ۶۳۱۶نفر در نوسان بوده است که فقط ۳۰درصد آن یعنی حدود ۱۹۰۰نفر شهروند سوئیسی و بقیه خارجیان مقیم سوئیس بوده‌اند. به زبان گویاتر، در این کشور نسبت تعداد زندانی به جمعیت فقط ۲نفر از هر ۱۰هزار نفر است! (WPB: World Prison Brief: Switzerland) در صورتی که در همان بازه زمانی، در حاکمیت آخوندی تعداد زندانیان ورودی بین۴۳۷۴۲۹ نفر تا ۴۴۶۹۲۴نفر بوده است!

 

بازداشت و زندان، سرکوب نهادینه شده در رژیم آخوندی

آمار میلیونی تعداد زندانیان، یک واقعیت سیاسی دیگر را نیز گویاتر می‌کند و آن نهادینه‌ بودن سیاست سرکوب ملت توسط رژیم ولایت فقیه است.

رژیم آخوندی، در مدار یک سیاست نهادینه شده سرکوب، همه ساله صدها هزار نفر از هم‌میهنان ما را با اتهام‌های واهی و غیرواقعی دستگیر و زندانی می‌کند و مدتی در رعب و وحشت در زندانهای غیرانسانی خود در بند نگه‌می‌دارد. تا سایه سیاه سرکوب و ترس همواره بر سر آنها باقی بماند

 

جامعه بدون زندانیان میلیونی

اما تا آنجا که به همین مختصر برمی‌گردد، دو واقعیت مشخص، شایان تأکید است:

۱ـ حضور عظیم و پایدار هم میهنانمان در اعتراضات خیابانی با شعار «مرگ بر خامنه‌ای ـ رئیسی»، خود نشانه بارز آغاز دوران بی‌اثر شدن سایه سیاه سرکوبی است که خامنه‌ای برای بقای خود به‌مثابه عمود خیمه ولایت، سالیان با رذالت و جنایت حداکثر روی آن سرمایه‌گذاری کرده است و رئیسی جلاد را هم با همان مأموریت روی کار آورده است.

۲ـ برچیدن زندانهای میلیونی تنها با سرنگونی ولی‌فقیه و رژیم سرکوبگرش امکان‌پذیر است تا شرایط لازم برای برپا کردن ایران آزاد فردا فراهم شود؛ جامعه‌ای که در آن آزادی اجتماعی و نهادینه بودن برابری و عدالت، زمینه‌ای برای زندان و زندانی کردن باقی نخواهد گذاشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11717895-57f4-4062-b46b-544781c54549"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات