728 x 90

۴۰۰هزار خانواده اعدام شدگان تنها در تهران، در برابر دژخیمان

شهیدان قتل عام زندانیان سیاسی
شهیدان قتل عام زندانیان سیاسی

قیام دلیرانه مردم ایران بیش از یک ماه است که ادامه یافته است. چشم مردم جهان به این همه عزم و شجاعت روشن گردیده است و چشم سیاستمداران مماشاتگری که از عملکرد گذشته خود اظهار پشیمانی می‌کنند، باز شده است. و چشم و چراغ ایران از کردستان و بلوچستان به دیگر استانها و سنگرهای دیگر نبرد در حال چرخش است. بی‌شک چشم شیطانی و خون گرفته پاسداران و سرکوبگران نظام ولایت فقیه هم به‌دنبال بانیان و پیشتازان این نبرد تاریخی و سرنوشت‌ساز در کوچه و خیابانهای شهرهای میهن می‌گردد تا شکارشان را زخمی کرده و در دخمه‌های جنایت، سلاخی کنند.

اخیراً یکی از همین اوباشان وابسته به بیت خامنه‌ای که مثلا مستندساز هم هست و در سطح و جایگاهش در جدول و فهرست گشتاپوی نظام، به اطلاعات محرمانه هم دسترسی دارد، مشاهده خود در یکی از گشتهای روزانه‌اش در خیابانهای تهران و هنگام نبرد قیام‌آفرینان با مزدوران نظام را منتشر کرده است. جالب این‌که توسط دوستان بسیجی‌اش، به اشتباه دستگیر می‌شود و تا جا داشته کتک مفصلی می‌خورد و از اصابت ۱۴تیر ساچمه‌ای هم بی نصیب نمی‌ماند. لومپنهای دست پرورده قاسم سلیمانی و همدانی و سلامی در حین ضرب‌وشتم، چنان فحشهای ناموسی و منزجر کننده‌ای به وی می‌دهند که درد ناشی از مشت و لگد این اراذل یادش می‌رود... خلاصه این‌که حالا به فغان و شکایت درآمده است که این برخوردها با مردم! درست نیست!

جواد موگویی مستند ساز بیت غارتگران و سرکوبگران در گزارش خود ضمن حواشی گمراه کننده به یک اطلاعات ناگفته هم پرداخته است و این‌که تنها در تهران ۴۰۰هزار خانواده اعدام شدگان سیاسی حضور دارند و در جنبش اخیر ملت هم نقش آفرینی می‌کنند. منتها این اطلاعات را با عناوینی مانند سلطنت طلبان و ساواکی ها (پس از ۴۰سال از انقلاب ضدسلطنتی) مخدوش می‌کند.

بهار نیوز ۲۴مهر۱۴۰۱می‌نویسد: «جواد موگویی» مستندساز جریان اصول‌گرا/ارزشی/ انقلابی در صفحه‌ٔ اینستاگرام خود، مشاهدات عینی و کتک خوردنش را شرح داده است:

۱۰مهر۱۴۰۱: «رسیدم میدان انقلاب. نیروها چندبرابر عابران پیاده هستند؛ بسیج، یگان ویژه، کلانتری و لباس‌شخصی‌های سپاه.

رفتم فروشگاه «کتاب اسم». علی رکاب نشست به تعریف کردن از این ده روز: «جواد! بخدا اینها مردم‌اند. بسیجی‌ها دیشب دو دختر را می‌زدند. فحش ناموس می‌دادند و می‌زدند».

گفتم «همه‌جا این‌طور نیست. ما در تهران، ۴۰۰هزار نفر از خانواده، اقوام و مرتبطان با اعدامی‌های منافقین، سلطنت‌طلب و ساواکی داریم. برخی کف خیابان کاملاً حرفه‌یی عمل می‌کنند. معلوم هست سازمانی‌اند‌...»

این کارگزار بیت خامنه‌ای منبع اطلاعات خود را ارائه نداده است. اما برای مخدوش کردن مبارزان راه آزادی مردم ایران از چنگال خون‌ریز نظام ولایت فقیه که عموما «منافقین» خوانده می‌شوند و همگان می‌دانند منظور سازمان مجاهدین خلق است، با اعدام شدگان وابسته به نظام سلطنتی پیشین که در همان اوان انقلاب به دستور خمینی و با نقض همه اصول و پرنسیپ‌های حقوق‌بشری درباره نحوه محاکمه متهمین صورت گرفت را در کنار هم قرار می‌دهد تا حقایق را وارونه و تحریف شده ارائه دهد.

مخاطب هم‌چون خودش از وی نپرسید که در این قیام، کسی غیر از هواداران مجاهدین و کانون‌های شورشی و جریانهای مترقی و بسیاری از جوانان آگاه و رزمنده میهن، بشکل حرفه‌یی و سازماندهی شده عمل نمی‌کند... وانگهی بنا به‌گفته سازمان عفو بین‌الملل تعداد متهمین اعدام شده وابسته به نظام پیشین تا تاریخ مرداد۱۳۵۸ که ثبت رسمی شده است ۴۳۸نفر است. (۱)

 

روایتهای متفاوت جواد موگویی، دستگیر شده در اعتراضات اخیر

جالب آن که همین اطلاعاتی که جواد موگویی ارائه داده است در سایتهای مجاز در رژیم آخوندی به‌نحو دیگری باز نشر شده است که نشان از محتوایی مغایر خبر مندرج در اینستاگرام وی دارد.

سایت آفتاب نیوز در ۱۴ مهر۱۴۰۱ مطالب وی را این‌گونه بازتاب می‌دهد: «جواد موگویی، کتاب‌نویس و مستندساز نزدیک به دفتر رهبری، از بازداشت «اشتباهی» خود در میدان انقلاب و ضرب و شتم خود توسط مأموران امنیتی خبر داد. او در اینستاگرام خود نوشت: «... رفتم فروشگاه «کتاب اسم». علی رکاب نشست به تعریف کردن از این ده روز: «جواد! بخدا اینها مردم‌اند. بسیجی‌ها دیشب دو دختر را می‌زدند. فحش ناموس می‌دادند و می‌زدند.

گفتم «همه‌جا این‌طور نیست. ما در تهران، ۴۰۰هزار خانواده اعدامی مجاهدین خلق داریم. برخی کف خیابان کاملاً حرفه‌یی عمل می‌کنند. معلوم هست سازمانی‌اند‌».

در سایت زیتون ۲۳مهر۱۴۰۱، نیز مطلب موگویی به‌نحو دیگر ارائه شده است: «موگویی که برادرش «فرمانده یک گردان بسیج» در کرج است، پیش از این «گروه‌های برانداز جمهوری اسلامی» را میدان‌دار اعتراضات خوانده بود. اما در آخرین نوشته خود اعتراف کرده که «معترضان مردم و اکثراً کم سن و سال هستند. او در روایتش با زیر سؤال بردن سخنان مقامات جمهوری اسلامی و خامنه‌ای نوشته «در تهران، ۴۰۰هزار خانواده اعدامی مجاهدین خلق داریم‌. هر خانواده اعدامی را چند نفر حساب کنیم تا معلوم شود چند هزار نفر را جمهوری اسلامی در سال۶٧ اعدام کرد؟»...

این تازه دو روایت از گفته‌های موگویی است که در رسانه‌های داخلی منتشر شده است و معلوم نیست اصل خبر در ابتدا چگونه بوده است و چرا تنها در این جمله تغییراتی صورت گرفته است و در بقیه مشاهداتش در روزهای قیام که ثبت و منتشر شده است تغییری یافت نمی‌شود.

 

فرشته عدالت در انتظار حق ستیزان و حق پوشان است

باری؛ قیام قهرمانه مردم ایران و نیروهای مترقی و آرمان‌خواهی که بیش از ۴۰سال است که در برابر ارتجاع قهار مقاومت و جان‌فشانی کرده‌اند، می‌رود تا به آخرین گام های یک انقلاب شکوهمند به ثمر نهایی خود یعنی آزادی در سرزمین شیر و خورشید نایل گردد. آنگاه معلوم خواهد شد که نه ۴۰۰هزار خانواده مبارزان که میلیون‌ها خانواده و تک به تک ایرانیان شریف و جان برکف در برابر فاشیزم مذهبی ایستادگی کرده به زندانها و شکنجه‌گاه‌ها رفته و چوبه‌های دار را بوسیده و در نهایت با خروش عظیم عموم هموطنان در خیابانهای سراسر میهن، کاخ ظالمان را واژگون کرده‌اند.

 

پانویس:

(۱) «سازمان عفو بین‌الملل، بر مبنای گزارشات رسانه‌های ایرانی و خارجی و خبرگزاری رسمی پارس لیستی از (۴۳۸) متهمینی را که دادگاه‌های انقلاب، از زمان تأسیس تا مرداد ۱۳۵۸، محکوم کرده‌اند تهیه و در این گزارش منتشر کرده است» (بنیاد عبدالرحمن برومند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcd63c2c-86bd-452a-8b22-39820efd8b40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات