728 x 90

کرونا؛ دروغ‌ها و واقعیتها

شیوع گسترده کرونا
شیوع گسترده کرونا

در ایران تحت حکومت آخوندها بحران کرونا هر روز ابعاد فاجعه‌بارتری به خودمی‌گیرد.

اما آنچه سنگینی این فاجعه را برای مردم بسا بیشتر می‌کند، مواضع سران و مهره‌های بالا حکومتی به‌خصوص اظهارات خامنه‌ای و دروغهای وقیحانه و شیادانه آخوند روحانی است که روح و روان مردم را آزرده می‌کند.

در شرایط کنونی که موج پنجم کرونا سراسر ایران را فراگرفته و وضعیت بسیاری مناطق خصوصاً استان سیستان و بلوچستان بحرانی است، اما شیخ دروغگو اخبار وضعیت فجیع در مورد کرونا و تاثیرات مرگبار در سیستان و بلوچستان را «سیاه نمایی‌» دانست و وقیحانه گفت: «سیاه نمایی می‌شود که در سیستان و بلوچستان مردم اصلاً تخت و بیمارستان ندارند و اصلاً برایشان هیچ کاری نشده درست نیست» (تلویزیون شبکه خبر ۲۳تیر ۱۴۰۰).

جواب این ادعای روحانی را یک خانم هموطن اهل بلوچستان در ویدئو کلیپی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده داد و گفت: «درسه ساعت ۱۰جنازه افتاده است اگر این سیاه‌نمایی است پس سیاه‌نمایی واقعی چیست؟ اگر این حقیقت ندارد پس چه چیزی حقیقت دارد؟».

در این زمینه روزنامه فرهیختگان نوشت: «در جنوب‌شرق کشور و در استان سیستان و بلوچستان نیز وضع اگر بدتر از خوزستان نباشد، بهتر نیست. از ماه‌ها قبل و با گسترش شکل جدیدی از ویروس جهش‌یافته کرونا در هند، بسیاری از کارشناسان از دولت خواستند تا به‌صورت جدی‌تر بر مرزهای شرقی نظارت کند اما این اتفاق نیفتاد تا با شیوع گسترده ویروس کرونای هندی، نفس‌های این استان به شماره بیفتد. در کنار کرونا، مردم سیستان و بلوچستان نیز هم‌چون خوزستان با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند... روحانی و دولتش با اغماض‌ها و جمع‌بندی‌های نادرست، در شکل‌گیری چند پیک کرونایی مؤثر بودند. در حالی‌که واکسیناسیون کرونا در ایران به کندی پیش می‌رود و تنها حدود ۸میلیون دوز واکسن (۱۰ درصد جمعیت ایران تزریق شده است» (فرهیختگان ۲۸تیر ۱۴۰۰).

مینو محرز عضو علمی ستاد کرونا از عدم رعایت دستورالعمل‌ها توسط دولت ضدمردمی خبر داد و گفت: «: دستورالعملها ابلاغ می‌شود اما کنترلی برای اجرای آن وجود ندارد؛ در حالی که باید هر چه سریع‌تر و قاطع‌تر عمل کرد. تاکنون خوب کار نکردیم» (خبرگزاری ایسنا ۲۸تیر ۱۴۰۰).

عمل نکردن دولت به توصیه کارشناسان، نبستن مرزهای شرقی کشور و عدم رعایت و کنترل دستورالعمل‌ها در شرایطی است که آخوند شیاد طبق معمول گناه را به گردن مردم و عدم رعایت آنها انداخت: «حالا ویروس که دارد می‌آید کارش نمی‌توانیم بکنیم. برای یک مدت طولانی خودمان را آماده بکنیم. ۴۸درصد به پروتکل عمل می‌شود خوب این خیلی کم است» (خبرگزاری ایرنا ۲۶تیر ۱۴۰۰).

در چنین شرایطی بازار دروغ ساخت انواع واکسن داخلی توسط مقامات دولت روحانی و سرکردگان سپاه پاسداران داغ است.

آنها ضمن دادن وعده سرخرمن و نسیه واکسیناسیون مردم، ادعای پوشالی صدور واکسن به کشورهای مستضعف را هم دارند.

پاسدار علی فدوی، جانشین سرکرده سپاه پاسداران ضدمردمی مدعی شد، با تولید واکسن کرونای نورا پس از بی‌نیازی کشورمان این واکسن را در اختیار مردم مستضعف دیگر کشورها خواهیم گذاشت (خبرگزاری میزان ۲۶تیر ۱۴۰۰).

اما هنوز جوهر این ادعاها خشک نشده که سایر مهره‌های رژیم در وحشت از نفرت مردم نسبت به نظام، زیر آب این حرفها را می‌زنند و خلاصه بند را آب می‌دهند.

مجیدرضا مجید رضا حریرچی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین به عدم توانایی رژیم برای تولید واکسن اعتراف و می‌گوید: «از ۱۱میلیون دوز واکسن وارداتی کرونا، ۷۵ تا ۸۰درصد از چین وارد شده است» (خبرگزاری ایلنا ۲۷تیر ۱۴۰۰).

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران نیز به ضرورت وارد کردن واکسن از خارج اعتراف کرد: «واردات واکسن باید مسأله روی میز همه مسئولان کشور باشد. اگر واکسیناسیون به موقع انجام نشود، شاهد خیزهای مجدد کرونا خواهیم بود».

زالی در زمینه دامنه وسیع پیک پنجم کرونا هم گفت: «دامنه، شتاب و سرعت درگیری در خیز پنجم کرونا نسبت به چهار خیز قبلی بسیار نگران‌کننده است» (خبرگزاری ایرنا ۲۷تیر ۱۴۰۰).

از سوی دیگر لاپوشانی ادامه‌دار در رابطه با آمار تلفات کروناست که رژیم تابه‌حال تا توانسته کوچک نمایی کرده است. چنان‌چه یک کارشناس حکومتی در نامه‌یی به سعید نمکی وزیر بهداشت رژیم به آمار تکان‌دهنده‌ای در این رابطه اشاره می‌کند و می‌گوید: «این مردمی که جانشان به لب رسیده کم و بیش از کیفیت صدور فرمانهای پشت پرده‌تان مبنی بر دستکاری در آمار تلفات کرونای شهروندان خبر داشته و محاسبه نسبت ۳۲ به ۱ برایشان نا آشنا نبوده و نیست» (روزنامه همدلی ۲۶تیر ۱۴۰۰).

این میزان از دروغ و شیادی در حالی است که پیش از این علی خامنه‌ای گفته بود: «ما مسئولان‌مان با صفا و صداقت از روز اول با شفافیت خبر رسانی کردند و مردم را در جریان گذاشتند» (سایت خامنه‌ای ۲اردیبهشت ۱۳۹۹).

این اظهارات خامنه‌ای در زمینه «صفا و صداقت» نداشته مسئولان نظامش، در حالی است که دکتر محمدرضا هاشمیان فوق تخصص آی سیو در جواب این سؤال که چند درصد بیماران کووید در ایران در قطع برق جانشان را از دست داده‌اند؟ پاسخ داد «می‌دانید وزارت بهداشت آمار را اعلام نمی‌کند. این جزو اسرار طبقاتی شده وزارت بهداشت است که تحت تحت هیچ شرایطی اینها را اعلام نمی‌کند» (سایت تجارت نیوز ۱۴تیر ۱۴۰۰).

به‌راستی دلیل این همه فریبکاری، جعل و پنهان‌کاری چیست؟

جواب تنها این است که سردمداران نظام از صدر تا ذیل از واکنش قهرآمیز مردم نسبت به شرایط فاجعه‌بار کرونا و وضعیت وخیم اقتصادی و... هراس دارند. بنابراین به خیال خودشان برای حفظ آرامش جامعه به دست باز دروغ می‌گویند و پنهان‌کاری می‌کنند.

یک کارشناس حکومتی در تلویزیون شبکه یک رژیم روز ۲۵تیر گفت: «در جامعه که التهاب است نیاز به آرامش دارد ملتهب کردن جامعه در شرایط حاضر به هیچ‌وجه به نفع مردم (بخوانید نظام) نیست».

اما واقعیت این است که امروز جامعه در عطش آب و برق و واکسن فراتر از «التهاب» به «انفجار» رسیده است. خیزش ۵ شبه خوزستان آیینه‌ای از واقعیت شرایط انفجاری در سراسر ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad0633bc-d120-4b86-931e-8175a881bfbf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات