728 x 90

آه و ناله از تلگرام، چرا؟

کانال تلگرام مجاهدین
کانال تلگرام مجاهدین
وحشت رژیم از شبکه‌های اجتماعی آن‌چنان بالاست که با وقاحت از این شبکه‌ها می‌خواهد که با این رژیم همکاری کنند و به نوعی جاسوس این رژیم بشوند.

واقعیت این است که شبکه‌های اجتماعی تحولی عظیم در ارتباطات به‌وجود آورده‌اند و کسی نمی‌تواند در مقابل توفان پیشرفت این شبکه‌ها مقاومت کند

یکی از این شبکه‌های اجتماعی تلگرام است که در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، وجود 40 میلیون گوشی هوشمند به‌کار گیری تلگرام را بیشتر در دسترس قرار داده است.

بر اساس آمار نقل شده توسط رژیم مجموع خطوط واگذار شده (تلفن همراه) تا پایان شهریورماه سال 95 بالغ بر 150 میلیون و 230هزار (یعنی حدود دو برابر کل جمعیت کشور) بوده است. این آمار جزو بالاترین آمارها در دنیا محسوب می‌شود، که علت آن تشنگی جامعه به اطلاعات به روز و موثق می‌باشد، رحمانی فضلی وزیر کشور رژیم اعتراف کرد: «صدا و سیما نیز اثرگذاری‌اش را در جامعه از دست‌ داده است».

خبرگزاری ایسنا گزارش داد که نزدیک به ۱۷۰ هزار کانال فارسی در تلگرام فعالیت دارند و ۱۱ هزار کانال تلگرامی بیش از ۵۰۰۰ عضو دارند. بر اساس آمار از 100 میلیون کاربر پیام‌رسان تلگرام حدود 23 میلیون نفر آن ایرانی هستند.

این میزان استقبال مردم ایران و جوانان از تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، رژیم را به هراس و وحشت انداخته که تلاش کند سایتهای مجاهدین و مقاومت را فیلتر کند، اما همواره در این راه شکست خورده است، در این رابطه یک کارگزار رژیم اعتراف کرد که: «تلگرام با (نظام) ایران همکاری نمی‌کند و فیلترینگ تبدیل به یک شوخی شده است و بایستی در انتخابات آتی منتظر بالاترین تخلفات انتخاباتی باشیم».

خرم‌آبادی دبیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه: «در انتخابات دورهٴ گذشته مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نسبت به سایر انتخابات بیشترین تخلف انتخاباتی رو ما داشتیم مدیران شبکه‌های اجتماعی خارجی حاضر نبودند به ما بگن که این مطلب مجرمانه علیه فلان نامزد انتخاباتی در این فضا منتشر شده با چه آی پی بار گذاری شده که ما بریم با این شخص برخورد کنیم». (شبکه 2 رژیم 12 دی 95)

پاول دوروف مدیر عامل سیستم پیام‌رسانی تلگرام هم گفت که درخواست همکاری مقامهای ایران برای «جاسوسی بر شهروندان» این کشور را رد کرده است، این شبکه الآن رفع فیلتر شده است تا ببینیم فردا چه می‌شود.

اما فی الواقع این همه تلاش رژیم برای فیلتر کردن تلگرام به چه دلیل است و مشکل کجاست؟

واقعیت این است که رژیم به تیزترین شکل خواسته که تلگرام، سایتهای مقاومت ایران و مجاهدین را در تلگرام فیلتر کند، پس نوک قله این وحشت از مجاهدین است، چون 120هزار را اعدام کرده، 30هزار را قتل‌عام کرده تا مردم را از پیشتازشان قطع کند، حالا با فضای مجازی دستگاهش به هم ریخته...

در قدم بعد ترس و وحشتش از موضوعات دیگر است، مثل همین تجمعاتی که با تلگرام مردم به هم وصل می‌شوند و مقابل مجلس ارتجاع و برابر زندان اوین و.. به اعتراض برمی‌خیزند.

بنابراین بی‌دلیل نیست که رژیم مدتهاست کارگروهی را تشکیل داده تحت عنوان تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی که از زمان قیام و در وحشت از قیام 88 تشکیل شد، آیا فی الواقع این کارگروه توانسته به اهدافش در کنترل فضای مجازی دست پیدا کند؟ هرگز؛ بارها مهره‌های رژیم از جمله دبیر همین به‌اصطلاح کارگروه به نام عبدالصمد خرم‌آبادی در مصاحبه‌یی که روز 13دی 95 در همین رابطه داشته به شکست در این زمینه اعتراف کرده‌اند.

ضمن این‌که رژیم بسیاری شبکه اجتماعی راه انداخته، میلیونها دلار هم در این رابطه خرج کرده و ارتش سایبری و غیره درست کرده است، اما هم‌چنان پایش در گل است، چرا که اگر مردم بخواهند حرف سانسور شده و تبلیغات پوچ رژیم را بشنوند که سراغ فضای مجازی رژیم ساخته نمی‌روند و از رسانه‌های رژیم، رادیو تلویزیون و مطبوعاتش می‌شنوند.

واقعیت این است که رژیم شیپور را از سر گشادش می‌زنند. همین دبیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی می‌گوید: «تا زمانی که شبکه‌های اجتماعی خارجی بدون ضابطه در کشور فعالیت می‌کنند شبکه‌های اجتماعی داخلی امکان رشد پیدا نمی‌کنند. مهمترین سرمایه یک شبکه اجتماعی کاربر است. تا زمانی که کاربران ایرانی امکان استفاده از این شبکه‌های با کیفیت خارجی را دارند به شبکه‌های داخلی بدون کیفیت مراجعه نمی‌کنند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb67aeea-b9fe-4ebc-81f9-a383c46d9240"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات