728 x 90

ماورای وقاحت!

آخوند شیاد روحانی
آخوند شیاد روحانی
آخوند حسن روحانی اولین نشست خبری خود را پس از فروریزی یکی از دو ستون اصلی نظام آخوندی، یعنی مدفون شدن رفسنجانی، در روز 28 دی استارت زد. بررسی کوتاه این نشست، از این جهت حائز اهمیت است که به‌خوبی بی‌تعادلی، پریشانی و تشدید نزاع باندهای مافیایی حکومت را نشان می‌دهد. آخوند روحانی تهاجم خود را با نشانه‌روی به سوی خود ولی‌فقیه این‌طور شروع کرد:
«هاشمی… در مسائل بسیار مهم سیاسی با روش اعتدالی و عقلانیت بهترین راه برای اداره کشور را به ما نشان می‌دادند». (ایسنا - نشست خبری آخوند حسن روحانی -۲۸ دی ۱۳۹۵)

دارد می‌گوید در مسائل ”بسیار مهم سیاسی“-که علی‌القاعده ورود به آنها در تیول ولی‌فقیه است- این رفسنجانی بود که بهترین راه برای اداره کشور را به ما نشان می‌داد.

او سپس با دجالگری، به خامنه‌ای و باند او درس اخلاق داد و آنان را نسبت به بداخلاقی‌های در پیش رو نصیحت نمود که: «نکند به‌خاطر برخی مسائل فردی، گروهی و جناحی بخواهیم راستی و درستی و اخلاق حسنه را زیر پا بگذاریم».

اما هنوز حرفش تمام نشده، الگوی اخلاق حسنه-لمپنی! را با لودگی و با طعنه و تکه‌پرانی این‌طور نشان داد:
«انگار برخی می‌خواهند هواپیمای کهنه سوار شوند، خب کهنه‌اش را هم داریم، آنها سوار شوند». و بعد ادامه داد:
«صدا و سیما چون می‌خواهد وقت بیننده‌ها تلف نشود، دائماً صحبتهای من را خلاصه می‌کند!».

«می‌گویند اثرات برجام را نمی‌بینیم، خب عینک بزنید یا درمانی کنید».

از اخلاق حسنه! آخوند روحانی که بگذریم، او در ادامه با توجه به سالگرد امضای جام‌زهر برجام، به این موجود مرده پرداخت و با زرنگی آن را متعلق به ولی‌فقیه دانست و گفت: «برجام به دولت یازدهم و یا به شخص خاصی تعلق ندارد. برجام از آن رهبری مقتدر کشور است». (همان منبع نشست خبری)

یعنی حالا که تق برجام درآمده و کوس رسوایی‌اش در همه جا-حتی در خود باند روحانی هم- به صدا درآمده، می‌خواهد با زرنگی جاخالی بدهد و آن را متعلق به ولی‌فقیه عنوان کند تا به‌زعم خود تیرهای باند مقابل را به خودشان برگرداند.

بعد هم فاتحة برجام را این‌طور خواند که: «… اصلاً از برجام مهم‌تر، موفقیت یک ملت است. ما در اخلاق پیروز شدیم… پایان پرونده برجام به‌معنای موفقیت اخلاقی ملت بزرگ ایران بود».

یعنی دارد می‌گوید که همهٴ آن چیزهایی که در مورد ”گشودن درهای اقتصاد جهانی“ و… از این قبیل لاطائلات گفته، همه‌اش کشک بود و پایان پرونده برجام به‌معنای ”موفقیت اخلاقی“ است. «اخلاق» را هم که دیدیم در همین دو سه جمله پیشین چگونه حسنه بودن آن را معرفی کرد.

اما آخوند روحانی که رویی هم‌چون سنگ پای قزوین دارد، هم‌چنان بر موفقیت این موجود مرده یعنی برجام پافشاری کرد و اظهار کرد: «ما گفته بودیم که تحریم‌ها باید یکباره برداشته شود. خب، همه تحریم‌های هسته‌یی بعد از اجرایی شدن برجام در 27 دی ماه سال گذشته برداشته شد». به این می‌گویند دروغ شاخدار.

وقتی هم که خبرنگار روزنامه حکومتی شهروند از دستاورد برجام برای مردم و فقرا و حاشیه نشینها سؤال کرد، آخوند روحانی با خیالی آسوده گفت: «اگر برجام اجرایی نمی‌شد، کل درآمد نفتی ما امسال ۳۲ الی ۳۳ هزار میلیارد بود، در حالیکه با احرای برجام ۷۰ میلیارد تومان در آمد نفتی را داریم».

یعنی دارد می‌گوید ۷۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان به‌خاطر برجام فقط درآمد نفتی داشتیم. خب این مقدار پول کجا رفت؟ البته، از یکطرف صرف حقوقهای نجومی و اختلاسهای نجومی و از طرف دیگر خرج کشتن مردم سوریه و یمن و.. شد. اما آخوند روحانی وقیح‌تر از آن است که به این موضوع اعتراف کند. در عوض با روش دروغ «گوبلزی» می‌گوید: «۱۱ میلیون حاشیه نشین را ما امروز از آن درآمد نفتی بیمه کرده‌ایم».

باید گفت پس به‌خاطر بیمه شدن همین ۱۱ میلیون حاشیه نشین بود که پدیده ایجاد شده در رژیم غارتگر آخوندی به‌نام «کارتن‌خوابی» به پدیده‌های نوظهور دیگری مثل «گورخوابی» و «توالت خوابی» و زیر پل خوابی» ارتقاء پیدا کرد.

و در پایان با وقاحت تمام هم گفت: «در طول یک سال بیش از ۷۰۰ هزار شغل خالص در کشور ایجاد شده که نظایر زیادی ندارد و تنها ۶ کشور هستند که در این سال‌ها بالای ۶۰۰ هزار شغل به‌طور متوسط ایجاد کرده‌اند».

می‌گویند دروغگو، فراموشکار هم هست، چرا که این آخوند وقیح یادش رفته که چند ما پیش مرکز آمار رژیم اعلام کرد که: «بیکاری در بهار امسال به نسبت سه ماه آغاز سال پیش نزدیک به یک و نیم درصد افزایش یافته است. میزان بیکاری در میان جوانان بسیار شایع‌تر است و شامل حدود یک چهارم آنها می‌شود.»

آری، این وضعیت بهم‌ریختة دولتی است که در واپسین روزهای خود، وضعیت درهم‌شکستهٴ نظام پوسیده‌اش را به نمایش می‌گذارد که اتفاقاً آن نیز در دوران پایانی خود قرار دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d0a7cc5-dba3-48fd-945e-c319a78d23ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات