728 x 90

کولبری، گام نهادن در جاده مرگ

کولبر
کولبر
این کولبر پیر 70ساله نامش کاک خضر است. صورتش آبسه کرده و بارش 120 کیلو است. 120کیلو بار را در مسیری طولانی در برف می‌پیماید و 60هزار تومان می‌گیرد.

هفته گذشته مأموران جنایتکار رژیم در مرز بانه چهار کولبر از هموطنان کرد را دستگیر و آنها را با قساوتی که ویژه نظام ولایت‌فقیه است به داخل دره پرت کردند. یکی از کولبران به نام آزاد قاسمی پدر یک کودک خردسال کشته شد و سه کولبر دیگر به‌شدت زخمی شدند. دو کولبر دیگر که شاهد این جنایت بودند توسط نیروهای سرکوبگر دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند. کارگزاران رژیم خانواده‌های این شش کولبر را نسبت به هر گونه اطلاع‌رسانی در مورد این جنایت تهدید کرده‌اند.

در روزهای ۹و ۱۱بهمن نیز پنج جوان کولبر ۱۸ تا ۲۷ساله بر اثر گرفتار شدن در کولاک یا بر اثر سقوط بهمن در روستاهای پیرانشهر و سردشت جان خود را از دست دادند. شمار دیگری از آنان نیز مجروح شدند که حال دست‌کم دو تن از آنها وخیم است.

کولبری کار طاقت‌فرسا و سختی است که اکثر جوانان کردستان به ناچار و از روی بیکاری با به جان خریدن تمامی خطرهای آن، بدان روی می‌آورند. در میان آنان از نوجوانان 13سال تا مردان 70سال دیده می‌شوند و بین آنان می‌توان جوانان تحصیل کرده‌یی را دید که به‌دلیل عدم موفقیت در پیدا کردن کار به این حرفه روی آورده‌اند.

مطابق معمول رژیم آخوندی به‌دلیل کینه‌یی از مردم مظلوم و ستمدیده ایران به‌خصوص مردم زحمتکش کردستان دارد، به جای این‌که مشکل را ریشه یابی و حل کنند آنها را قاچاقچی و مجرم معرفی نموده و تاکنون تعداد زیادی از این زحمتکشان را به خاک و خون کشیده است. در جایی که بزرگترین قاچاقچی این میهن در زنجیر، خود حکومت آخوندی، بالاخص سپاه ضدخلقی‌اش می‌باشد، آخوندهای مرتجع حتی اجازه کسب لقمه نانی که به‌غایت در حد بخور و نمیر برای این اقشار زحمتکش می‌باشد، نمی‌دهند، و به‌شدت و حدت هر چه تمامتر به مقابه با آنان می‌پردازند.

بر اساس آماری که در سال ۹۴ عبدالحمید زاهدی استاندار کردستان اعلام کرد، نرخ بیکاری در کردستان حدود ۲۸ درصد بوده است. آخوند روحانی در جریان انتخابات در سال ۹۲ در سفر به سنندج خطاب به مردم این شهر گفته بود "وعده می‌دهم در دولت تدبیر و امید منزلت اقوام و اهل سنت به جای اصلی خود بازگردد" به‌دنبال روی کار آمدن دولت او و ادامه روند کشته شدن کولبران کرد به دست نیروهای مرزی، در بهمن ماه سال ۹۲ امید کریمیان نماینده مردم مریوان در مجلس آخوندی خطاب به روحانی گفته بود که "از عدالت اجتماعی‌تان تاکنون کشته شدن شهروندان کرد نصیب ما شده است".

کولبران در مناطق مرزی کردستان علاوه بر در کمین افتادن مزدوران رژیم، بارها قربانی انفجار، در میادین مین به جا مانده از دوران سرکوب نیروهای رژیم در این مناطق شده‌اند. به گزارش سازمانهای مدافع حقوق‌بشر از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۷۰ کولبر در کردستان بر اثر شلیک نیروهای نظامی ایران جان خود را از دست داده و دهها تن دیگر نیز مجروح شده‌اند. به این آمار بایستی دهها نفر دیگر را که سالانه با گرفتار شدن در میدانهای مین جان خودشان را از دست می‌دهند و یا فلج می‌شوند، اضافه کرد. علاوه بر اینها مزدوران تاکنون صدها اسب متعلق به کولبران را نیز با شلیک گلوله از پای درآوردند.

آری بار دیگر صحنه‌یی از جنایت رژیم در منطقه محروم کردستان دیده می‌شود، گویی هر کوی و برزن، در هر عرصه‌یی از زندگی روزمره می‌توان کازار مردم ستمدیده و درد کشیده با آخوندهای دجال را به عینه دید «تقابل گوشت با گلوله».

اما دیر نیست که توسط همین مردم ستمدیده و با همت فرزندان رشیدشان، اشرف‌نشانان، تمامیت این رژیم به زباله‌دان تاریخ فرستاده خواهد شود. به امید روزی که با رساندن مهر تابان مردم ایران به پایتخت شیر و خورشید آزادی و سربلندی به ایران این پاک‌ترین میهن باز گردد.

به امید آن روز
ف-ت آلمان.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56f6005c-1213-45ab-b052-e7aeb8bed156"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات