728 x 90

یک رتبه بالای دیگر برای نظام ولایت!

رزمندگان جبهه بیانون
رزمندگان جبهه بیانون
ایران تحت حاکمیت آخوندها در زمینه خودکشی زنان، در رتبه سوم جهان و رتبه اول خودکشی و خودسوزی در خاورمیانه قرار دارد.

خبرگزاری حکومتی تسنیم در مورد شیوع و گسترش خودکشی در میان زنان از قول یکی از مهره‌های رژیم می‌نویسد: ”آماری که از خودکشی داریم نیز حکایت از آن دارد که زنان سه برابر مردان اقدام به خودکشی می‌کنند اما مردان سه برابر زنان در خودکشی خود موفق هستند، اما اقدام به خودکشی در زنان چند برابر افزایش پیدا کرده است و شاید خودکشی موفق هم به همین میزان افزایش داشته باشد“. (خبرگزاری تسنیم 16بهمن 95)

رئیس سازمان بهزیستی رژیم نیز ضمن ابراز نگرانی از روند افزایشی خودکشی در جامعه، اذعان کرد گرایش خودکشی در میان زنان 2 برابر مردان است. طوری که که از مجموع خودکشی‌های نافرجام در سال گذشته، ۲هزار و ۸۰۰ نفر از این افراد زن و یک‌هزار و ۴۴۰ نفر مرد بودند. (خبرگزاری ایلنا 28مهر 95)

فقر و بحرانهای ناشی از آن عامل موثری در زمینه خودکشی زنان است، زنان نیز همپای مردان با مشکلات زیادی نظیر فقر، اعتیاد، طلاق، بی‌خانمانی، حاشیه نشینی، دست به گریبان هستند.

بیکاری نیز نقش موثری در ایجاد مشکلات اقتصادی و روانی در میان زنان ایفا می‌کند، در حال حاضر گسترش بیکاری در میان زنان به گونه‌یی است که تنها 13 درصد زنان تحصیل کرده وارد بازار کار شده‌اند.

رشد بیکاری در میان زنان آن‌چنان سرسام‌آور و گسترده است که علی ربیعی وزیر کار دولت آخوند حسن روحانی سال گذشته به ناگزیر اعتراف کرد: ”سن زنان سرپرست خانوار پایین آمده و نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان شده است“ .(خبرگزاری ایسنا 22فروردین 94)

رشد پدیده خودکشی در میان زنان با تشدید سرکوب آنها در حاکمیت پلید ولایت‌فقیه ربط مستقیم دارد. چرا که همه روزه زنان میهنمان، در معرض سرکوب مستقیم و غیرمستقیم نیروهای سرکوب و گشتهای محسوس و نامحسوس رژیم قرار می‌گیرند.

در چنین شرایطی است که در ماههای اخیر خودکشی در میان زنان و دختران ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته است:
چهارشنبه 8 دی 95 یک دختر جوان 19ساله در یکی از محلات شمالی شهر سقز از طریق حلق‌آویز کردن خود، خودکشی کرد.

سه‌شنبه 7 دی 95 یک دختر 18ساله کرد از اهالی اشنویه دست به خودکشی زد و جان باخت.

یک زن هموطن کرد که اقدام به خودسوزی کرده بود روز سه‌شنبه 16آذر 95 در بیمارستانی در اصفهان بر اثر شدت جراحات سوختگی متأسفانه جان باخت.

خودکشی یک دختر دانش‌آموز سال پنجم ابتدایی در تهران که خودش را با روسری حلق‌آویز کرد و جان سپرد.

روز سه‌شنبه نهم آذر یک دختر 14سال در شهرستان ممسنی با شلیک گلوله دست به خودکشی زد و جان باخت.

شنبه 17مهر زنی 30ساله در یک حرکت اعتراضی در ملأعام در بلوار کشاورز تهران با ریختن بنزین به روی خود، دست به خودسوزی زد.

خودکشی و مرگ دانش‌آموز دختری در یزد که خود را از آخرین طبقه آپارتمان به پایین پرتاب کرد.

یک زن باردار در پارک شهر فسا خود را به آتش کشید.
و...
خبرگزاری تسنیم 16بهمن 95 با عنوان ”خون بازی دختران فصل جدیدی از آسیبهای اجتماعی در مدارس... “. می‌نویسد: ”دختران دانش‌آموز با تأسی از یکدیگر اقدام به خون‌بازی می‌کنند... با نگاهی به اظهارات این دختران متوجه می‌شویم که بیشتر آنها اقدام به خودکشی کرده‌اند و برخی هم رگ‌زنی را به‌عنوان تهدید به خودکشی کامل انجام داده‌اند“.

با این حال آمار مشخصی از میزان خودکشی و خودسوزی زنان و دختران در شهرهای مختلف در دست نیست تا عمق فاجعه مشخص شود. بهانه حکومت آخوندی برای عدم انتشار آمار واقعی از خودکشی زنان این است که انتشار هرچه بیشتر اخبار مربوط به خودکشی و خودسوزی آنها باعث شیوع بیشتر این امر در جامعه می‌شود!.

بدیهی است که در حاکمیتی که زن‌ستیزی پایه‌ای‌ترین خصیصه آن است و زنان، شهروندان دست دوم تلقی شده و از حقوقشان محرومند، و در حالی‌که فقر و فاقه بیداد می‌کند، نتیجه طبیعی این وضعیت رشد روزافزون خودکشی زنان است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac35bfc1-1d92-462d-8cd4-ac78f057459d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات