728 x 90

ایلام رتبه نخست در خودکشی در کشور

آماربالای خودکشی در ایلام محصول حاکمیت ولایت فقیه
آماربالای خودکشی در ایلام محصول حاکمیت ولایت فقیه
خودکشی چیست؟ خودکشی عبارت است از عمل آسیب رساندن به خود به قصد انهدام نفس. این تعریفی است که دکتر جهانگیر حیدری در یادداشتی به تحلیل وضعیت خودکشی در ایلام پرداخته و ادامه می‌دهد: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی سالانه حدود پانصد هزار نفر با خودکشی جان خود را از دست می‌دهند و خودکشی سیزدهمین علت مرگ در جهان می‌باشد. طبق آمارهای دیگر نیز عیان می‌شود که سالیانه یک میلیون نفر در جهان خودکشی و بیست میلیون نفر اقدام به خودکشی می‌کنند. استان ایلام با 28/94 در هر صدهزار مرگ ناشی از خودکشی، یک منطقه‌ی پرخطر به‌شمار می‌رود و روند این امر نیز روندی فزاینده است، خودکشی در استان ایلام از الگوی خاصی از نظر رده سنی، جنسیت، علل، نوع خودکشی و... پیروی نمی‌کند، به‌صورتی که در هر گروه سنی، زنان و مردان، بنا‌ به علل عاطفی، روانی، شرایط سخت اقتصادی و... دیده می‌شود.

خودکشی در شکل و انواع پرشماری هم‌چون حلق‌آویز نمودن، آتش زدن، خوردن مقادیر زیادی داروهای مختلف، استفاده از سلاح گرم، خوردن سم و... نمود پیدا می‌کند. در ادامه باید اذعان نمود آنچه که ضرورت پرداختن به موضوع خودکشی در استان ایلام را به‌شدت برجسته می‌نماید آن است که خودکشی به هر دلیلی به‌وقوع بپیوندد، به یک اپیدمی و روند دومینووار مبدل گشته است، به‌طوری که پیشینه و تجربه خودکشی در خود و اطرافیان، به افکار عمومی، سایر اقشار، سایر گروه‌های همسال، دوست و... سرایت می‌نماید و موجبات پریشانی افکار و افسردگی عمومی گردیده است که می‌توان این خصلت را یکی از دلایل اصلی خودکشی در استان ایلام دانست.

نتایج تحقیقات مختلف نشان از آن دارد که بیشترین خودکشی منجر به مرگ در گروه سنی 25-16 اتفاق می‌افتد و چنین نتیجه‌یی در تحقیقات مختلف در مورد استان ایلام نیز صدق می‌کند.

حال باید دید که علت واقعی چنین آمار وحشتناکی در این استان محروم چیست؟ چرا بایستی این منطقه در کشور به یغما ‌رفته توسط آخوندهای جنایتکار رتبه اول را در خودکشی به خود اختصاص دهد؟ با نگاهی به وضعیت این استان محروم و بررسی عملکرد آخوندهای سفاک به‌راحتی می‌توان علت را کشف کرد. به گزارش خبرگزاری مهر استاندار ایلام با اشاره به نبود حتی یک سالن سینما در استان گفت: جوانان ایلامی از افسردگی رنج می‌برند و این استان رتبه نخست کشور در آمار خودکشی را دارد. محمدرضا مروارید در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که به ارائه گزارش عملکرد حوزه ورزش و جوانان استان ایلام اختصاص داشت با اشاره به آمار بالای جوانان در این استان افزود: در کنار جوانی استان ایلام، مسأله افسردگی دامنگیر جوانان ایلامی است... آمار بیکاری در استان ایلام ۱۱.۶ درصد است که این میزان برای فارغ‌التحصیلان جوان حدود ۲۳ درصد است. وی تأکید کرد: استان ایلام با ۲۰۰ هزار جمعیت جوان، هیچ سالن سینما ندارد...

در گزارش خبری، ایرنا اعلام کرد بر پایه آمارهای وزارت رفاه، استان ایلام رتبه نخست خط زیر فقر مطلق را در کشور دارد. ایلام همچنین از نظر میزان بیکاری در رتبه‌های نخست قرار دارد.

داریوش قنبری چند سال پیش که نماینده ایلام در مجلس ارتجاع آخوندی بود از بیکاری به‌عنوان یکی از دلایل خودکشی در این استان نام برده بود. به گفته قنبری استان ایلام با کمتر از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، رتبه نخست خودکشی را در ایران دارد، به‌گونه‌یی که تنها در سال ۱۳۸۹ دو هزار نفر در این استان خودکشی کرده‌اند. بیشتر این خودکشی‌ها توسط زنان صورت می‌گیرد. سن خودکشی در استان ایلام کمتر از ۳۰ سال اعلام می‌شود.

بله ملاحظه می‌گردد در مورد علل و ریشه مصائب و معضلات و بدبختی و درد و رنج مردم ایران نیازی به تلاش و سعی ویژه‌یی نیست، بلافاصله می‌توان علت را بدون هیچ شکی در حکومت پلید و فاسد آخوندی جستجو کرد. حکومتی که برای پر کرد جیب خود به صغیر و کبیر رحم نمی‌کند و حاضر است برای بقای ننگین خود ایران و ایرانی را به نابودی کامل برساند. باز هم بایستی به این نتیجه رسید که درد و رنج مردم ایران مگر با سرنگونی تمام و کمال این رژیم خونخوار پایان نخواهد یافت و دیر نیست که توسط همین مردم ستمدیده و با همت فرزندان رشیدشان، اشرف‌نشانان، تمامیت این رژیم به زباله‌دان تاریخ فرستاده شود.

به امید روزی که با رساندن مهر تابان مردم ایران به پایتخت شیر و خورشید آزادی و سربلندی به ایران این پاک‌ترین میهن باز گردد.

به امید آن روز ف-ت آلمان.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89e94cf7-94af-477e-a1a7-335f184df17b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات