میدانیم که یکی از وظایف اصلی «کلیه» در بدن انسان، دفع سموم و تصفیه خون از مواد زائد بدن میباشد. یعنی این عضو کلیدی در بدن، مسئول حفظ سلامتی میباشد. وقتی این عضو کارکرد خود را از دست میدهد، دیگر توان دفع سموم و تصفیهی خون را نخواهد داشت. در همین رابطه «دیالیز» به روش درمانی گویند که در مبتلایان به کلیوی اطلاق میشود. وقتی با افزایش مواد زاید در خون، آثار سمی ایجاد میشود، آنوقت وضعیت عقلانی و روانی این بیماران تغییر میکند و عاقبت دچار گیجی شده و نهایتاً به اغما میروند. بنابراین بیماران دیالیزی بهشدت در معرض عفونتهای شدید قرار دارند و از این زاویه میبایست به سلامت آنها توجه جدی شود.
حال اگر یک جامعه را همانند یک پیکر واحد انسانی در نظر بگیریم، آنگاه با مسامحه میتوان وزارت بهداشت را به مثابهی «کلیهی» آن کشور تلقی کرد. اکنون در نظر بگیرید همین کلیه خود دچار فساد شود، آنگاه این اعضای جامعه هستند که متحمل ضرر و زیان میشوند.
واقعیت این است که فساد مالی مانند سرطان همة اندام نظام چپاولگر آخوندی را فراگرفته است. میزان این فسادها گاه چنان کلان و نجومی است که قابل تصور نیست و از بزرگترین غارتگریها و فسادهای مالی در تاریخ بشر محسوب میشوند. در تاریخ 4 تیر 1395 مؤسسه حکمرانی «بال» مستقر در سوئیس، اعلام کرد که ایران (تحت حاکمیت آخوندها) در میان ۱۵۲ کشور رتبه نخست شاخص پولشویی جهان را داشته است.
اکنون فقط به یک نمونه از فساد وزارت بهداشت در کشور محنتزدهٴ ایران از زبان خود کارگزاران و رسانههای حکومتی توجه کنید:
سایت حکومتی «آمد نیوز» در تاریخ یکشنبه 17بهمن 95 گزارشی دارد با این عنوان:
رسول دیناروند؛ «گلوگاه فساد» چند میلیارد دلاری جبهه پایداری در وزارت بهداشت
«… طی سالهای اخیر ”فساد سیستماتیک“ در تمامی ادارات دولتی کشور نهادینه شده است. یکی از مهمترین ادارات دولتی که فساد زیادی در آنجا وجود دارد، ”معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت“ است که وظیفهی حفظ سلامت و بهداشت میلیونها هموطن ایرانی را عهدهدار است».
«… ”رسول دیناروند“ معاون غذا و داروی وزارت بهداشت است. از فعالیتهای دولتی وی میتوان به معاونت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت نهم، رئیس سازمان غذا و دارو در دولت یازدهم، رئیس کانون بسیج داروسازی جامعه پزشکی اشاره کرد. با وجود مافیای قوی دارو در کشور، این مدیر وابسته به جبهه پایداری با تغییر دولت احمدینژاد ریاست خود در این سمت حساس دولتی را ادامه داد».
«… دیناروند و گروه مافیای وابسته به وی با دریافت باجهای کلان… موجبات ورشکستگی شرکتهای خصوصی را فراهم میآورد».
«… یکی از منابع اصلی درآمد رسول دیناروند و گروه مافیایی وابسته به او، سیستم بیمهیی کشور است. دیناروند با ورود، جابهجایی و حذف اقلام دارویی در لیست داروهای ضروری کشور، … میلیاردها تومان از بیمهها دریافت میکنند».
«… دیناروند و باند مافیایی او پس از سالها فساد کلان مالی و سیستماتیک در بخش دارو، یکسالی است که به فکر دریافت ”سودهای نجومی“ در بخش غذا و تولیدات غذایی افتاده است».
(سایت حکومتی آمد نیوز- 17بهمن 95)
این مربوط به معاون وزیر بهداشت بود. اکنون به جدیدترین نمونه از فساد این وزارت غارتگر آخوندی بپردازیم.
به تازگی این وزارت به عقد قرارداد با شرکتهای خصوصی برای تجهیز و مدیریت بخشهای دیالیز در نقاط مختلف کشور اقدام کرده است. وزارت بهداشت آخوند روحانی برای واگذاری خدمات دیالیز به بخش خصوصی مناقصهای برگزار کرده و به موجب آن انجام دیالیز در کشور را به پنج شرکت خصوصی واگذار کرده است که به ادعای متخصصان «نفرولوژی» نهتنها شرکتهای مزبور صلاحیت ندارند بلکه این مناقصه با ابهامات فراوانی روبهرو است.
(نفرولوژی، فوق تخصص پزشکی است که به بررسی عملکرد کلیه سالم، مشکلات کلیه، درمان مشکلات کلیه و جایگزینی کلیه میپردازد).
روزنامه شرق روز پنجشنبه 5اسفند با عنوان «پشت پرده واگذاری دیالیز چه میگذرد؛ رد پای رانت در یک واگذاری» مینویسد:
«… بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در رابطه با این مناقصه 28 شرکت مورد ارزیابی صلاحیتی قرار گرفتهاند و در نهایت 5 شرکت انتخاب شدند… اولین ایرادی که «نفرولوژی» به این واگذاری میگیرد، این است که هیچکدام از این شرکتها سابقه بخشداری ندارند؛ یعنی اصلاً در حوزه درمان، تخصصی ندارند و در بهترین حالت وارد کننده تجهیزات دیالیز بودند و این واگذاری در واقع یک خطر برای سلامت بیماران است. دومین موضوعی که وجود دارد، مسأله انحصار است… چرا که هیچ شرکت دیگر و حتی هیچ سازمان عمومی دیگر… اجازه ندارند که شرکت دیالیز داشته باشند. این خودش خطر بسیار بزرگی از لحاظ کیفیت درمان ایجاد میکند».
«… شرکتهایی که در این مناقصه برنده شدهاند، هیچ کدامشان پیشینه کار در حوزه دیالیز را ندارند، همچنین قراردادهای طولانیمدت ١٠ساله با این شرکتها در حال بسته شدن است و برای همین، شرکتها اجباری برای ارتقای کیفیت ندارند و چون رقابتی در کار نیست سعی در بهتر کردن کار نمیکنند. در نهایت بیماران این وسط زیان میبینند».
«… مدیر روابطعمومی کنسرسیوم دیالیز تصریح کرد: ”… البته موارد ریزتر و جزئیتری وجود دارد که در جای خودش قابل بررسی است و ما بهعنوان تولیدکننده احساس میکنیم یک رانت واردات سنگین پشت این ماجرا وجود دارد. در واقع پشت این ماجرا فقط استفاده از یک رانت وجود دارد و سود کلانی باید جابهجا شود“ ». (روزنامهی شرق- 5اسفند 95)
آری، آخوندهای دزد حاکم بر میهن که بنیاد حکومتشان بر غارت و چپاول نهاده شده، به هر جنایتی دست میزنند تا جیبهای خود را پر کنند. اما این همة داستان نیست. مردم بهجان آمده از ظلم آخوندی همراه با مقاومت سرفرازشان، سرانجام این رژیم قرونوسطایی را به زیر خواهند کشید و برای همیشه این عفونت تاریخی را از دامان خود پاک خواهند کرد.
ب. بهمنی.
حال اگر یک جامعه را همانند یک پیکر واحد انسانی در نظر بگیریم، آنگاه با مسامحه میتوان وزارت بهداشت را به مثابهی «کلیهی» آن کشور تلقی کرد. اکنون در نظر بگیرید همین کلیه خود دچار فساد شود، آنگاه این اعضای جامعه هستند که متحمل ضرر و زیان میشوند.
واقعیت این است که فساد مالی مانند سرطان همة اندام نظام چپاولگر آخوندی را فراگرفته است. میزان این فسادها گاه چنان کلان و نجومی است که قابل تصور نیست و از بزرگترین غارتگریها و فسادهای مالی در تاریخ بشر محسوب میشوند. در تاریخ 4 تیر 1395 مؤسسه حکمرانی «بال» مستقر در سوئیس، اعلام کرد که ایران (تحت حاکمیت آخوندها) در میان ۱۵۲ کشور رتبه نخست شاخص پولشویی جهان را داشته است.
اکنون فقط به یک نمونه از فساد وزارت بهداشت در کشور محنتزدهٴ ایران از زبان خود کارگزاران و رسانههای حکومتی توجه کنید:
سایت حکومتی «آمد نیوز» در تاریخ یکشنبه 17بهمن 95 گزارشی دارد با این عنوان:
رسول دیناروند؛ «گلوگاه فساد» چند میلیارد دلاری جبهه پایداری در وزارت بهداشت
«… طی سالهای اخیر ”فساد سیستماتیک“ در تمامی ادارات دولتی کشور نهادینه شده است. یکی از مهمترین ادارات دولتی که فساد زیادی در آنجا وجود دارد، ”معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت“ است که وظیفهی حفظ سلامت و بهداشت میلیونها هموطن ایرانی را عهدهدار است».
«… ”رسول دیناروند“ معاون غذا و داروی وزارت بهداشت است. از فعالیتهای دولتی وی میتوان به معاونت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت نهم، رئیس سازمان غذا و دارو در دولت یازدهم، رئیس کانون بسیج داروسازی جامعه پزشکی اشاره کرد. با وجود مافیای قوی دارو در کشور، این مدیر وابسته به جبهه پایداری با تغییر دولت احمدینژاد ریاست خود در این سمت حساس دولتی را ادامه داد».
«… دیناروند و گروه مافیای وابسته به وی با دریافت باجهای کلان… موجبات ورشکستگی شرکتهای خصوصی را فراهم میآورد».
«… یکی از منابع اصلی درآمد رسول دیناروند و گروه مافیایی وابسته به او، سیستم بیمهیی کشور است. دیناروند با ورود، جابهجایی و حذف اقلام دارویی در لیست داروهای ضروری کشور، … میلیاردها تومان از بیمهها دریافت میکنند».
«… دیناروند و باند مافیایی او پس از سالها فساد کلان مالی و سیستماتیک در بخش دارو، یکسالی است که به فکر دریافت ”سودهای نجومی“ در بخش غذا و تولیدات غذایی افتاده است».
(سایت حکومتی آمد نیوز- 17بهمن 95)
این مربوط به معاون وزیر بهداشت بود. اکنون به جدیدترین نمونه از فساد این وزارت غارتگر آخوندی بپردازیم.
به تازگی این وزارت به عقد قرارداد با شرکتهای خصوصی برای تجهیز و مدیریت بخشهای دیالیز در نقاط مختلف کشور اقدام کرده است. وزارت بهداشت آخوند روحانی برای واگذاری خدمات دیالیز به بخش خصوصی مناقصهای برگزار کرده و به موجب آن انجام دیالیز در کشور را به پنج شرکت خصوصی واگذار کرده است که به ادعای متخصصان «نفرولوژی» نهتنها شرکتهای مزبور صلاحیت ندارند بلکه این مناقصه با ابهامات فراوانی روبهرو است.
(نفرولوژی، فوق تخصص پزشکی است که به بررسی عملکرد کلیه سالم، مشکلات کلیه، درمان مشکلات کلیه و جایگزینی کلیه میپردازد).
روزنامه شرق روز پنجشنبه 5اسفند با عنوان «پشت پرده واگذاری دیالیز چه میگذرد؛ رد پای رانت در یک واگذاری» مینویسد:
«… بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در رابطه با این مناقصه 28 شرکت مورد ارزیابی صلاحیتی قرار گرفتهاند و در نهایت 5 شرکت انتخاب شدند… اولین ایرادی که «نفرولوژی» به این واگذاری میگیرد، این است که هیچکدام از این شرکتها سابقه بخشداری ندارند؛ یعنی اصلاً در حوزه درمان، تخصصی ندارند و در بهترین حالت وارد کننده تجهیزات دیالیز بودند و این واگذاری در واقع یک خطر برای سلامت بیماران است. دومین موضوعی که وجود دارد، مسأله انحصار است… چرا که هیچ شرکت دیگر و حتی هیچ سازمان عمومی دیگر… اجازه ندارند که شرکت دیالیز داشته باشند. این خودش خطر بسیار بزرگی از لحاظ کیفیت درمان ایجاد میکند».
«… شرکتهایی که در این مناقصه برنده شدهاند، هیچ کدامشان پیشینه کار در حوزه دیالیز را ندارند، همچنین قراردادهای طولانیمدت ١٠ساله با این شرکتها در حال بسته شدن است و برای همین، شرکتها اجباری برای ارتقای کیفیت ندارند و چون رقابتی در کار نیست سعی در بهتر کردن کار نمیکنند. در نهایت بیماران این وسط زیان میبینند».
«… مدیر روابطعمومی کنسرسیوم دیالیز تصریح کرد: ”… البته موارد ریزتر و جزئیتری وجود دارد که در جای خودش قابل بررسی است و ما بهعنوان تولیدکننده احساس میکنیم یک رانت واردات سنگین پشت این ماجرا وجود دارد. در واقع پشت این ماجرا فقط استفاده از یک رانت وجود دارد و سود کلانی باید جابهجا شود“ ». (روزنامهی شرق- 5اسفند 95)
آری، آخوندهای دزد حاکم بر میهن که بنیاد حکومتشان بر غارت و چپاول نهاده شده، به هر جنایتی دست میزنند تا جیبهای خود را پر کنند. اما این همة داستان نیست. مردم بهجان آمده از ظلم آخوندی همراه با مقاومت سرفرازشان، سرانجام این رژیم قرونوسطایی را به زیر خواهند کشید و برای همیشه این عفونت تاریخی را از دامان خود پاک خواهند کرد.
ب. بهمنی.