728 x 90

جنگ انتخابات؛ اعتراف به نفرت عمومی و شرایط وخیم اقتصادی

انتخابات رژیم
انتخابات رژیم
در دعواهای باندی بر سر کرسی ریاست‌جمهوری اعتراف به نفرت عمومی جامعه از نظام و شرایط وخیم اقتصادی-اجتماعی ادامه دارد. هر باند گوشه‌یی از کارنامه دیگری را رو می‌کند. از جمله پاسدار قالیباف روز 26 فروردین هنگام ثبت نام در این نمایش اذعان کرد: «آقای روحانی از بهتر شدن وضعیت اقتصادی می‌گویند اما اگر ایشان پای خود را از درون اتاقشان بیرون بگذارند و در میان مردم بروند از واقعیتهای ملموس درون جامعه تصویر دقیق‌تری پیدا می‌کنند. و برایشان روشن می‌شود که تنها ۴درصد جامعه از وضع موجود رضایت دارند. واقعیت این است که اقشار مختلف از این‌که واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند یا کارگران خود را به اجبار کاهش می‌دهند بسیار ناراضی اند». (خبرگزاری حکومتی پارس – 26 فروردین)

کیهان خامنه‌ای نیز با اشاره به ترفندهای انتخاباتی باند حسن روحانی در تیتر اول خود نوشته است: دولت نجومی‌ها شب انتخابات یاد محرومان افتاد! و در مطلب دیگری تحت عنوان «بازی تازه دولت با آمار» از جمله نوشت: «بازی با عنوان «متوسط درآمد» در حالی است که برخی کارگران حقوق 700 تا 900هزار تومانی می‌گیرند و در مقابل، دارندگان حقوق‌های نجومی از درآمدهای 50 تا 250 میلیون تومان (و پاداش‌های چند برابر این رقم) برخوردار بوده‌اند. همچنین حداقل 12 درصد جمعیت بیکار بوده و فاقد کمترین درآمد می‌باشند». (کیهان خامنه‌ای 27 فروردین 96 ستون اخبار ویژه – بازی تازه دولت با آمار)

روزنامه حکومتی وطن امروز متعلق به بذرپاش از کاندیداهای باند موسوم به جمنا به‌نقل از جمعی از متخصصان نفت، در آستانه سفر تبلیغاتی آخوند روحانی به عسلویه خبر از «افتتاح دستاوردهای سابق توسط حسن روحانی» داده و در مطلب دیگری با عنوان «رکوردهای روحانی» اذعان کرده است: «‌ در دولت اعتدال اما رکوردهایی زده شد که بعید است آثار شوم آن، به این زودی‌ها از بین برود! در ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان، رکورد فساد زده شد... دولتی که از فرط کهولت و خستگی، اساساً حال تصمیم‌گیری در حوزه اقتصاد و معیشت را ندارد! در آخرین نمونه، همین دیروز رئیس‌کل بانک مرکزی در اظهارنظری مضحک مدعی شد «بانک مرکزی فعالیت مؤسسات اعتباری دارای مجوز را هم تضمین نکرده است»! (روزنامه حکومتی وطن امروز 27 فروردین 96)

در مقابل یک روزنامه باند روحانی خبر از «رشد 800درصدی قیمت نان» در دولت پاسدار احمدی‌نژاد را داده و افزوده است: «دولت احمدی‌نژاد در قالب اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، به یکباره دست به افزایش حدود ۴۰۰ درصدی قیمت حامل‌های انرژی پس از پنج سال تثبیت قیمت زد؛ رفتاری که اقتصاد کشور را با چالشی قابل ملاحظه همراه کرد». (روزنامه حکومتی آرمان 27 فروردین)

شرق روزنامه باند روحانی27فروردین 96 نیز بدون اسم آوردن از خامنه‌ای و آخوند رئیسی گماشته‌اش در آستان قدس رضوی، توجهات را به درآمدهای نجومی آستان قدس که معلوم نیست کجا خرج می‌شود جلب کرده و از جمله نوشته است: «وقتی سخن از درآمد پیش می‌آید، خیلی‌ها منتظرند با اعداد و ارقام و میزان دریافتی‌ها روبه‌رو شوند، مخصوصاً درآمدها و ثروت آستان قدس رضوی که در اذهان بسیاری از مردم، اعداد و ارقامی واقعاً نجومی است. اما نه‌تنها نگارنده که بیشتر علاقه‌مندان، هیچ اطلاع نزدیک به واقعیتی از آن ندارند... آستان قدس رضوی، موقوفات بسیار زیادی دارد. نزدیک به نیمی از زمینهای کلان‌شهر مشهد، قسمت اعظم زمینهای شهر‌های چناران و سرخس و فریمان و دیگر شهرستانهای استانهای سه‌گانه خراسان از یک طرف و اراضی و مستغلات و منابع درآمدی وقف، شامل املاک مزروعی، اراضی شهری، جنگل و مرتع، مغازه، منزل، اتومبیل، سهم کارخانه، بیمارستان، قنات، چاه آب و... در شهرستانهای متعدد کشور هم‌چون: اصفهان، تبریز، کرمان، سیرجان، رفسنجان، گرگان، ساری، چالوس، ورامین، تهران، کرج، گرمسار، قزوین، بم، رشت، لاهیجان، لنگرود، یزد، راور، شوشتر، شیراز، نیریز و... و در کشورهای سوریه، آذربایجان، افغانستان، هندوستان و... وقف امام رضااست».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/965c45d2-f30c-40b3-afe4-4cb2769e2653"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات