728 x 90

داستان دعوای ”سایه جنگ ”!

آخوند حسن روحانی و خامنه ای
آخوند حسن روحانی و خامنه ای
دفاع اصلی روحانی از برجام این است که برجام هیچ کاری که نکرده باشد، سایهٴ جنگ را از سر کشور دور کرده، روز 10اردیبهشت خامنه‌ای به صحنه آمد و این حرف را رد کرد و گفت نخیر! سایهٴ جنگ را «مسئولان» رفع نکردند، بلکه حضور مردم رفع کرد؛ این حرف زنجیره‌یی از بگو مگو بین باند خامنه‌ای و باند روحانی را به‌دنبال داشت که نگاهی به آنها عمق شکاف در رأس رژیم را تا حدودی نشان می‌دهد:
صادقی عضو مجلس ارتجاع 14اردیبهشت: «این مردم بودند که توانستند سایه جنگ را از کشور دور کنند و نیز این مردم بودند که به آقای روحانی رأی دادند».

سایت حکومتی فرهنگ نیوز 17اردیبهشت: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و کاندیدای پوششی حسن روحانی که گفته بود «همان‌طور که رهبری فرمودند حضور مردم بود که در سال 92 سایه تهدیدها را از کشور کوتاه کرد.»

آری، باند روحانی برای مقابله با این حرف خامنه‌ای آمدند و گفتند که درست است که حضور مردم سایهٴ جنگ را دور کرد، اما به این صورت که مردم در سال92 به روحانی رأی دادند و روحانی هم سایهٴ جنگ را دور کرد و این حرف را آن قدر تکرار کردند که خامنه‌ای مجبور شد دوباره به صحنه بیاید و روی حرف قبلیش تأکید بکند.

کیهان خامنه‌ای 18اردیبهشت: «رهبر انقلاب در خصوص این سخن که حضور مردم تضمین‌کننده امنیت و رفع‌کننده سایه جنگ است فرمودند: من این را می‌گویم نیایند حرفی را که بنده به صراحت بیان کردم تحریف کنند و بگویند مراد فلانی این است که حضور مردم دولتی را سر کار می‌آورد، که آن دولت... نه آقا؛ دولتها تأثیری ندارند».

خبرگزاری حکومتی بسیج 18اردیبهشت: «سؤال پیش آمد که چه کسانی سخنان صریح هفته قبل رهبر را تحریف کرده‌اند که ایشان لازم دیده‌اند تذکر علنی بدهند».

سایت حکومتی هم اندیشه 17اردیبهشت: «چه کسانی سخنان رهبری را تحریف کردند؟».

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور چند روز پیش گفته بود: «درست است که رهبری فرمودند این ملت بود که سایه جنگ را از سر کشور برطرف کرد، اما ملت با انتخاب ابزار درست این کار را کرد. یعنی انتخاب رئیس‌جمهوری و دولتی که بداند با دنیا چطور باید حرف بزند.»

سایت حکومتی خبرنگاران جوان 18اردیبهشت: «فاطمه هاشمی» در روزهای گذشته گفت: «همان‌طور که رهبری در بیانات خود اعلام کردند مردم سایه جنگ را از سر کشور دور کردند. مردم به طریق اولی این کار را با انتخاب آقای روحانی به سرانجام رساندند».

سایت حکومتی تهران نیوز 18اردیبهشت: «در حقیقت این افراد و رسانه‌ها به‌صورت گزینشی و هدفمند و البته خنده‌دار لقمه را دور سر چرخانده تا به همان چیزی که می‌خواستند برسند و آن این‌که حضور مردم در انتخابات ۹۲ سایه جنگ را از کشور دور کرد، چون به حضور حسن روحانی در پست ریاست‌جمهوری و سپس برجام منتهی شده است!»،

به این ترتیب یک بار دیگر شدت ضعف و طلسم‌شکستگی خامنه‌ای و این‌که او نه به‌عنوان ولی‌فقیه در ورای باندها، بلکه عملاً در موضع سردستهٴ باند خودش قرار دارد و در نتیجه حرفی که می‌زند و موضعی که می‌گیرد، نه تنها موجب همگرایی و تخفیف جنگ و تضاد در رژیم نمی‌شود، بلکه جنگ و دعوای درون رژیم را تشدید می‌کند و به آن دامن می‌زند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6187ae4d-975b-4ce8-b2eb-e110ae578e90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات