728 x 90

دانشگاه آزاد؛ عرصه‌ای دیگر از غارت و چپاول

دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه آزاد اسلامی
همزمان با با بالا گرفتن جنگ و جدال میان باند‌های حکومتی بر سر کرسی ریاست‌جمهوری در نظام آخوندی، شاهد بیرون زدن هرچه بیشتر ابعاد فساد، غارت و چپاول در دیکتاتوری ولی‌فقیه می‌باشیم و باندهای حکومتی، دست یکدیگر را در این زمینه هرچه بیشتر رو می‌کنند.

هنوز 15روز از اعترافات سران رژیم به چپاول و دزدیهای سران حکومت در نمایش به‌اصطلاح انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم نگذشته است که نمونه دیگری از فساد در رژیم غرق در بحران و فساد ولایت، در جنگ و جدال باندی، توسط علی اکبر ولایتی گماشته تازه بخدمت گرفته ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد پرده‌برداری شد.

ولایتی در مصاحبه با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم 9خرداد 96 در دفاع از عزل و نصبهای باندهای حکومتی در دانشگاه آزاد که توسط شخص او انجام گرفته است این چنین اعتراف می‌کند: «پس از انتصاب اینجانب... به‌عنوان رئیس هیأت مؤسس و انتخاب من به‌عنوان رئیس هیأت‌ امنا، در مسائل متعدد و پیچیده وارد شدم، که این مسائل شامل فسادهای مالی نیز می‌شد. ابتدا تلاش من بر آن بود که به‌صورت مسالمت‌آمیز این معضلات حل شود، لذا به آقای میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابت فسادهای مالی موجود در دانشگاه آزاد تذکراتی داده شد. این فسادهای مالی از زمان حیات مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح شده بود.

در این میان بخشی از مشکل اصلی به دخالت فرزندان آقای میرزاده در امور دانشگاه آزاد و دخالت آنها در انعقاد قراردادهای مالی کلان است که اسناد همه اینها موجود است، حتی اظهارات بعضی از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد موجود است که با امضاء و خط خود در این‌ باره نوشته‌اند. مثلاً فرزند آقای میرزاده از برخی رؤسای واحدها خواسته است که با شرکت خاصی قرارداد انعقاد کنند و آن فرد زیر بار نرفته و مغضوب آقای میرزاده قرار گرفته است. گزارشهای متعدد و مستدل مبنی بر این فسادها موجود است... از جمله این قراردادها شراکت در یک کارخانه داروسازی به‌مبلغ بیش از دویست میلیارد تومان بود که به‌محض اطلاع گفتم که باید متوقف شود».

ولایتی در یک نمونه دیگر از فساد موجود در دانشگاه آزاد این‌گونه پرده‌برداری کرد: «زمینی را به‌مبلغ بیش از 50میلیارد تومان برای پارکینگ دانشگاه از یک خانواده خاص و مقیم خارج کشور خریداری نماید. او با آنها وارد معامله می‌شود و پس از چانه‌زنی بسیار این مبلغ را به 36میلیارد تومان کاهش می‌دهد، در این میان از سوی وکیل آن خانواده به او پیشنهاد می‌شود که 10درصد معامله را به‌عنوان رشوه بگیرد و به همان مبلغ بیش از 50میلیارد رضایت بدهد، که وی زیر بار نمی‌رود و معامله را لغو می‌کند. حال بگذریم از اینکه؛ دانشگاه آزاد اسلام‌شهر آیا به چنین زمینی در این مقیاس و با این قیمت آن هم برای پارکینگ نیاز دارد یا نه؟!».
ولایتی سپس ادامه می‌دهد: «در طول 35سال گذشته هیچ حسابرسی مستقلی از دانشگاه آزاد صورت نگرفته بود و هرچه بوده حسابرسی داخلی بوده است، این اقدام را انجام دادیم تا جلوی مفسده‌های مالی گرفته شود. در همان ابتدای نصب حسابرسی «مفید راه‌بر» موارد زیادی از اشکالات مالی مطرح شده است. روز گذشته نیز آقای نادریان رئیس حسابرسی «مفید راه‌بر» با نشان‌دادن تعدادی اسلاید از وجود اختلالات مالی بسیاری در دانشگاه آزاد گزارش داد. ان‌شاءالله نتیجه حسابرسی‌های مفید راه‌بر به قوه قضاییه تحویل داده خواهد شد. بودجه دانشگاه آزاد از شهریه دانشجویان که اغلب آنها از قشر مستضعف هستند فراهم می‌شود و حیف و میل آن گناهی نابخشودنی است».

این اعترافات گماشته ولایت‌فقیه در دانشگاه آزاد، اوج تازه‌یی به درگیریهای باندی و عزل و نصبها در دانشگاه آزاد بخشید تا آنجا که آخوند محمد محمدیان سرکرده ولی‌فقیه ارتجاع در دانشگاهها ضمن دفاع از برکناری پسر رفسنجانی و میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در مصاحبه با خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس 9خرداد 96 با حمله به آخوند حسن خمینی که به عزل و نصبها در دانشگاه آزاد توسط باند خامنه‌ای اعتراض کرده بود و از آخوند روحانی خواسته بود در این مسأله دخالت کند پاسخ داد و گفت: «جلسه‌یی که منجر به عزل رئیس دانشگاه آزاد و معرفی سرپرست موقت برای این دانشگاه بود از معدود جلساتی بود که با حضور تمامی اعضاء هیأت‌ امنا و از جمله شخص سید حسن خمینی تشکیل شده بود. وقتی برای استعفای میرزاده رأی‌گیری شد، هفت نفر از نه نفر اعضای هیأت‌امنا حضور داشتند و آقایان سید حسن خمینی و حمید میرزاده رأی ندادند و پنج نفر دیگر رأی دادند. سید حسن اعتراض کردند که شما فقط برای استعفا رأی‌گیری کردید ولی برای عزل رئیس دانشگاه در صورتی که استعفا نداد رأی‌گیری به‌عمل نیامد! ولایتی بلافاصله برای عزل رئیس دانشگاه در صورتی که استعفا ندهد درخواست رأی کرد که آن هم با پنج رأی به تصویب رسید. در اینجا سید حسن که بسیار عصبی شده بودند با حالت قهر جلسه را ترک کردند و به‌دنبال ایشان میرزاده نیز با گفتن این سخن که از فردا در دانشگاه حاضر نخواهم شد، جلسه را ترک کردند».

سرکرده باند ولی‌فقیه در دانشگاهها در ادامه اضافه کرد: «جای بسیار تعجب است که سید حسن خمینی که حداقل در عزل و نصب سه رئیس دانشگاه آزاد در زمان مرحوم رفسنجانی حضور داشت و کمترین اعتراضی نکرد، اکنون که به‌صورت کاملاً قانونی و مطابق اساسنامه رئیس دانشگاه برکنار و سرپرست قانونی به جای وی انتخاب شده است، لب به اعتراض می‌گشاید! ای کاش حداقل یکبار اساسنامه دانشگاه آزاد را مطالعه می‌کردند!».
آخوند محمدیان در ادامه درباره عزل یاسر هاشمی، پسر رفسنجانی از مسئول دفتری هیأت‌امنای دانشگاه آزاد، به غارتگریهای باند رفسنجانی در این دانشگاه پرداخت و گفت: «ما در این چند سالی که عضو هیأت ‌امنا بودیم متوجه نشدیم که نقش یاسر هاشمی در تشکیل جلسات هیأت‌ امنا و محتوای آن چیست؟ در حالی که برای این مسئولیت بیش از بیست نفر نیرو و یک ساختمان مجلل و وسیع در نیاوران در اختیار ایشان بود و از مقدار بودجه‌یی که برای این دفتر اختصاص می‌یافت خبر نداریم».

در ادامه این جنگ و جدال باندهای فاسد حکومتی بسیج ضددانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز وارد شد و در توضیح تصفیه حسابهای اخیر باندها حکومتی اضافه کرد: «این دانشگاه همواره از وجود جریانی که در تمام شئونات دانشگاه حضور داشتند، رنج می‌برد. این جریان با رانت و رابطه بر امورات اقتصادی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه تسلط داشته است. متأسفانه نظارتی هم بر این دانشگاه نبود. هیأت ‌امنایی فرمایشی به‌عنوان هیأت‌ امنا و هیأت مؤسس بر مسائل دانشگاه نظارت می‌کرد و بقیه به‌دنبال اجرا کردن فرمایشات یک شخص بودند... .. دانشگاه آزاد اسلامی نمونه کوچک و به عبارتی مشت نمونه ‌خوار مدل مدیریتی اعتدال‌گرایان و تکنوکراتهای توسعه‌گرا در کشور است که بوی فساد ناشی از آن به مشام تمام محصلین، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی رسیده و تشت رسوایی تفکر منحرف و غیر انقلابی پدرخوانده‌های فقید را از بام انداخته است».

ذکر این نکته ضروری است که دانشگاه آزاد به‌اصطلاح اسلامی در یک دهه گذشته همواره صحنه رو در رویی و جنگ و جدالهای باندهای فاسد آخوندی بوده است. چرا که ارزش مالی سرمایه‌های دانشگاه آزاد، نزدیک به 300هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود و در سرتاسر ایران و حتی در کوچک‌ترین شهرها شعبه دارد که خود زمینه‌ساز افزایش نقش باندهای حکومتی در غارت هر چه بیشتر می‌باشد. همین جا ذکر این نکته ضروری است که دانشگاه آزاد در سال 61 در راستای غارت هر چه بیشتر دانشجویان و سرپوش گذاشتن بر تضادهای داخلی حاکمیت آخوندها توسط رفسنجانی تأسیس شد و بهمین دلیل تا اواسط دهه هشتاد در تیول رفسنجانی و باند او قرار داشت اما با وارد شدن پاسدار احمدی‌نژاد در رأس حاکمیت و به‌عنوان رئیس‌جمهور نظام جنگ و جدال باندهای آخوندی بر سر غارت هر چه بیشتر از این دانشگاه شدت گرفت. اوج این جنگ و جدال میان باندهای فاسد حکومت آخوندی به دولت دهم، پاسدار احمدی‌نژاد بر می‌گردد که در نتیجه آن سرانجام عبداله جاسبی در اسفند سال ۹۰وابسته به باند رفسنجانی از ریاست این دانشگاه برکنار و فرهاد دانشجو از باند خامنه‌ای جایگزین او شد.

این جایگزینی آن زمان صورت واقعی به خود گرفت که قبل از آن و در سال ۱۳۸۹ علی اکبر ولایتی به‌عنوان عضو هیأت مؤسس دانشگاه همراه با سه نفر دیگر به اعضای این هیأت اضافه شدند تا ولی‌فقیه رژیم بتواند با ورود خود اساسنامه دانشگاه آزاد و در نهایت رئیس آن را تغییر دهد.

اکنون پس از مرگ اکبر هاشمی رفسنجانی، مهره‌های تعیین‌کننده در مدیریت این دانشگاه یکی پس از دیگری توسط باند خامنه‌ای غربال می‌شوند. به‌نحوی‌که بعد از حمید میرزاده، که سه ماه زودتر از پایان دوره مدیریتش توسط ولایتی کنار گذاشته شد، نوبت به یاسر رفسنجانی به‌عنوان ریاست دفتر هیأت ‌امنای دانشگاه آزاد و رسانه‌های وابسته به آن هم رسیده است.

با این توضیحات به‌خوبی روشن می‌شود که آن چه همواره مورد کشمکش دو باند برای تصاحب و قبضه کردن بوده است صرفاً یک، دعوای سیاسی و جناحی صرف نیست بلکه خود زمینه‌ای برای غارت هر چه بیشتر 300هزار میلیارد تومان ثروت این دانشگاه توسط باند غالب می‌باشد تا به این ترتیب شکست خودش در انتخابات را نیز تا حدودی جبران کرده باشد.

ذکر تنها چند نمونه از اعترافات رسانه‌های رژیم به‌خوبی عمق فساد و جنگ و جدال‌های افزایش یابنده میان آنها بعد از انتخابات به‌اصطلاح ریاست‌جمهوری را برملا می‌کند:
- روزنامه حکومتی جوان 5اردیبهشت ۹۶ وابسته به باند خامنه‌ای در ادامه جنگ و دعوای باندهای حکومتی بر سر ریاست دانشگاه آزاد، با اشاره به برکناری حمید میرزاده از ریاست دانشگاه پرده از پرداخت حقوقهای نجومی به روسای دانشگاههای وابسته به دولت آخوند روحانی برداشته و این‌گونه اعتراف می‌نماید: «طی روزهای اخیر زمزمه‌هایی جدی درباره تخلفات مالی گسترده و اقدامات جناحی سیاسی رئیس برکنار شده دانشگاه آزاد شنیده می‌شد. افزایش بی‌رویه شهریه‌ها حتی شهریه ثابت، رشد بی‌قاعده واحدهای دانشگاهی و افزایش رشته محل‌ها، راه‌اندازی چندین و چند کد رشته بدون مجوز از جمله مشکلات دانشگاه آزاد در حوزه آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی است.

در کنار تمام اینها فعالیت‌های سیاسی و صرف هزینه‌های میلیاردی نظیر تأسیس تله‌کابین در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد در شمال تهران برای استفاده افراد خاص، دخالت اثبات شده این نهاد در فعالیت‌های سیاسی و مدارکی از دریافت‌های ۳۰، ۴۰تا ۱۰۰میلیونی برخی مدیران از تخلفات دیگر این دانشگاه است».

-روزنامه حکومتی موسوم به همدلی 8خرداد 96 وابسته به باند رفسنجانی تحت عنوان هاشمی زدایی از دانشگاه آزاد می‌نویسد: «دانشگاه آزاد اسلامی که بدون تردید با نام آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی عجین شده است، پس از درگذشت پدر معنوی‌اش روزگاری را سپری می‌کند که نشان می‌دهد کم‌کم آثار و نشانه‌های منتسب به هاشمی در حال پاک شدن از موجودیت این دانشگاه فراگیر است.
این دانشگاه که در زمان احمدی‌نژاد نیز یکی از اهداف حلقه اطرافیان رئیس دولتهای نهم و دهم بود، برای مدتی نیز یکی از اطرافیان احمدی‌نژاد را در رأس خود تجربه کرد، اما پس از پایان دولت احمدی‌نژاد هیأت‌امنای این دانشگاه، یکی دیگر از نزدیکان رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را به ریاست انتخاب کردند تا دانشگاه آزاد روزگار آرام‌تری را سپری کند.
اما تقریباً سه ماه و نیم پس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حمید میرزاده که یکی از معتمدین وی بود، نیز از ریاست دانشگاه برکنار شد... اکنون یک ماه پس از آن برکناری، خود یاسر هاشمی نیز برکنار شد تا چرخه هاشمی‌زدایی از این دانشگاه بزرگ تکمیل شود. به نظر می‌رسد که اگر ‌چه علی‌اکبر ولایتی یکی از نزدیکان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده و توسط وی به ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شد، اما به تدریج نزدیکان رئیس فقید هیأت‌ امنا را برکنار کرده و پروژه ‌هاشمی‌زدایی در این دانشگاه بزرگ در حال تکمیل شدن است».

روزنامه حکومتی موسوم به روز نو 13خرداد 96 تحت عنوان مخالفان هاشمی در دانشگاه آزاد به برملا کردن چهره ولایتی بعد از مرگ رفسنجانی و تغییرات رویکردی می‌پردازد و می‌نویسد: «مساله‌ای که بسیار عجیب به نظر می‌رسد رویکرد علی اکبر ولایتی به‌عنوان رئیس هیأت‌امنای دانشگاه آزاد است. او که همواره یکی از چهره‌های نزدیک به مرحوم هاشمی بود و اکنون نیز بر کرسی او تکیه زده است، وجه دیگری از خود را نشان داده و تصمیماتی برخلاف مواضع آیت‌ا... هاشمی می‌گیرد. امروز ولایتی به یک معما برای سیاسیون بدل شده است».

این منبع در ادامه با اشاره به تصفیه حسابهای گسترده روزهای اخیر در دانشگاه آزاد که از طرف ولایتی صورت می‌گیرد می‌نویسد: «سه رسانه با نام‌های خبرگزاری آنا، روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری ایسکانیوز ذیل دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارند که رویکردهای این سه رسانه در سال‌های اخیر، رویکردی موافق دولت بوده و به نظر می‌رسد این موضوع به مذاق برخی مدیران دانشگاه آزاد خوش نمی‌آمد و آنها ترجیح می‌دادند که این سه رسانه نیز به رسانه‌های زنجیره‌یی مخالف دولت اضافه شوند. در فقدان آیت‌ا... هاشمی، فرصت را مغتنم شمردند که مدیران این سه رسانه را نیز تغییر دهند. دو روز پیش از آن نیز، یاسر هاشمی، فرزند آیت‌ا... هاشمی را از سمت ریاست دفتر هیأت ‌امنای دانشگاه آزاد عزل کردند که این خبر نیز با انتقادات بسیاری همراه بود. روز پنجشنبه گذشته اعلام شد که مدیران سه رسانه دانشگاه آزاد عزل شده‌اند و همان روز نیز، مراسم تودیع و معارفه این سه مدیر برگزار شد. تا پیش از مراسم تودیع و معارفه نیز هیچ‌کس حتی خبرنگاران این سه رسانه از مدیران جدید اطلاعی نداشتند و کسی نمی‌دانست که مدیران جدید چه افرادی هستند. این خبر به سرعت در شبکه‌های مجازی پیچید. افکار عمومی جویای علت برکناری این سه مدیرعامل شد و نحوه انتخاب مدیران جدید نیز مورد نقد قرار گرفت».

واقعیت این است که جای سالمی در این رژیم ضد‌مردمی و غارتگر وجود ندارد و هر جا دست گذاشته شود، تعفن فساد و غارتگری بیداد می‌کند و روشن می‌شود که تار و پود نظام ولایت با جرثومه فساد تنیده شده است بنابراین مبارزه با این فاسد نهادینه، تنها از طریق نفی کلیت این نظام میسر است، مساله‌ای که مردم و مقاومت مردم ایران به آن همت گماشته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58dfc552-a679-4754-8a26-dacd083f978a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات