728 x 90

محیط‌زیست، بی‌آبی و مافیای آب

تخریب محیط‌زیست مازندران به‌خاطر آب‌گیری سدگلورد
تخریب محیط‌زیست مازندران به‌خاطر آب‌گیری سدگلورد
عوامل رژیم با آبگیری سد گلورد در مازندران باعث زیر آب رفتن ۵۰۰هکتار زمین زراعی و قطع ۲۵ تا ۳۰هزار درخت جنگلی در محل مخزن سد شد.

به گفته متخصصان محیط‌زیست هیچ کارتل یا مافیایی از مافیای آب در ایران خطرناکتر نیست.
 خشک شدن مراتع، کارکرد مافیای آب
           خشک شدن مراتع، کارکرد مافیای آب
 
لازم به ذکر است که در همین زمینه سایت &#۳۹;ایانا&#۳۹; نیز در گزارشی با آبگیری سد گلورد، آبشار اسپه‌او که جاذبه گردشگری این منطقه به‌شمار می‌رود نیز زیر آب خواهد رفت.

بنابراین گزارش رژیم برای تخریب خانه روستاییان به آنها وام ۱۰میلیون تومانی پرداخته است ولی زمینهای کشاورزی که منبع درآمد آنهاست، همراه با خانه‌هایشان به زیر آب خواهد رفت.
 قطع درختان، کارکرد مافیای آب
          قطع درختان، کارکرد مافیای آب
 
با آبگیری“سد گلورد ”حدود ۵۰۰هکتار اراضی زراعی کشاورزان زیر آب خواهد رفت. قطع حدود ۲۵ تا ۳۰هزار درخت جنگلی که در محل مخزن سد واقع شده‌ نیز آغاز شده است.

 خشک شدن مراتع، کارکرد مافیای آب

        خشک شدن مراتع، کارکرد مافیای آب
 
بیشتربخوانید:
 

زیست بوم ایران در پرتگاه نابودی!

بی‌تردید دردناکترین فصل حاکمیت چپاول و غارت ولایت‌فقیه در میهن اشغال شده اختصاص به نابودی و انهدام محیط‌زیست ایران داشته و دارد چرا که هستی و حیات کنونی و آینده کشور را در معرض نابودی قرار داده است.

سیاستهای به‌غایت ضدملی و ضد‌مردمی باندهای غارتگر مافیای آب آخوندی چنان زیست بوم ایران را در پرتگاه نابودی قرار داده است که رسانه‌های رژیم در توصیف ابعاد عظیم فاجعه و بی‌کفایتی کارگزاران حکومت می‌نویسند: «اینها اصلاً کاری نمی‌توانند انجام دهند. یعنی مملکت ما از ۶سال پیش وارد فاز بحران مدیریتی شده و چیزی نیست که الآن بیایند و کاری انجام دهند. دیدگاه کلان توسعه در ایران همه‌ در حد توسعه‌های بدون مطالعه بوده است. بنابراین اگر بخواهند ترمز این قطار را بکشند تا به جای اولیه برگردد حداقل ۳۰سال طول می‌کشد. به شرطی که از الآن برنامه‌های درست اجرا شود. در نتیجه روی کارآمدن یک دولت یا یک شخص نمی‌تواند دردی را دوا بکند و مطمئناً به نتیجه نخواهد رسید. در واقع سیاستهای کلی نظام باید تغییر کند و آن هم مبنا قرار گیرد».
 

۹۵درصد مساحت اصفهان درگیر خشکسالی بلندمدت است

وضعیت خشکسالی هم‌چنان در استان اصفهان ادامه دارد به‌طوری‌ که ۹۵درصد مساحت اصفهان درگیر خشکسالی بلندمدت است.
خبرگزاری حکومتی ایسنا روز 11مرداد 96 به‌نقل از یک مقام حکومتی در هواشناسی اصفهان نوشت: «وضعیت خشکسالی درازمدت (هیدرولوژیکی) در استان اصفهان منجر به‌وقوع خشکسالی بسیار شدید در شهرضا، مبارکه، نجف آباد، کاشان، شاهین شهر، میمه، گلپایگان و تیران و کرون می‌شود».

وی افزود: «تنها در پنج درصد مساحت استان وضعیت بارش‌ها مناسب است. 11درصد مساحت استان به‌لحاظ خشکسالی درازمدت خفیف، 48درصد متوسط، 30درصد شدید و 6درصد بسیار کم است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5de6eddf-43cb-4b4a-be69-5b1b09bfdff9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات