728 x 90

کابوس «شقه» و «زنگ خطر اساسی»

زنگ خطر اساسی
زنگ خطر اساسی
در حالی که رسانه‌های حکومتی پر است از خبرهای آویختن روحانی، ظریف و لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع به مهمانهای خارجی نمایش تحلیف، برای زنده کردن «برجام» و شل کردن حلقه تحریمها، تاج‌زاده معاون وزارت کشور آخوند خاتمی نیز با سوز و گداز دیرهنگام بعد از ۳۶روز از برگزاری اجلاس بزرگ مقاومت ایران در پاریس نوشته است: «تلاش گردانندگان همایش آن بود که هویت و حقانیت خود را از اثبات «نمایشی» بودن انتخابات در ایران و «پوشالی» بودن برجام بگیرند». این مهرهٴ نظام آخوندی در ادامه نوشته است: «در کنار طرح کلیدواژه‌هایی مانند انتخابات نمایشی و امنیتی‌بودن و میانه‌رو نبودن روحانی در همایش، باید به واژه کلیدی دیگری اشاره کرد که کاربرد خاصی در ادبیات آنها (مجاهدین) در چهار دهه گذشته داشته و آن شقه‌شدن نظام یا همان قطبی‌شدن قلمرو سیاسی است.

شقه را مسعود رجوی در ماجرای عزل اولین رئیس‌جمهور مطرح کرد و آن را دستاورد سازمان در فاز سیاسی خواند که با ترغیب بنی‌صدر و تعمیق اختلاف‌های او با منتقدانش موفق شدند شکاف به‌وجود آورند». (روزنامه حکومتی شرق-۱۶مرداد ۹۶)

در همین حال راغفر یک اقتصاددان باند روحانی به بحرانی شدن شکاف بزرگ بین مردم و نظام در اثر بحرانهای اقتصادی اجتماعی اذعان کرده و پیشاپیش دولت جدید روحانی را شکست خورده اعلام کرده و می‌گوید: «در شبکه‌های اجتماعی موج جدیدی از نگرانی‌ها و حتی عصبانیتها به‌راه افتاد. من هیچ امیدی به کابینه دولت دوازدهم ندارم، چه اهمیتی دارد که چه کسی کجا باشد؟ معتقدم مادامی که اقتصاد آلوده و نفوذ سرمایه در آن گسترده باشد، افراد تأثیر خاصی نمی‌توانند داشته باشند». (کیهان خامنه‌ای ۱۶مرداد ۹۶)

کیانوش راد از مهره‌های همسو با باند روحانی ضمن بیان روشنتر «موج جدید نگرانیها و عصبانیت ها» به نظام هشدار داده و از جمله نوشته است: «در برخی مناطق ایران تنها روستاییان نیستند که به حاشیه‌نشینی وارد شده‌اند بلکه بخشی از طبقات متوسط در جامعه ایران نیز به حاشیه‌نشینی گرایش نشان داده‌اند و در شهرهای بزرگ، این طبقات متوسط اجتماعی هستند که آرام‌ آرام به حاشیه‌ها رانده می‌شوند. این مسأله می‌تواند به‌عنوان زنگ خطری اساسی به صدا در آید». (روزنامه حکومتی شرق-۱۶مرداد ۹۶)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97411ac6-b205-4334-9e2b-e4f4df83a2b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات