728 x 90

دولت ”بی‌قوت“ و ”خنثی“ !

اعضای  پیشنهادی کابینه دولت آخوند روحانی و هجمه باندهای رژیم به این کابینه
اعضای پیشنهادی کابینه دولت آخوند روحانی و هجمه باندهای رژیم به این کابینه
کمتر از 48ساعت از معرفی وزاری کابینه جدید آخوند حسن روحانی به مجلس رژیم نگذشته، که این کابینه مورد اعتراض و هجمه رسانه و مهره‌های هردوباند رژیم قرار گرفته است.

کیهان خامنه‌ای با عنوان ”وزیران با وعده‌ها همخوانی ندارد“ می‌نویسد: «میان نگاهی به ‌عملکرد برخی از کسانی که مجدداً در کابینه جدید معرفی شده‌اند، نشان می‌دهد ندای امیدوارانه‌ای را نمی‌توان از حوزه‌های تحت‌امر آنها انتظار داشت». (کیهان 18مرداد 96)

ارزیابی روزنامه وطن امروز یکی دیگر ازرسانه‌های باند خامنه‌ای این است که محصول ”زمین زراعی“ دولت روحانی که ”بذرهایش با سهم‌خواهی زیر کشت رفته است“ برای نظام ولایت بعید است شیرین باشد.

این روزنامه حکومتی دولت دوم روحانی را با دولتهای روسای سابق جمهور رژیم مقایسه می‌کند و می‌نویسد: «قبل از به صدا درآمدن سوت قطارش به پیشواز یادآوری سرنوشت نامطلوب دولتهای قبل در 4ساله دوم‌شان رفته است». (وطن امروز 17مرداد 96)

فیاض زاهد یکی از مهره باند روحانی در مصاحبه با روزنامه حکومتی آرمان ”ندای امیدوارانه‌ای“ را از حوزه‌های تحت‌امر وزرایی از کابینه جدید انتظار ندارد، زیرا ”انتخاب‌ها بدون پیش زمینه صورت گرفته است“ و مهمتر آن که ”ستاد فرماندهی اقتصادی دولت آینده با نظم و دقت چینش نشده است“. (آرمان 18مرداد 96)

غلامعباس توسلی یکی دیگر از حامیان دولت روحانی 11گزینه از وزرای پیشنهادی برای کرسی‌های وزارت در دولت جدید روحانی را نامنطبق با خواست باند موسوم به‌اصلاح طلب رژیم می‌داند. (روزنامه حکومتی آرمان 18مرداد 96)

روزنامه حکومتی آفتاب یزد وابسته به باند روحانی نیز کابینه جدید روحانی را ”خنثی“ می داند و می‌نویسد: «به جز چند تن از این افراد لیست سایرین، با مطالبه رأی دهندگان (وابستگان حکومتی که به روحانی رأی داده‌اند) به حسن روحانی همخوانی چندانی ندارند».

همین روزنامه ازقول مهدی شیخ یکی از نمایندگان وابسته به باند روحانی می‌نویسد عناصر وابسته به باند موسوم به اصلاح‌طلب در مجلس رژیم ”اصلا از کابینه معرفی شده راضی نیستند“ (آفتاب یزد 18مرداد 96)

روزنامه حکومتی جمهوری عملکرد عناصری از ابقاشدگان وزرای روحانی را به‌خاطر عملکرد ضعیفشان شایسته ادامه کار در دولت جدید نمی‌داند زیرا «در میان افراد پیشنهادی جدید برای تصدی وزارتخانه‌هایی که وزرای دولت یازدهم دیگر در آنها فعالیت نخواهند داشت نیز افرادی وجود دارند که بعضی از آنها به‌لحاظ سوابق و عملکردهای گذشته و بعضی دیگر به‌دلیل ویژگی‌هایی که دارند، بعید است بتوانند با اضافه شدن به ترکیب کابینه موجود، قدرت و قوتی به دولت بدهند تا دولت دوازدهم بتواند قوی‌تر از دولت یازدهم عمل کند. متأسفانه دولت دوازدهم اگر با همین ترکیب که فعلاً پیشنهاد شده شکل بگیرد، نمی‌تواند از دولت قبل از خود قوی‌تر باشد». (جمهوری 18مرداد 96)

بکارگیری جملات و واژه‌هایی نظیر ”دولت ضعیف”، ”نباید ندای امیدوارانه از آن انتظار داشت ”، ”دولت خنثی”و... درباره دولت جدید روحانی، توسط رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی از هر دو باند، بیانگر بن‌بستی است که رژیم در آن گرفتار است. بن‌بستی که ریشه در ساخت و بافت و ماهیت رژیم ولایت‌فقیه دارد، رژیمی که دینامیزمش بر غارت و چپاول سوار است.

بنابراین از آنجا که وضعیت به‌شدت بحرانی رژیم، ساختاری است لذا تعویض مهره‌ها نه تنها هیچ تضادی حل نمی‌کند بلکه دقیقاً بر جنگ قدرت بین باندها برای سهم بیشتر از غارت و چپاول سرمایه‌های ملی، می‌افزاید.

زیباکلام از کارشناسان سیاسی رژیم وابسته به باند روحانی تصریح می‌کند: «مسأله رکود موضوعی نیست که با تغییر وزرا درست شود. هم‌چنین ۶ تا ۸میلیون بیکار مسأله‌یی نیست که با تغییر نعمت‌زاده یا وزیر کار مرتفع شود. با تغییر وزیر اقتصاد مشکل رکود حل نمی‌شود... اگر آدام اسمیت را هم وزیر چنین اقتصادی کنیم، نمی‌تواند مسائل اقتصادی را حل کند.(سایت حکومتی افکارنیوز 3مرداد 96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c33b5799-5cdb-44b7-8aed-fe943d8c6ebc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات