728 x 90

طرح مضحک مجلس ارتجاع در برابر تحریمهای آمریکا

اعتراف‌های ناگزیر دانش‌آموختگان مدرسه حقانی
اعتراف‌های ناگزیر دانش‌آموختگان مدرسه حقانی
ناظران سیاسی طرح مجلس رژیم تحت عنوان مقابله با تحریمهای آمریکا علیه برنامه موشکی و نقض حقوق‌بشر و تروریسم سپاه پاسداران، را که در جلسه روز ۲۲مرداد ۹۶تصویب شد، یک طرح صرفاً تبلیغاتی توصیف کرده‌اند که منعکس‌کننده هراس رژیم از تحریمها و خطر بازبینی برجام و هم‌چنین حمایت شخصیتهای آمریکایی از مجاهدین است.

آسوشیتدپرس در گزارش خود درباره این مصوبه می‌نویسد: رأی قانونگذاران رژیم ایران در بحبوحه خشم فزاینده آنها بر سر تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا به بازبینی توافق اتمی صورت می‌گیرد.

این خبرگزاری می‌افزاید: شاید این لایحه بیشتر مربوط به ممنوعیت ویزا برای مقامات آمریکایی باشد که با گروه ایرانی مجاهدین خلق همکاری کرده‌اند.

در مصوبه مضحک مجلس آخوندی در هراس از استقبال روزافزون بین‌المللی از مقاومت ایران و حمایت از سیاست تغییر رژیم به نحو ابلهانه‌یی به مجاهدین اشاره شده و تاکید شده است: «اشخاص آمریکایی که به پشتیبانی و حمایت مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا از گروه‌های تروریستی و وحشت افکن» می‌پردازند باید مورد بررسی قرار گرفته و تحریم شوند!

به این ترتیب، جدیدترین حرف مصوبه مجلس رژیم برای حفظ نظام، ویزا ندادن به شخصیتهای برجسته آمریکایی و حامیان مجاهدین در کنگره و سنای ایالات متحده است.

مضحکه مصوبه مجلس آخوندی به حدی است که بحران درونی رژیم را تشدید کرده و باندهای متخاصم حاکمیت، آن را بی‌خاصیت و عوامفریبی، توصیف کرده‌اند.

کیهان خامنه‌ای با عنوان «مصوبه بی‌خاصیت مجلس» نوشت: طرح پیشنهادی تلاش کرده با کپی‌برداری کامل و صرفاً جابه‌جایی اسم (نظام) و آمریکا از قوانین تحریمی آمریکا مجازاتهایی برای افراد و نهادهای آمریکایی در نظر بگیرد. بدیهی‌ترین شرط تاثیرگذاری تحریم‌ها این است که اشخاص تحریمی دارای تعاملات اقتصادی با ایران بوده و منافع اقتصادی مشخص و قابل توجهی در ایران داشته باشند. اما آیا در عالم واقع چنین است!؟

کیهان سپس می‌افزاید: اقتصاد (ما) قدرت لازم برای اعمال تحریم‌های ثانویه را ندارد و باید گفت که اساساً ابزار تحریم اقتصادی به این صورت و به‌صورت کپی‌برداری از آمریکا، برای نظام کارآمدی ندارد. این مواد نه اقتصاد داخل را مقاوم‌تر می‌کند و نه برای آمریکا مزاحمتی ایجاد می‌کند!
بدون شک ارسال این پیام‌ها... به کاخ سفید، در کنار کیفیت بسیار ضعیف و بی‌خاصیت و خنثی این طرح موجب... تشدید باور آمریکایی‌ها مبنی بر وابستگی نظام به برجام خواهد شد... کاش دولتمردان و مجلسیان به جای رفتن راه‌هایی که خودشان بهتر می‌دانند هیچ تاثیری جز فریب افکار عمومی ندارد و به جای اختراع دوباره چرخ (که البته بیشتر لاستیکی پنچر است!) یک‌بار صریح به مردم می‌گفتند که تحت هر شرایطی، برجام را مقدس و مقدس‌تر از عزت (نظام) می‌دانند!

هم‌چنین یک عضو مجلس ارتجاع تلویحا به نمایشی بودن طرح مقابله با تحریمهای آمریکا علیه تمامیت سپاه پاسداران، برنامه موشکی و نقض حقوق‌بشر اعتراف کرد.
حاجی، عضو مجلس ارتجاع 22مرداد 96:
اقدامات آمریکایی‌ها سنگین‌تر از اون هست که ما در این طرح برای اون تعریف کردیم که چه اقداماتی رو انجام بدهیم ما باید برخورد جدی‌تری رو تنظیم می‌کردیم در این طرح.. .. به‌نظر می‌رسه طرح عملیاتی نیست فرصتهایی که در این طرح گذاشته شده، مثلاً گفته شش ماه صبر کنیم گزارش داده بشه ببینید آمریکایی‌ها تصمیم می‌گیرند در یک فرجه زمانی کوتاه همه مراحل فرایند خودشون رو هم طی می‌کنند و به‌دنبال اون می‌ایستند هئیتهایی رو به کشورهای دیگه می‌فرستند و اون رو عملیاتی می‌کنند اما ما در این‌جا به‌نظر می‌رسه که در این جهت بایستی قوی‌تر برخورد می‌کردیم..
چطور اونها شش میلیارد دلار از اموال ما رو مصادره کردند دزدیدند ما هم بایستی این‌طور مقابله می‌کردیم..»

ازسوی دیگر روزنامه‌ایران وابسته به دولت روحانی نوشت: «رویکرد دولت و مجلس حفظ برجام  و جلوگیری از شکننده‌گی آن است».
 

تحریم مقام های آمریکایی توسط مجلس ارتجاع !!!

 
تحریم مقام های آمریکایی توسط مجلس ارتجاع !!!
 
برخی از اعضای مجلس رژیم نیز این مصوبه را در جهت نیاز حیاتی حکومت آخوندها به برجام و رابطه با اروپا عنوان کردند.

علاالدین بروجردی: ما تمام هنر طراحی این طرح این بود که مغایرتی با برجام نداشته باشه چون در هر صورت ما متهم میشیم به نقض برجام...

محمدرضا تابش، عضو مجلس رژیم

منزوی ساختن آمریکا خیلی هوشمندانه این طرح تنظیم شده، آمریکا می‌خواد اجماعی که به‌اصطلاح حاصل شد در توافق برجام بین اروپایی‌ها با ایران می‌خواد این رو بهم بزنه این توافق رو بهم بزنه ما در این طرح آمریکا رو منزوی کردیم و اروپایی‌ها رو جدا کردیم از آمریکا (تلویزیون شبکه خبر (رژیم) 22مرداد 96)

روزنامه حکومتی جهان صنعت درباره این طرح نوشت: باید بدانیم که عصر اوباما تمام شده و عصری است که ترامپ در آن قرار گرفته و همه ارکان قدرت در آمریکا از مخالفان نظام هستند... ما باید گزگ به دست آمریکا ندهیم... اگر اتفاق بدی بیفتد باید سال‌ها خون دل بخوریم تا به شرایط عادی برسیم...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1df3d65-71a0-4311-91dc-da5af9e6956d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات