728 x 90

طرح یک‌فوریتی و این همه ترس و لرز!

سیل و رانش زمین  در نپال
سیل و رانش زمین در نپال
بالاخره مجلس ارتجاع پس از کلی عقب و جلو رفتن و با کلی الحمد و دعا... طرح یک فوریتی مقابله با تحریمهای کنگرهٴ آمریکا را بعد از حدود یک ماه تصویب کرد! خدا به آمریکا رحم کند! ببینید وقتی این توپی که از مجلس نظام ولایت شلیک شده درون خود رژیم این همه باعث ترس و لرز شده، به آمریکا که برسد، چه خبر می‌شود! و چند نفر از ترس سکته می‌کنند!

تصویب این طرح با کلی ترس و الحمد و.. ، اصلاً اغراق نیست؛ برای نمونه قسمتهایی از حرفهای نماینده‌های مجلس در جلسه روز یکشنبه را بخوانید و خودتان قضاوت کنید:
فلاحت‌پیشه مجلس ارتجاع ـ ۲۲مرداد: «اصلا آمریکایی‌ها می‌خواهند یک میدان مینی برای ما درست کنند که برجام رو توسط ما بیایند لغوش کنند الآن آقای ترامپ یک تیمی رو مشخص کرده سه ماه به اینها وقت داده در راستای اعمال بندهای یازده تا سیزده قطعنامه ۲۲۳۱میخواد این تیم اعلام کنه ایران پایبند به برجام نیست، آمریکایی‌ها اعلام خروج کنند در قالب این سه تا ماده که عرض کردم تحریمها باز گرده والا آخر..» (رادیو مجلس رژیم ۲۲مرداد ۹۶)

محمدرضا تابش: «حمایت از موقعیت منطقه‌یی ایران در این طرح مورد تأکید بوده و استمرار سیاستهای خردمندانه و صلح جویانه تداوم سیاست راهبردی تعامل مثبت با دنیا، منزوی ساختن آمریکا خیلی هوشمندانه این طرح تنظیم شده، آمریکا میخواد اجماعی که حاصل شد در توافق برجام بین اروپایی‌ها با ایران میخواد این رو بهم بزنه، این توافق رو بهم بزنه، ما در این طرح آمریکا رو منزوی کردیم و اروپایی‌ها رو جدا کردیم از آمریکا». (شبکهٴ خبر تلویزیون رژیم ۲۲مرداد ۹۶)

مجری تلویزیون شبکه خبر رژیم ۲۲مرداد ۹۶: «آقای دکتر بروجردی آیا در این طرحی که به تصویب رسید و روندش رو باید طی بکنه تا به قانون رسمی تبدیل بشه آیا مواردی هست که احیانا مغایر با برجام باشه؟

علاالدین بروجردی: ما تمام هنر طراحی این طرح این بود که مغایرتی با برجام نداشته باشه چون در هر صورت ما متهم میشیم به نقض برجام».

ملاحظه می‌شود که با چه ترس و لرزی این طرح را تصویب کردند و به قول خودشان تمام هنرشان را هم به خرج دادند که متهم به نقض برجام نشوند. اما این‌که حالا خود این طرح چه تحفه‌ای است با مراجعه به قسمتهایی از یک مقاله روزنامه کیهان ۲۳مرداد ۹۶ با عنوان «اختراع دوباره چرخ در بهارستان/ این دفعه پنچر!» روشن می‌شود؛ اما در مورد همین عنوان لازم به توضیح است که قبلاً و در تاریخ ۱۱تیرماه گذشته طرحی در مجلس تصویب شد که به‌نوشته کیهان همان به‌عنوان جواب تحریمها کافی بود، اما این‌که مجلس دنبال یک طرح بی‌خاصیت دیگر رفته دو پیام مهم دارد: یکی این‌که مجلس «معتقد نیست تصویب قانون جدید توسط سنای آمریکا نقض برجام است». دوم، «مجلس برجام را یک توافق خوب می‌داند و تمایلی ندارد تا مشکلی در مسیر اجرای برجام ایجاد کند».

بعد کیهان نتیجه‌گیری می‌کند: «حتی با نگاهی گذرا به این طرح کاملاً آشکار است که طرح پیشنهادی تلاش کرده با الگوگیری (بخوانید کپی‌برداری کامل و صرفاً جابه‌جایی اسم ایران و آمریکا) از قوانین تحریمی آمریکا مجازاتهایی برای افراد و نهادهای آمریکایی در نظر بگیرد...»

کیهان در آخر اضافه می‌کند: «کاش دولتمردان و مجلسیان به جای رفتن راه‌هایی که خودشان بهتر می‌دانند هیچ تاثیری جز فریب افکار عمومی ندارد و به جای اختراع دوباره چرخ (که البته هیچ شباهتی به یک چرخ قابل استفاده ندارد و بیشتر لاستیکی پنچر است!)... یک‌بار رک و صریح به مردم می‌گفتند که تحت هر شرایطی، برجام را مقدس و مقدس‌تر از عزت و شرف مردم ایران می‌دانند!».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e49001ec-3a11-4282-a759-990634f518e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات