728 x 90

حسن روحانی در ۲۰دقیقه!

آخوند روحانی
آخوند روحانی
 
«… امروز آقای رئیس‌جمهور گفت که در تعیین کابینه هیچ فشاری بر من نبوده و ۲۰دقیقه بعد عنوان کرد که من سه وزیر زن برای کابینه پیش‌بینی کرده بودم ولی به علل و بر اثر فشارها نشد که این اتفاق بیفتد. اگر بناست در عرض ۲۰دقیقه حرف عوض شود چگونه باید به مطالبات پاسخ داد». (آخوند مجتبی ذوالنوری- جلسه علنی مجلس -۲۴مرداد ۹۶)
 
 

حسن روحانی در ۲۰دقیقه – آخوند مجتبی ذوالنوری در مجلس ارتجاع

حسن روحانی در ۲۰دقیقه – آخوند مجتبی ذوالنوری در مجلس ارتجاع 

این موضوع تازه‌یی نیست که آخوند هفت خط حسن روحانی حرف خود را عوض می‌کند و چیزی می‌گوید که ۱۸۰درجه با آنچه که قبلاً گفته بود، تفاوت دارد. اما آنچه که تازگی دارد سیکل و دورهٴ زمانی بسیار کوتاه این «خط عوض کردن» است. تا جایی که بازة زمانی آن از دهه و سال و ماه… به روز و ساعت و دقیقه و به ۲۰دقیقه رسیده است. قبلاً این مار خوش خط و خال- و یا بهتر است بگوییم:‌ مار بد خط و خال- طی سال و چند سال پوست عوض می‌کرد.

۱- «… محکم ایستادم و گفتم: ”از فردا صبح دژبان موظف است از ورود خانم‌های بی‌حجاب جلوگیری کند… در آنجا زن‌ها خیلی سر و صدا راه انداختند ، اما من قاطعانه گفتم: این دستور است و سرپیچی از آن جایز نیست… و دست آخر نیز با بخشنامه، رعایت حجاب الزامی شد…». (خاطرات حسن روحانی سال ۵۸- مشرق ۶اردیبهشت ۹۳)

سی وهفت سال بعد
«… آزادی مردم با بخشنامه نمی‌تواند محدود شود… حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم». (حسن روحانی، بازگشت از سفر سمنان در جمع خبرنگاران- ۳۱فروردین ۹۵)

۲- «… توطئه‌گرها [زندانیان سیاسی] را برای عبرت سایرین در محل نماز جمعه اعدام کنید». (حسن روحانی- روزنامه اطلاعات- ۲۴تیر ۵۹)

سی وهفت سال بعد
«… مردم آنهایی را که در طول ۳۸سال فقط اعدام و زندان بلد بودند نمی‌خواهند». (حسن روحانی- سخنرانی در همدان- ۱۸اردیبهشت ۹۶)

۳- «… بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ [سپاه] تحویل دادیم… اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند». (حسن روحانی- ایلنا- ۱تیر ۹۶). «… نباید در برابر عده‌یی قلیل که متأسفانه بلندگوهای بزرگ را به ناحق در اختیار دارند بترسیم… فحش دادنها و اهانت‌های عده‌یی معدود به‌خاطر تلاش و کوشش مثمرثمر برای کشور است». (حسن روحانی- جشنواره عمران سلامت -سالن اجلاس سران- ۲۰تیر ۹۶)

و حالا یک کرنش زبونانه:

«… حسن روحانی، ... خاطرنشان کرد: لشکر قدس یکی از لشکرهای قدرتمند و امروز نیز هر جا نیاز به فداکاریها و رشادتهای این لشکر بوده، حضور داشته است… رئیس‌جمهوری هم‌چنین به فداکاریها و ایثارگریهای سپاه اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران همواره در مشکلات و سختی‌ها و معضلاتی که برای کشور به‌وجود آمده به‌عنوان نیروی پیشتاز ملت برای حل معضلات و مشکلات گام برداشتند…». (جهان نیوز-۲۱اردیبهشت ۱۳۹۵)

 
حسن روحانی در ۲۰دقیقه – روحانی سرکردة سپاه، پاسدار جعفری

حسن روحانی در ۲۰دقیقه – روحانی سرکردة سپاه، پاسدار جعفری 

اینها فقط چند نمونه از پوست عوض کردن آخوند هفت خطی حسن روحانی به مصداق مشتی از خروار بود، که البته مسأله جدیدی نیست، اما آنچه که تازگی دارد و موجب حیرت می‌شود، هر چه کوتاه شدن فواصل زمانی پوست عوض کردن این مار بد خط و خال است. نشست و برخاست حسن روحانی با سرکردگان سپاه را هم باید در همین کادر و در ترس و وحشت او از گسترش شقه در اعماق نظام دید. شقه‌یی که هر دو باند مافیایی رژیم را بر باد خواهد داد.

حال سؤال این است که چرا و به چه علت فاصله رنگ عوض کردن حسن روحانی کم و کمتر می‌شود؟ چه شده است که او این‌قدر دم به ساعت حرف خود را عوض می‌کند؟. خلاصه این تشتت و بهم‌ریختگی از کجاست و ناشی از چیست؟

پاسخ را باید در چند علت بنیادین دید که در نهایت از یک علت اصلی منشعب می‌شوند:
۱- تغییر دوران و شکست خط مماشات غرب با دیکتاتوری آخوندی

۲- انزوای منطقه‌یی نظام آخوندی و اتحاد کشورهای منطقه علیه رژیم ولایت

۲- هجرت بزرگ مجاهدان اشرفی به آلبانی

۳- گسترش پر شتاب جنبش دادخواهی خون شهیدان دهه ۶۰ و قتل‌عام ۶۷

۴- شکست مهندسی ولی‌فقیه ارتجاع در نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری و سرکشیدن زهر شقه

۵- برگزاری بزرگترین گردهمایی مقاومت با شعار «ضرورت سرنگونی دیکتاتوری آخوندی»

۶-…
و علت‌های دیگری که هر یک در «از هم‌گسیختگی» و «آشفتگی» رژیم رو به سقوط آخوندی مؤثرند و همهٴ آنها از یک علت اصلی ناشی شده‌اند که همانا تهاجم مجاهدین و مقاومت ایران و «حرکت شتابان نظام ولایت به‌سوی سرنگونی» از سوی دیگر است.

حرف‌های متناقض با اختلاف ۱۸۰درجه‌یی، کرنش و نرمش زبونانه و گیج زدن لحظه به لحظةی آخوند حسن روحانی نمایانگر جست و خیزهای مذبوحانه‌ی کسی است که در باتلاق نظام متعفن آخوندی در حال فرو رفتن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9d683cf-0fa7-4349-9304-16705e17e9cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات