728 x 90

آمریکا و ژاپن همکاریهای خود را در مقابل تهدیدات کره افزایش می‌دهند

 تیلرسون وزیر خارجه آمریکا
تیلرسون وزیر خارجه آمریکا
به گزارش رویتر روز ۵شنبه ۲۶مرداد ۹۶ وزیران خارجه و دفاع آمریکا و ژاپن اعلام کرده‌اند که همکاریهای دفاعی واشینگتن و توکیو برای مقابله با تهدیدهای هسته‌یی و موشکی کره شمالی افزایش می‌یابد.

به گفته رویتر: تیلرسون، متیس و همتایان ژاپنی آنها گفته‌اند با توجه به تهدیدهای کره شمالی، ما بر اهمیت تعهد آمریکا برای گسترش توان بازدارندگی تأکید و توافق کردیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: ما خواهان گفتگو با کره شمالی هستیم، اما باید مطمئن شویم که گفتگو با پیونگ یانگ نتایج معنی‌داری خواهد داشت.

به نظر می‌رسد بعد از اعلام به تعویق انداختن حمله به گوام از طرف کره شمالی و استقبال آمریکا تنش در شبه جزیره کره کمی کاهش یافته است.

بیشتربخوانید:

ژنرال دانفورد: ‌آمریکا اختیار دارد برای دفاع از خود از گزینه نظامی استفاده کند


تنش بین واشینگتن و پیونگ یانگ پس از آن بالا گرفت که کره شمالی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد را رد کرد و نه تنها هشدار داد برنامه تسلیحاتی هسته‌یی خود را توسعه می‌دهد، بلکه تهدید کرد جزیره گوام را – که قلمرو آمریکا محسوب می‌شود – مورد حمله قرار می‌دهد.
 کیم جونگ اون رئیس حکومت کره شمالی اعلام کرد طرح آزمایش موشک بالیستیک در نزدیکی گوام را آماده کرده، اما فوراً به اجرا نمی‌گذارد؛ تصمیمی که با استقبال دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روبه‌رو شد که پیشتر هشدار داده بود اگر کره شمالی دست از پا خطا کند، دچار دردسر خواهد شد.
رکس تیلرسون وزیر خارجه ایالات متحده روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران حاضر در محل وزارت‌خارجه آمریکا در واشینگتن گفت، دولت پرزیدنت ترامپ هم‌چنان مایل به گفتگو با رهبر کره شمالی است، اما در انتظار دریافت نشانه‌هایی از تمایل پیونگ یانگ نیز در این زمینه هستیم.

برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی، ژاپن سپر دفاع موشکی ای جی اس مستقر می‌کند

وزیر دفاع ژاپن خبر داد برای مقابله با پیشرفت‌های موشکی کره شمالی، سپر دفاع موشکی آمریکایی ای ج اس از نوع زمینی در ژاپن مستقر می‌کند.
وزیر دفاع ژاپن که اظهاراتش توسط خبرگزاری اسپوتنیک روسیه 26مرداد 96 مخابره می‌شد گفت برای تقویت قابلیت دفاعی کشور، سپر دفاع موشکی ایجیس از نوع زمینی در ژاپن مستقر می‌شود.
هم‌چنین وزارت دفاع ژاپن قصد دارد تعداد 4ناوشکن مجهز به ایجیس را به 5ناوشکن افزایش دهد. در کنار این، وزارت دفاع ژاپن تصمیم به استقرار سامانه پیشرفته راداری هم گرفته است.
اخیراً بعد از آزمایش موشکهای قاره‌پیمای کره شمالی و بعد از تهدید پیونگ یانگ برای حمله به پایگاه‌ نظامی آمریکا در گوآم، متحدان واشینگتن خود را برای مقابله با هر حمله احتمالی آماده می‌کنند.

هشدار کره جنوبی به کره شمالی در نصب کلاهک هسته ای

مون جائه رئیس‌جمهور کره جنوبی روز پنجشنبه ۲۶مرداد ۹۴در یک نشست خبری گفت:‌ اگر کره شمالی یک بار دیگر اقدام به پرتاب موشک قاره‌پیما و یا نصب کلاهک اتمی روی موشک ها بکند، من چنین اقدامی را عبور از خط قرمز کره جنوبی تلقی خواهم کرد.
وی هم‌چنین گفت که ایالات متحده به او اطمینان داده است که بدون مشورت وکسب موافقت دولت کره جنوبی وارد جنگ علیه کره شمالی نخواهدشد.
ژنرال دانفورد که به چین سفر کرده، در یک گفتگوی مطبوعاتی در روز پنجشنبه گفت که 'ایالات متحده قطعاً گزینه صلح‌آمیز را به راه‌حل نظامی برای بحران کره ترجیح می‌دهد اما کسی باور ندارد که تحریم و فشار اقتصادی به تنهایی بتواند به غیراتمی شدن شبه‌جزیره کره بیانجامد.'.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9b9c15d-4b5c-41d4-a282-8b18a42d8a38"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات