728 x 90

نتیجه فرسودگی ساختمان و تخت بیمارستانها

وضعیت بیمارستانها و کیفیت خدمات رسانی در رژيم آخوندى
وضعیت بیمارستانها و کیفیت خدمات رسانی در رژيم آخوندى
یکی از زیرساختهای هر کشور بیمارستانهای آن کشور است که به نوعی شاخص پیشرفت کشور و شاخص پیشرفت درمان در آن نیز محسوب می‌شود.

اما همان‌طور که حاکمیت پلید ولایت‌فقیه ایران را در بسیاری از زمینه‌ها به عقب برده در زمینه درمان و به‌ویژه وضعیت بیمارستانها و کیفیت خدمات رسانی آنها نیز اوضاع به همین منوال است.

یکی از مشکلات جدی در بیمارستانها ساختمان بیمارستان است. ساختمان بسیاری از بیمارستانها فرسوده است و در مواردی آن چنان است که حتی خطر فروریختن وجود دارد و ماندن در آنها از ایمنی کافی برخوردار نیست. این وضعیت به حدی است که حتی مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی نیز ناگزیر به گوشه‌یی از این واقعیت اعتراف می‌کنند.

مثلاً ساکی، مدیر عمرانی وزارت بهداشت روحانی ماه گذشته (۲۳تیر) در تلویزیون رژیم اعتراف کرد: ”خیلی از بیمارستانهایی که ساخته شدند در سالهای گذشته حتی اصول ابتدایی طراحی سازه درش رعایت نشده خیلی‌هاشون اصلاً ساختمانهایی بوده که برای بیمارستان ساخته نشدند و الآن داره کاربری درمانی از آنها می‌شود، خب طبیعتاً اینها هیچ استاندارد مهندسی را برای بیمارستان ندارند“.

محمد وحدتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس رژیم نیز در گفتگو با خبرگزاری مجلس رژیم ۷تیر ۹۶ با اشاره به این‌که عمر مفید بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستانها سالیان بسیاری گذشته است گفت: ”متأسفانه شرایط داخلی اکثر بیمارستانها فرسوده بوده و نوسازی آنها ضرورتی انکارناپذیر است، ضمن این‌که این دست از مراکز درمانی از استانداردهای لازم ایمنی نیز برخوردار نیستند“. (خبرگزاری مجلس ۷تیر ۹۶)

پیش از این نیز آقاجانی معاون وزیربهداشت رژیم گفته بود: ۶۰درصد از بیمارستانهای ما فرسوده هستند که این یک خطر جدی است.

اوضاع وخامت‌بار فرسودگی بیمارستانها در حالی است که ایران از لحاظ بلایای طبیعی یک کشور بلاخیز است که بیش از ۹۰درصد جمعیت آن در معرض زلزله و سیلهای وسیع هستند.

اخیراً قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت رژیم اعتراف کرد بیمارستانهای پایتخت در برابر زلزله مقاوم نیستند. همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رژیم ضمن تأیید این گفته وزیر بهداشت، با بیان این‌که طبق بررسیهای انجام شده قدمت بسیاری از بیمارستانهای دولتی مربوط به دهه 30 و 40 است گفت: ”نوسازی این دست از بیمارستانها باید هرچه سریعتر در دستورکار قرار گیرد؛ ضمن این‌که بسیاری از بیمارستانها باید قلع و قمع شده و مجدد ساخته شوند“.. (خبرگزاری مجلس ۲۳مرداد ۹۶)

اضافه بر فرسودگی بیمارستانها وضعیت تختهای بیمارستانی نیز اغلب نامناسب است، به گونه‌یی که بسیاری از آنها فرسوده هستند.

در رابطه با کمبود تخت و فرسودگی تختهای موجود در بیمارستانها ساکی مدیر عمرانی وزارت بهداشت می‌گوید: ”ما ۴۶هزار تخت اینجا کم داریم از تعداد تختهایی هم که خدمتتون عرض کردم، ما حدود ۵۰هزار تخت فرسوده هم داریم یعنی تعداد تخت مورد نیاز کشور الآن برای این‌که بتونیم تختهای فرسوده رو جایگزین کنیم و توسعه لازم اتفاق بیفته یک چیزی حدود ۹۰هزار تخت بیمارستانی رو لازم داریم ۹۰هزار تا ۱۰۰هزار تا. (تلویزیون شبکه خبر ۲۳تیر ۹۶)

به‌طور معمول در کشورهای توسعه یافته مثلاً در اروپا، عمر یک تخت بیمارستانی ۷ تا ۱۰سال است، اما در حاکمیت آخوندی با توجه به این‌که بیمارستانها ۳۵سال و بیشتر از این عمر دارند، وضعیت تختها آن‌چنان خراب است که حتی مهره‌های حکومتی نیز ناگزیر به اعتراف به بخشی از این وضعیت نابسامان شده‌اند. در حال حاضر ایران از لحاظ تعداد تخت در رده‌های بسیار پایین در خاورمیانه قرار دارد و حتی در مقایسه با کشورهایی مانند تاجیکستان و قزاقستان وضعیت بسیار فاجعه باری دارد.

در حالی که بیماران کشور ما ناگزیرند در چنین مکانهایی دوران بیماری خود را سپری کنند، رژیم آخوندی سرمایه‌های کشور را چپاول می‌کند و این سرمایه‌ها به جیب سران و مهره‌های رژیم می‌ریزد یا نیز در سوریه و عراق در تنور جنگ‌طلبی تروریستی رژیم می‌ریزد یا در سایر کشورهای منطقه هزینه صدور تروریسم و صدور ارتجاع می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/710f1b1c-2c24-4baf-acbd-b37d21933699"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات