728 x 90

کابینه روحانی؛ تعمیق شقه، فوران بحران

دزدان جایگزین شده با هم ریشان قبلی تحت عنوان کابینه دوازدهم آخوند روحانی
دزدان جایگزین شده با هم ریشان قبلی تحت عنوان کابینه دوازدهم آخوند روحانی
روضهٴ «همدلی» و «وحدت» و وعدهٴ «گشایش» و حل شدن بحرانها با دولت جدید آخوند روحانی در اولین روز کاری، بنا‌ به اعتراف مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی تبدیل به چشم‌انداز بن‌بستها و شقه‌های بیشتر شد.

یک رسانه حکومتی از باند خامنه‌ای، با ابراز تردید نسبت به کارایی دولت جدید روحانی نوشت: «آیا دولت دوازدهم از این ویژگیها فاصله می‎گیرد؟ امنیتی، محرمانه، غیرپاسخگو، ناتوان در اجماع‎سازیِ داخلی، تک‎رو، تنها، بی‎بهره از حمایت و پشتوانه نخبگان، نقدستیز، حاشیه‎ساز، دارای نگاه ابزاری به حامیان» (رجا نیوز- 29مرداد).

حجاریان از باند موسوم به اصلاح‌طلبان هم در مورد واقعیت کابینه روحانی اذعان کرد: «روحانی نیرویی بهتر از این وزرای پیشنهادی نداشت اگر داشت، معرفی می‌کرد. مسأله این است که کفگیر به ته دیگ خورده است و نه کسی را باقی گذاشته‌ایم و نه نیرویی تربیت کرده‌ایم. چرا که ما از اول انقلاب تا به امروز کادرسازی نکرده‌ایم، اگر کادرسازی می‌کردیم، الآن کابینه بهتری داشتیم» (بهارنیوز- 30مرداد).

روزنامه حکومتی جهان صنعت وابسته به باندهای حامی روحانی در مورد چشم‌انداز وعده‌های اقتصادی روحانی نوشته است «انتظار اقتصاددانان حامی دولت این بود که دولت جراحی اقتصاد ایران را هم‌اکنون شروع کند... با توجه به ترکیب محافظه‌کارانه کابینه می‌توان حدس زد که انتخابهای آتی تداوم وضع موجود و تعویق اصلاحات اقتصادی دردناک باشد و این امر موجب خواهد شد تا مشکلات اقتصادی در گذر زمان بزرگتر شوند» (جهان صنعت-31مرداد).

راغفر یک کارشناس اقتصادی از باندهای نزدیک به روحانی هم با اشاره به سیطره سپاه پاسداران بر امور اقتصادی به واقعیت نیاز نظام به برجام اذعان کرده و می‌گوید: «مادامی که فعالیت و رانت یک جریان خاص ادامه داشته باشد، هیچ اصلاح اقتصادی در کشور رخ نخواهد داد. او درباره این‌که رویکرد دولت در قبال این جریان چیست، گفت: دولت دوازدهم هم همان‌طور که در دولت یازدهم شاهد بودیم، قصد دارد خدمتگزار همین جریان باشد. تا زمانیکه این جریان (سپاه پاسداران) در اقتصاد ایران حضور تاثیرگذار داشته باشند، قاعدتاً شرایط به‌گونه‌یی پیش خواهد رفت که نیازمند بیرون خواهیم بود و همین مسأله موجب می‌شود اهرم فشار را در اختیار کنگره آمریکا قرار دهیم و هر زمان که اراده کنند با تحریمهای خود ما را تحت فشار قرار دهند» (فرارو-30مرداد).
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/718bb194-cb22-4aa7-a6ac-36fc5db5464b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات