728 x 90

بیست ونهمین سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی توسط جلادان ولایت فقیه – سخنرانی کری کندی

۲
۲
کری کندی: قتل‌عام سال 67 شگفت‌آورتر از آن است که بشود نادیده گرفت امروز نیز آخوندها به نقض گسترده حقوق‌بشر ادامه می‌دهند زمان آن رسیده است که ایران آزاد شود

کری کندی – رئیس مرکز رابرت کندی برای حقوق‌بشر

کری کندی رئیس مرکز رابرت کندی برای حقوق‌بشر در آمریکاست، مرکزی که نام پدر فقید او را برخود دارد، او نویسنده و مدافع حقوق‌بشر، حقوق زنان و حقوق کودکان در بیش از 60کشور جهان، رئیس شورای رهبری عفو بین‌الملل در آمریکا، عضو هیأت مدیره سازمان حقوق‌بشری هیومن رایتز فرست و مؤسسه آمریکا برای صلح است، پدر کری، سناتوررابرت کندی است که در دوران ریاست‌جمهوری برادر خود جان اف کندی وزیر دادگستری ایالات متحده بود. رابرت کندی در سال 1968 کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا شد، اما در پنجم ژوئن همان سال، مانند برادرش پرزیدنت جان اف کندی ترور شد.

کری کندی‌:
متشکرم.
قبل از این‌که امروز بعدازظهر به اینجا بیایم، این افتخار را داشتم که با بسیاری از زنانی که در اینجا جمع شده‌اند، دیدار کنم. آنها دور میز نشسته بودند و داستان خود را تعریف می‌کردند. داستان زندگی در کمپ اشرف و کمپ لیبرتی. داستان شقاوتی که در کودکی در ایران شاهد آن بوده‌اند. به آنها یاد آورده شدم که چیزی که در همه ما انسانها مشترک است، دو تجربه است. اولین تجربه رنج کشیدن است.

ولی تجربه دیگری که هر انسانی از آن برخوردار است، تجربه عشق است. و این چیزی است که شما سعی می‌کنید برای ایران به ارمغان بیاورید. شما سعی دارید که این را برای کشورتان به ارمغان بیاورید. دولتی که بر انسانیت بنا نهاده شده و نه رنج و عذاب و سرکوب. بلکه بر اساس شفقت و عشق به یکدیگر. و در این امر تمام جهان با شماست. و من مفتخرم که امروز کنار شما ایستادگی می‌کنم. ما امروز اینجا هستیم چون که به آزادی اعتقاد داریم و در همبستگی با مردم ایران ایستادگی می‌کنیم. ما علیه آخوندها ایستادگی می‌کنیم که در کشور عزیزتان استبداد ایجاد کرده‌اند. آنها با سرکوب و حکومت وحشت مردم ایران را از میراث پرافتخار و فوق‌العاده خود محروم کرده‌اند. میراثی که در سراسر جهان ستایش می‌شود. ایران کشوری که اولین تمدن انسانی را به ما بخشید، 500سال زودتر از مصر بایستی آزاد گردد.

جایی که برای اولین بار وزن و مقیاسات توسط یک دولت استاندارد گردید، جایی که برای اولین بار از طرف دولت بیمه داده شد، مخترع سانسکریت، زبان مادر همه زبانها. ایران باید آزاد شود!

ایرانی که اولین ابزار محاسبه را اختراع کرد،
[کورش] اولین منشور حقوق‌بشر را حدود 2500سال پیش مکتوب کرد این منشور در کوه الوند در نزدیکی پایتخت باستانی هگمتانه حکاکی شده است. همین اولین نظرگاه حقوق‌بشر، آزادی مذهب و برابری نژادی بود که منجر به آزادی یهودیان از اسارت بابل توسط کورش کبیر ایران گردید.

بنابراین امروز در بازشناسی مواهب بزرگ سرزمین بزرگ ایران، زمان آن است که آخوندها به میراث احترام به آزادی و حقوق‌بشر عمل کنند که میراث اصیل مردم ایران است. آخوندها مخالفین، روزنامه‌نگارها، اعتراض کنندگان، اقلیتهای قومی و مذهبی و مدافعان حقوق‌بشر را هدف قرار داده است. آخوندها شکنجه کرده و محکوم به اعدام نمودند کسانی را که به خود جرأت دادند حقیقت را بگویند.

اعدامها در ایران در سال گذشته تا 15دسامبر 2016 جان 469نفر را گرفت. در ایران بیشترین نفرات در سراسر جهان بعد از چین اعدام می‌شوند. هر چند انجام اعدامها در عصر حاضر وحشتناک می‌باشند، اما گزارش اعدام تا 30000نفر در سال 1367 توسط کمیسیون مرگ و به‌دستور خمینی می‌تواند او را در زمره سادیستی‌ترین جنایتکاران جنگی در تاریخ قرار دهد. روحانی یکی از اعضای کمیسیون مرگ را به مدت 4سال به‌عنوان وزیر دادگستری خود نگه داشت که بیانگر استمرار سلطه و قدرت شر علیه مردم ایران است. این قتل‌عام می‌باید مورد تحقیق قرار گیرد و عاملان آن می‌باید به پای عدالت کشانده شوند. می باید ایران را آزاد کنیم.

اظهاراتی که در مورد قتل‌عام سال 1367 گفته می‌شود شگفت‌آورتر از آن است که بشود نادیده گرفت و امروز نیز آخوندها به موارد نقض حقوق‌بشر در ابعاد گسترده ادامه می‌دهند. بزرگترین گروهی که آخوندها هدف قرار می‌دهند نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند که زنان هستند. زنان در ایران نیمی از دانشجویان در آموزش عالی را تشکیل می‌دهند، در حالی که تنها 16درصد از نیروی کار هستند. زمان آن رسیده است که زنان ایران را آزاد کنیم!

30000زن توسط گشت ارشاد ظرف سالهای 2003 تا 2013 زندانی شدند. افزایش وحشتناکی در اسیدپاشی علیه زنان به‌خاطر نقض قوانین پوشش بوده است. اخیراً نیروهای ویژه تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر و گشت ارشاد به باتون و کسانی که جرأت کردند علیه این سیاست‌ها اعتراض کنند حمله کردند. زمان آن رسیده است که ایران آزاد شود!

و بر سرآنهایی که به زندان می‌روند چه بلایی می‌آید؟ اینها سرخط‌هایی از یک شماره اخیر روزنامه ”میل آرتیکل ”است: ”خوابیدن در وضعیت دشوار، ساعتها سرپا ایستادن برای غذا، جان کندن برای نگهداری از یک کودک تازه بدنیا آمده تنها برخی از چالشهای وحشتناکی است که دختران در زندانهای ترسناک ایران با آن مواجهند. دهها نوجوان مجرم که برخی از آنها 9سال سن دارند در انتظار اعدام به‌سر می‌برند زنان جوان به‌خاطر ارتکاب جرم، بعد از محاکمات غیرعادلانه بدار آویخته می‌شوند، محاکماتی که مبتنی بر اعترافات اجباری است که از طریق شکنجه و سایر بدرفتاریها گرفته می‌شود. دختران وحشت‌زده در یک مرکز بازسازی جوانان بعد از صدور حکم شان زندانی می‌شوند و تعداد زیادی از این زندانیان وقتی که به سن 18سالگی می‌رسند اعدام می‌شوند. موارد نقض حقوق‌بشر از این قبیل بخشی از زندگی روزمره در ایران است. زمان آن رسیده است که مردم ایران را آزاد کنیم!

ما نمی‌توانیم بگوییم که ما نمی‌دانیم. زمان زیادی از این‌که ایران به این موارد نقض گسترده پایان بدهد گذشته است. آنها باطل هستند و قوانین بین‌الملل را نقض می‌کنند.

زمان آن رسیده است که ایران آزاد شود!
سناتور پیترو لیوتزی عضو کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا: نباید خودمان را با مدره نماییهای امثال روحانی گول بزنیم دولتهای اروپایی باید این را بفهمند که هرگونه رابطه با این رژیم باید مشروط به توقف اعدامها و بهبود وضعیت حقوق‌بشر باشد
 
 

سناتور پیترو لیوتزی:

با احترامات فراوان به خانم رجوی
دوستان عزیز،
خانمها و آقایان
ابتدا می‌خواستم خوشحالی عمیق خود را از بودن در اینجا و دیدن همه شما ابراز کنم. من و بسیاری از همکارانم در ایتالیا، سالها است که نگران وضعیت شما در اشرف و لیبرتی بودیم و برای همین از این‌که همه شما را اینجا سالم و خوب می‌بینم بسیار خوشحالم.

رژیم دیکتاتوری مذهبی ایران تمام تلاش خودش را می‌کند تا سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت را نابود کند. در این سالها رژیم هر توطئه‌یی بود بکار برد تا اعضای مقاومت ایران را نابود کند. این سیاست رژیم به خوبی نشان می‌دهد که دشمن اصلی‌اش شما هستید. به این خاطر خروج اعضای مجاهدین به سلامت و به‌صورت یک تشکیلات منسجم از عراق و مستقر شدن آنها در آلبانی بیشترین ضربه به این رژیم بوده است.

این سیاست رژیم ایران چیز جدیدی نیست. دهها سال است که علیه مقاومت این سیاست را دنبال می‌کند وقتی در تابستان 1367 در کمتر از چند هفته بیش از 30هزار زندانی را اعدام کرد. بیشترین قربانیان از اعضا و وابستگان به مجاهدین خلق بودند. این یک جنایت علیه بشریت بود. یکی از چندین جنایتی که در طول تاریخ بشریت معاصر صورت گرفته است. یک جنایتی که فریاد انتقام خواهی آن خواستار عدالت است. هیچ‌کدام از قاتلان آن جنایت نه تنها محاکمه نشده و به عدالت سپرده نشده‌اند بلکه بعضی از آن جنایتکاران هنوز از بالاترین مقامات رژیم هستند.

واقعا یک شوخی تلخی است که سیاستمداران ما این دولت روحانی را مدره و اصلاح‌طلب می‌نامند کسی که در دوره اول ریاست جمهوری‌اش سرکوب گسترده‌یی را حاکم کرد و طی آن هزاران نفر را اعدام کرد. به‌عنوان یک ایتالیایی، واقعاً برایم شرم‌آور است که نماینده عالی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی، دوست اصلی ملایان در اروپا محسوب می‌شود و به‌خاطر منافع تجاری و اقتصادی، حقوق‌بشر را که از پایه‌ای‌ترین اصولی است که اتحادیه اروپا به‌خاطر آن شکل گرفته نادیده می‌گیرد. حضور اخیر موگرینی در مراسم تحلیف روحانی منجر به یک افتضاح سیاسی در داخل ایران شد. در ماه ژوئیه تعداد زیادی در ایران اعدام شدند و طی روزهایی که مراسم تحلیف روحانی جریان داشت یکسری دیگر از مخالفان رژیم اعدام شدند که یکی از آنها علیرضا تاجیک نوجوانی بود که هنگام دستگیری ۱۵سال داشت.

پس ما نباید خودمان را با مدره نمایی‌های امثال روحانی گول بزنیم. احترام به حقوق‌بشر و حقوق زنان برای ما باید در الویت باشد. یعنی دولتهای اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی، باید این را بفهمند که هرگونه رابطه با این رژیم باید مشروط به توقف اعدامها و بهبود وضعیت حقوق‌بشر باشد. دولتهای ما نبایستی با تشویق به سرمایه‌گذاری و بستن قرار دادهای کلان اقتصادی با این رژیم به نقض حقوق‌بشر توسط این رژیم کمک کنند. ما نباید چشمان خود را بر روی نقض سیستماتیک حقوق اولیه یک خلق ببندیم. ما باید ارزشهای بنیادی اروپا را نمایندگی کنیم یعنی پایبندی به دموکراسی، آزادی، عدالت و برابری زن و مرد. ارزشهایی که توسط رژیم دیکتاتوری حاکم بر ایران نادیده گرفته شده‌اند.

به همین منظور من از خانم مریم رجوی می‌خواهم قدردانی و سپاسگزاری کنم که این جنبش دادخواهی را شروع کردند و این کمپین بزرگ بین‌المللی را رهبری می‌کنند. امیدوارم که این فعالیتها، مرهمی باشد بر زخمهای خانواده‌های این ۳۰هزار شهید که اغلب در گورهای دستجمعی دفن شده‌اند. خانواده‌هایی که حتی نمی‌دانند که عزیزانشان در کجا دفن شده‌اند.

صدها پارلمانتر اروپایی که از حمایت مقامات و سازمانهای صلح‌دوست بین‌المللی و برندگان جایزه نوبل برخوردار بودند طی هفته‌های اخیر خواستار این بودند که دولتهایشان نزد سازمانهای بین‌المللی دست به اقدام بزنند و آنجاست که می‌توان رؤیای عدالت را محقق کرد. در ساختمان سازمان ملل در نیویورک است که می‌تواند عدالت به‌وقوع بپیوندد.

رژیم ایران همواره و به‌طور فعال به بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه اقدام و از سازمانهای تروریستی و شبه‌نظامیانی پشتیبانی می‌کند که برای رژیم ایران این نقش را بازی می‌کنند. به‌خاطر این اقدامات بی‌رحمانه بود که رژیم ایران بدرستی از طرف کنگره آمریکا در لیست سازمانهای تروریستی قرار گرفت، همین کار را بایستی اروپا هم انجام دهد. در این لحظات اذهان آدمی به سمت قربانیان بیگناه در بارسلون می‌رود که مسببین آن افراط‌گرایان و بنیادگراها و داعش می‌باشند. می‌دانید من برای چه امروز این‌جا هستم، برای این‌که همراه با شما زنان و مردان مقاومت ایران به ارزشهای آزادی معتقدم و در این ماهها تبدیل به یک دوست خوب برای خدمتگزاران به آزادی در ایتالیا شده‌ام، خدمتگزاران برای آزادی که بی‌وقفه در کمک به این مقاومت فعالیت می‌کنند. آنها انسانهایی شگفت انگیز، با اعتبار، قهرمان، قابل احترام هستند، مانند همه شما که در این‌جا در پرواز به‌دنبال مقصد آزادی هستید. سخنرانی‌ام را پایان می‌دهم با امید به این‌که میهنتان ایران سرانجام آزاد مفتخر شود به زنان و مردانی که امید دارند، مبارزه می‌کنند و عشق می‌ورزند به صلح به همزیستی مسالمت‌آمیز و به دموکراسی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5613754e-013d-4d3c-b9c7-d393fa0e9554"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات