728 x 90

اعتراف رئیسی جلاد به پایگاه اجتماعی مجاهدین:‌ بین نسل جوان به سرعت عضوگیری می‌کردند

اذغان به گرایش نسل جوان به مجاهدین در اوائل انقلاب ضدسلطنتی
اذغان به گرایش نسل جوان به مجاهدین در اوائل انقلاب ضدسلطنتی
جلاد رئیسی در مصاحبه‌یی که روز ۲شهریور ۹۶ با سایتهای حکومتی به‌مناسبت سالگرد هلاکت لاجوردی دژخیم انجام داده است به پایگاه اجتماعی مجاهدین اعتراف کرد و گفت:‌
«یادم است موقعی که مجاهدین خلق زندانی در پی پیروزی انقلاب از زندان آزاد شدند و پرچم خود را با آیه «فضل‌الله المجاهدین و…» در راهپیمایی‌ها بالا بردند، اکثر مردم نسبت به آنها حسن‌نظر داشتند... (مجاهدین) با مطرح کردن چهره‌هایی که آنها را شهدای انقلاب تلقی می‌کردند، بین نسل جوان، به‌خصوص دانشگاهها به سرعت عضوگیری می‌کردند و موفقیتهایی را هم به دست آورده بودند. از گزارشاتی که درباره فعالیت‌های آنها از سراسر کشور می‌آمد، کاملاً مشخص بود که اعتقادی به رهبری امام ندارند و طبق برنامه‌ها و مقاصد خودشان کار می‌کنند. آنها بعد از پیروزی انقلاب و در فضای باز سیاسی، به یارگیری گسترده در سطوح مختلف جامعه دست زدند».

وی در توجیه بی‌سوادی و قاضی نبودن لاجوردی گفت:‌ «در مباحث شرعی، مجتهد بودن قاضی از شروط لازم است، اما بعد از انقلاب، به‌دلیل این‌که دستگاه قضا باید اداره می‌شد و مجتهد هم به اندازه کافی نداشتیم، امام فرمودند: مقلد هم می‌تواند قاضی باشد، به شرط آن‌که مباحث فقهی را به اندازه کافی بداند. شهید لاجوردی هم فقه را به اندازه کافی می‌دانست و هم به‌معنای واقعی کلمه مقلد امام بود».

بیشتر بخوانید:‌

اظهارات عجزآلود خامنه‌ای به‌خاطر هلاکت لاجوردی، جلاد اوین


در واکنش به اعتلای جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67و فراخوان برای محاکمه سران جلاد رژیم حاکم بر میهن، بیت‌العنکبوت خامنه‌ای، متن اظهارات مشمئزکننده ولی‌فقیه ارتجاعبعد از هلاکت لاجوردی جلاد اوین را منتشر کرد.

در این اظهارات عجز آلود، خامنه‌ای ضمن سر دادن آه وناله‌های بسیار به‌خاطر از دست دادن جلاد جنایتکاری که دستش به خون هزاران زندانی سیاسی آغشته است، نسبت به آینده نظام آخوندی هشدار داد و گفت:
دشمن هرگز از صحنه غایب نشده؛ غایب هم نخواهد شد. دشمن در صحنه و فعّال است. از سالهای اوّل انقلاب برنامه‌ریزی کردند؛ برنامه‌ریزیهای بلندمدّت؛ با گذشت قضایای گوناگون انقلاب هم بیدار بودند، هوشیار بودند، مبارزه کردند و برنامه‌ریزی کردند و زمینه‌سازی کردند برای این‌که بتوانند از آن استفاده کنند. الآن هم باز دارند برای فردا برنامه‌ریزی می‌کنند.

از سوی دیگر دژخیم محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه رژیم با اعتراف به منفوریت جلاد اوین لاجوردی گفت: «امروز حقیقتاً دهه 60و بسیاری از شخصیتهای (نظام)، مظلوم ماندند... . درباره (او) خیلی بی‌انصافی کردند نسبتهایی را به وی می‌دادند».

اژه‌ای درباره سنگدلی جلاد اوین گفت: لاجوردی اگر حکمی صادر می‌شد حتی اگر به آن ایرادی داشت اجرا می‌کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69005561-9fa1-413d-9797-022ca0e761d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات