728 x 90

«آقا خوشش بیاید»!

ولی فقیه ارتجاع و تلاش برای دهنه زدن به آخوندهای معترض
ولی فقیه ارتجاع و تلاش برای دهنه زدن به آخوندهای معترض
خامنه‌ای روز سه‌شنبه (7شهریور) با گروهی از طلاب حوزه دیدار و سخنرانی کرد و در این دیدار عده‌یی از طلاب هم صحبت کردند، اما تلویزیون رژیم حرفهای آنها را پخش نکرد. ما از حرفهایی که خود خامنه‌ای به زبان معکوس گفته بود نتیجه گرفتیم که در حوزه‌ها تلاطم و اعتراض زیادی علیه ولی‌فقیه ارتجاع جریان دارد. الآن اطلاعات بیشتری در این زمینه در فضای مجازی منتشر شده؛ از جمله هشتگی در توییتر راه‌اندازی شده تحت عنوان «آقا خوشش بیاید». در مورد این عبارت خوب است بدانیم یکی از طلاب به نام حیدر عباسی که اجازه سخنرانی نیافت، متن سخنرانی خود را در فضای مجازی گذاشته و نوشته است کسانی در محل دیدار با خامنه‌ای بودند که متن سخنرانیها را کنترل می‌کردند و به دلخواه خودشان متنها را به‌طور جزیی یا کلی حک و اصلاح می‌کردند یا به کلی رد می‌کردند و تنها معیارشان هم این بود که آقا از سخنان تند و انتقادی خوششان نمی‌آید جوری حرف بزنید که «آقا خوشش بیاید». و این هشتگ هم عنوانش را از همین گرفته است که خودش یک پدیدهٴ بی‌سابقه در واکنشهای حوزوی است.

و اما متن سخنرانی این طلبه به نام حیدر عباسی از نظر این‌که تصویری از آن بخش معترض حوزه به دست می‌دهد قابل‌توجه است.

این طلبه با اشاره به اختناق و دیکتاتوری حاکم بر حوزه نوشته است: «پدیده جدیدی به نام ولایت‌بسندگی به جای پدیده‌ی ولایت (متولد شده) که نه تنها انتقاد داشتن به رهبر موجب خروج از دایرهٴ انقلابی‌گری شده، بلکه مواجهه با اندیشه‌های دیگر اندیشمندان هم موجبات این خروج را فراهم می‌کند».
بعد به «گسترش روز به روز فساد و اشرافیت سیاسی و اقتصادی‌، در نهادهای انتخابی و انتصابی نظام» اشاره کرده و افزوده است:‌ «از باب گزارش فضا باید عرض کنم که زمزمه‌ی ناکارآمدی و فساد برخی زیرمجموعه‌ها و منصوبین شما نیز در بین بسیاری از این جوانان دلبسته‌ی انقلاب جدی است. در چند سال اخیر نیز بارها در دیدارهای دانشجویی این مسأله به عرضتان رسیده است اما این جوانان از پاسخ‌های شما (قانع نشده‌اند) ».
این طلبهٴ منتقد بعدش یک طعنهٴ اساسی به خامنه‌ای زده و نوشته: «از آنجا که شما از این جوانان خواسته‌اید که آتش به اختیار باشند؛ سوالشان این است که آیا این فرمان صرفاً محدود به نهادهای انتخابی است (منظور نهادهای دولتی است) یا شامل انتصابی‌ها (یعنی نهادهای زیر نظر ولایت فقیه) نیز می‌شود؟ اگر می‌شود چه سازوکاری برای تحقق این مطالبه وجود دارد که تبعات امنیتی هم برای شخص نداشته باشد؟».
و بعد به‌ نمایندگی از طرف طیفی از جوانان به خامنه‌ای نوشته است همیشه جلو بیان این حرفها را با عنوان مصلحت و مصلحت سنجی می‌گیرند؛ اما «چه حد یقفی برای این مصلحت‌سنجی‌ها وجود دارد و تا کی می‌توان گفت یک نظام با وجود این مصلحت‌سنجی‌ها در مسیر آرمانها باقی مانده است؟» و شما کی می‌خواهید «مانع این مصلحت سنجی‌ها شوید؟».

خاطر نشان می‌شود در وحشت از همین فضای مخالفت با خامنه‌ای است که آخوند نوری همدانی هم به صحنه آمده و رو به مخالفان نظام در حوزه‌ها تیغ کشیده است که «حوزه باید انقلابی بماند‍!» و افزوده است که «حوزه باید برای نظام نیرو بسازد» (رسالت ۹شهریور) و یا آخوند جلاد رئیسی هم سراسیمه نسبت به خطر «نفوذ منافقین» در حوزه‌ها و سایر عرصه‌های نظام هشدار داده است. به نظر می‌آید کار از این‌که «آقا خوشش بیاید» گذشته است!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6bf352fb-e154-4111-91e8-e5d300a7df9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات