728 x 90

«زنان سوری در ورزشگاه، زنان ایرانی پشت آزادی»!

زنان سوری در ورزشگاه آزادی ـ ورزشگاه آزادی در اسارت
زنان سوری در ورزشگاه آزادی ـ ورزشگاه آزادی در اسارت
روز سه‌شنبه ۱۴شهریور ۹۶ در جریان مسابقه‌ی دو تیم فوتبال ایران و سوریه در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سیاستهای ارتجاعی و زن‌ستیزانه‌ی دیکتاتوری دینی ولایت فقیه از یک‌سو مردم به‌جان آمده را به واکنش و اعتراض واداشت و از سوی دیگر چهره و ماهیت عقب‌مانده این رژیم قرون‌وسطایی را در نزد جهانیان هرچه بیشتر آشکار و رسوا نمود.

در ایران تحت حاکمیت ملاها، زنان و دختران میهن حق ورود به ورزشگاه برای تماشای مسابقات ورزشی مانند مسابقه فوتبال را ندارند. این در حالی است که در جریان مسابقه ۱۴شهریور در ورزشگاه آزادی، زنان و دختران سوری (با حجاب و بی‌حجاب) آزادانه وارد ورزشگاه شده و به تماشای و تشویق تیم کشور خود پرداختند.

زنان سوری، حتی در مقایسه با زنان کره‌ای و ژاپنی که قبلاً به ورزشگاه آزادی آمده بودند، آزادتر لباس پوشیده بودند و انتشار تصاویر آنها، بیش‌از‌پیش تبعیض میان زنان ایرانی و غیرایرانی را در برخورداری از حق حضور در ورزشگاهها برجسته کرد.

یک رسانه‌ی حکومتی هم در اینباره نوشت: «تناقض حجاب زنان سوری… بانوان ایرانی که بهت‌زده نظاره‌گر حضور زنان سوری در ورزشگاه بودند، شاهد بودند وضع حجاب آنان به مراتب شایسته‌تر از حجاب زنان سوری بود که به‌اصطلاح «شُل حجاب» بودند». (آفتاب یزد- ۱۵شهریور ۹۶)

این موضوع سوژه نزاع باندهای مافیایی نظام هم واقع شد و یک روزنامه باند آخوند حسن روحانی با انتشار عکسی نوشت:
«زنان سوری در ورزشگاه، زنان ایرانی پشت آزادی». (اعتماد- ۱۵شهریور ۹۶)

روزنامه حکومتی بهار با عنوان 'پارادوکس ایرانی' تیتر و عکس اول خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت:
 زنان سوری در ورزشگاه آزادی ـ پارادوکس نظام
    زنان سوری در ورزشگاه آزادی ـ پارادوکس نظام
«میزبان پشت در؛ مهمان درون ورزشگاه. زنان ایرانی ناظر ورود زنان سوری به ورزشگاه آزادی!».

سایت حکومتی آفتاب نیوز به‌نقل از خبرگزاری ایسنا نوشت: «… بخش مصیب‌بارتر این ماجرا جایی است که بگفته‌ی برخی از دختران ایرانی حاضر در بیرون استادیوم، ظاهراً به زنان ایرانی گفته شده با در دست داشتن پرچم سوریه می‌توانستند در ورزشگاه حاضر شوند! اگر این اظهارات درست باشد باید پرسید آیا در کشور ایران برای ورود به یک مکان باید پرچم یک کشور دیگر را بر گردن انداخت؟». (آفتاب نیوز- ۱۵شهریور ۹۶)

وزارت ورزش رژیم هم در اثر فشارهای وارده به یک اقدام مضحک متوسل شد و دو زن (و فقط دو زن) از کارگزاران نظام آخوندی را به ورزشگاه فرستاد:
«… البته وزارت ورزش و جوانان برای این بازی با دعوت گزینشی از برخی مسئولان زن شرایط حضور برخی از مدیران زن ایرانی را در استادیوم آزادی فراهم کرد… [لیلا صوفی زاده] نایب رئیس فوتبال بانوان و طیبه سیاووشی (نماینده مجلس) در 'آزادی' به تماشای فوتبال ایران و سوریه پرداختند». (خبرگزاری حکومتی ایسنا-۱۵شهریور ۹۶)
 زنان سوری در ورزشگاه آزادی ـ حضور تنهای «مدیران» زن
    زنان سوری در ورزشگاه آزادی ـ حضور تنهای «مدیران» زن

یک افتضاح دیگر
از سوی دیگر تعدادی از زنان ورزش‌دوست میهن در شبکه‌های اجتماعی خبر دادند که توانسته‌اند بلیت مسابقه فوتبال را بخرند، اما فدراسیون فوتبال رژیم بلافاصله امکان تماشای بازی برای زنان را تکذیب کرد.

در وب‌سایت فروش الکترونیکی بلیت، ابتدا گزینه انتخاب جنسیت زن یا مرد وجود داشت که بر اساس آن زنان توانستند با انتخاب گزینه 'بانوان' بلیت بخرند.

کمتر از یک ساعت بعد از ابراز خوشحالی زنانی که برای اولین بار توانسته بودند بلیت فوتبال بخرند، مدیر حراست فدراسیون فوتبال رژیم آخوندی اعلام کرد که چیزی تغییر نکرده و زنان هم‌چنان حق دیدن بازی فوتبال را ندارند.

مدیر حراست فدراسیون فوتبال رژیم به ایسنا گفت: «تأکید می‌کنم روند بلیت فروشی کمافی السابق انجام می‌گیرد و هیچ تغییری در آن صورت نگرفته است. لذا کلیه شایعات در این باره به دور از واقعیت است».

کارگزاران ورزش نظام آخوندی نیز به شرکتی که مسئول فروش اینترنتی بلیت بود، گفتند گزینه جنسیت را از این وب‌سایت حذف کند و این شرکت [شرکت برهان مبین] در اطلاعیه‌یی اعلام کرد که بر اساس اشتباه فنی به زنان بلیت فروخته شده است.

یک رسانه‌ی حکومتی نیز در مورد این موضوع نوشت:
«نخستین تناقض… ایجاد محدودیت برای بانوان ایرانی به‌رغم تهیه بلیت بود. این نکته‌یی قابل تأمل بود که زنان بیگانه می‌توانند اما زنان خودمان نمی‌توانند!… این بار زنان سوری خندان وبشاش مقابل چشمان حسرت‌بار زنان ایرانی وارد ورزشگاه شدند و سهم هموطنان ما یک بلیت پاره بود و اعتراضهای بی‌حاصل در شبکه‌های اجتماعی. (آفتاب یزد- ۱۵شهریور ۹۶)

جالب این‌که شرکت مزبور گفته بود که فقط ۸زن بلیت گرفته‌اند. در واکنش به این موضوع، زنان با توییت کردن نام خود تأکید کردند که بیش از هشت نفر هستند.

آری، این است ره‌آورد دیکتاتوری زن‌ستیز و قرون‌وسطایی نظام عقب مانده و کهنهٴ ولایت فقیه برای میهن بزرگ و باستانی ایران. اما هر دیکتاتور و هر نظام پوسیده را سر رسیدی است. دیر نخواهد بود که نظام خونریز سوریه به همت رزم‌آوران سوری فرو می‌ریزد و زنان، جوانان و مردم قهرمان ایران با ایجاد کانونهای شورش و قیام و برپا کردن آتش عصیان با گروه‌های هزار اشرف در هر خیابان، سررسید و ختم تاریخی نظام آخوندی را رقم خواهند زد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad9c7a87-186a-4c15-93f7-8e1686f041d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات